|

درمان موهای آسیب دیده بر اثر حرارت

چطور موهای آسیب دیده و سوخته خودمون رو درمان کنیم؟ موهای زیبات رو به زندگی برگردون

How To Treat Heat Damaged Hair

اگر موهات به زیبایی قبل نیستن و همش هم تو هم گره میخورند پس احتمالا حسابی آسیب دیده. بیا و راه های درمانش رو یاد بگیر تا زیباییش برگرده.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- همه ما دوست داریم که موهایی زیبا و جذاب داشته باشیم و به نظرمان موهایی آراسته و آرایش شده می توانند باعث زیباتر شدن و جذاب تر شدن کلی ما بشوند به همین خاطر هم ممکن است که در بسیاری از مواقع دلمان بخواهد که با اتو کردن، سشوار کشیدن و یا هر روش حرارتی دیگری موهایمان را لخت و صاف کنیم تا هم تنوعی در استایل خود ایجاد کنیم و هم این که اگر وزی و یا نا مرتبی ای دارد آن را رفع کنیم. متاسفانه موضوعی که غالبا افراد از آن غافل می شوند این است که استفاده طولانی مدت از لوازم حرارتی می تواند باعث آسیب دیدن جدی موها و حتا سوختن آن ها بشود.

اگر شما از جمله افرادی هستید که عادت به استفاده از لوازم حرارتی برای آراسته کردن موهایتان دارید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما سلامت آن ها را هم در نظر داشته باشید. در ادامه هم راه شناسایی موهای آسیب دیده ناشی از حرارت را با شما در میان میگذاریم و هم چندین راه کار مهم و کاربردی برای درمان آن ها را.

درمان موهای آسیب دیده بر اثر حرارت

موهای آسیب دیده بر اثر حرارت چه ویژگی هایی دارند؟

واضح ترین نشانه ای که می توانید در موهای خود پیدا کنید این است که پس از استحمام و خیس شدن موهایتان در حالی که باید تمامی موها فر باشند و در حالت طبیعی خود قرار گیرند می بینید که بعضی از آن ها همچنان صاف مانده اند.

نشانه های معمول برای موهای آسیب دیده

  • احساس خشکی بیش از حد موها
  • از دست دادن درخشش طبیعی موها
  • از دست دادن خاصیت ارتجاعی موها
  • از دست دادن حالت پذیری موها (ممکن است به راحتی گذشته نتوانید آن ها را حالت دهید و بیارایید)
  • ایجاد شکستگی در موها
  • ایجاد گره های متعدد در موها (به همین خاطر هم شانه کردن آن ها برایتان امر دشواری خواهد بود)

درمان موهای آسیب دیده بر اثر حرارت

موهای آسیب دیده بر اثر حرارت را چطور درمان کنیم؟

بعد از آنکه متوجه شدید موهای شما بر اثر استفاده از حرارت آسیب دیده اند و دیگر طراوت و سرزندگی قبلی خود را ندارند مسلما اولین کاری که باید انجام دهید این است که تا آنجایی که ممکن است استفاده از هرگونه حالت دهنده حرارتی را متوقف کنید و آن ها را از روتین خود حذف نمایید؛ و اما پس از آن نیز راه کاره ای دیگری وجود دارد که می تواند به ترمیم و بهبود وضعیت موهای آسیب دیده شما کمک نماید.

1.پروتئین درمانی را امتحان کنید

اگر تار موهایتان را به زیر میکروسکوپ ببرید، به وضوح می بینید که بر اثر حرارت مداوم آسیب دیده اند و پروتئین درمانی می تواند مثل یک معجزه برای درمان موهای شما عمل کند، درواقع نه تنها باعث تقویت موهای شما می شود بلکه توانایی ان را دارد تا بخشی از آسیب ها را نیز جبران کند.

2.آبرسانی موهایتان را فراموش نکنید

همان طور که احتمالا خودتان هم به خوبی متوجه شده اید موهای شما بر اثر حرارت زیاد دچار خشکی بیش از حد شده است به همین خاطر هم آبرسانی به آن ها می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. توجه داشته باشید بد ترین کاری که می توانید رد حق موهای خود انجام دهید این است که اجازه دهید آن ها رطوبت خود را از دست بدهند بنابراین اضافه کردن آبرسان های قوی به روتین مراقبتی موهایتان گزینه بسیار خوبی برای بهبود وضعیت آن ها می باشد.

درمان موهای آسیب دیده بر اثر حرارت

3.استفاده از روبالشتی ساتن را فراموش نکنید

به طور کلی چه موهای شما اسیب دیده باشد و چه اسیب ندیده باشد در هر حال استفاده از روبالشتی ساتن باعث می شود که موهای شما به طرز قابل توجهی از اصطکاک و پره خوردن در امان بمانند و اما شمایی که موهای آسیب دیده دارید بیشتر از افراد معمولی به استفاده از روبالشتی ساتن نیازمند هستید تا هر گونه آسیب اضافی را از موهایتان دور کنید.

4.از مدل موهای ساده استفاده کنید

به گزارش شایانیوز، بله درست است که آراستن موها می تواند زیبایی دو چندانی داشته باشد اما فراموش نکنید که موهای شما نیاز به ترمیم دارند پس آن ها را تحت فشار نگذارید و به مدل هایی نظیر یک بافت ساده قناعت کنید.

5.برای کوتاه کردن موهایتان مقاومت نکنید

گاهی اوقات موهای ما به قدری آسیب دیده و سوخته هستند که هیچ راه درمانی مگر کوتاهی برای آن ها وجود ندارد؛ اگرچه ممکن است که به موهای بلند خود علاقه زیادی داشته باشید اما کوتاه کردن آن ها باعث می شود تا موهای سالم و زیبایتان سریع تر رشد کنند به علاوه این که در انی مرحله شما می توانید به جای درمان موهای آسیب دیده ای که هرگز مثل روز اول خود نخواهند شد به ترمیمی موهای بپردازید که می توانند سلامت خود را به دست بیاورند.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها