|

اکسیدان چیست؟

دانستنی های اکسیدان و انواع آن؛ بهار داره از راه میرسه الان دیگه وقتشه موهاتو خوشگل کنی

انواع اکسیدان را بشناسید

شاید از خود بپرسید که آیا اکسیدان مو را روشن می کند و یا به تنهایی از پس روشن کردن موها برمی آید؟ برای گرفتن جواب در ادامه همراه ما باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- ​​​اکسیدان یا  هیدروژن پراکساید یکی از مهم ترین محلول‌ ها برای رنگ کردن مو است و نقش زیادی در ترکیب کردن رنگ مو و رنگ گرفتن موها دارد. اکسیدان یک فعال کننده یا activator است که اگر درست انتخاب شود موجب سلامتی موها می‌ شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر چقدر که درصد اکسیدان بیشتر باشد باعث روشن شدن بیشتر رنگ موها می‌ گردد. حال اگر از خود می پرسید که آیا اکسیدان مو را روشن می کند و یا به تنهایی از پس روشن کردن موها برمی آید؟ باید در جواب بگوییم بله شما می توانید تنها مقداری اکسیدان را درون کاسه رنگ خود بریزید و موهایتان را به آن آغشته کنید. بعد از چند دقیقه احتمالا متوجه تغییر رنگ روی موهایتان خواهید شد و موهایتان را خواهید دید که به سمت روشن تر شدن می روند. در نتیجه هنگام انتخاب نوع اکسیدان و مقدار مصرف آن دقت کنید و سعی کنید مقدار و نوع ان را با رنگ دلخواهی که می خواهید داشته باشید تنظیم کنید.

برای داشتن موهایی ابریشمی و زیبا در بهار بهتر است که قبل از شروع رنگ کردن موهایتان با اکسیدان و انواع آن آشنا شوید و آگاه باشید که کدام نوع و شماره برای ترکیب رنگ مو شما مناسب تر است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع اکسیدان و ویژگی هایش آشنا شوید.

اکسیدان و ترکیب رنگ مو

اکسیدان و ترکیب رنگ مو

اکسیدان 3 درصد؛ موهایی ابریشمی و تیره خواهید داشت

اکسیدان 3 درصد ضعیف ترین نوع اکسیدان است و برای موهای حساس یا آسیب‌ دیده نیز استفاده می شود. به یاد داشته باشید که این اکسیدان برای ترکیب رنگ های تیره گزینه مناسبی است پس اگر قصد دارید موهایتان را طلایی یا بلوند کنید بهتر است که از این نوع استفاده نکنید. از اکسیدان 3 درصد برای ترکیب با رنگ های تیره همچون مشکی و قهوه ای تیره که نمی خواهید رنگ آن ها عوض شود یا بعد از مدتی روشن شود بسیار پیشنهاد می شود. خانم هایی که به دنبال پوشاندن موهای سفید خود با رنگ مو هستند هم بهتر است از این اکسیدان برای رنگ کردن موهایشان استفاد کنند.

اکسیدان و ترکیب رنگ مو

اکسیدان و ترکیب رنگ مو

اکسیدان 6 درصد؛ موهایی سالم و نسبتا روشن داشته باشید

اکسیدان 6 درصد برای رسوب رنگ در ساقه مو اکسیدان رایجی به شمار می رود و همچنین به منظور کاهش خطر سوختن موها برای مش فویل و تکنیک های آمبره و سامبره نیز انتخاب مناسب تری است. پس اگر می خواهید موهایتان آسیب نبیند و کمی هم از حالت مشکی و تیره خود دربیاید بهتر است که از این اکسیدان استفاده نمایید. توجه داشته باشید با استفاده از اکسیدان ضعیف تر درحالی که باعث آسیب کمتری به ساختار مو می شود در هر پایه رنگ موی شما مقداری تیره تر می شود و همین باعث دوام بیشتر رنگ موتان می شود. پس اگر می خواهید موهایتان را فقط یک درجه روشن کنید، اکسیدان 6 درصد برای شما پیشنهاد می شود.

اکسیدان و ترکیب رنگ مو

اکسیدان و ترکیب رنگ مو

اکسیدان 9 و 12 درصد؛ بهار را بلوند و طلایی بگذرانید

خانم هایی که قصد دارند موهایشان را برای عید نوروز طلایی و بلوند کنند باید از این دو نوع اکسیدان استفاده کنند زیرا این دو مدل اکسیدان دارای قدرت روشن کنندگی بیشتری هستند. اکسیدان 9 درصد قدرت بازکنندگی و روشن‌ کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد و برای پایه مو از ۵ تا ۱۰ استفاده می شود و اکسیدان 12 بالاترین درصد قدرت روشن ‌کنندگی با کمترین میزان رنگ را دارد و مخصوص دکلره است ولی در رنگ‌ های بالا یعنی پایه 9 و 10 هم می‌ توانید استفاده کنید. پس اگر می خواهید موهایی روشن ولی سالم داشته باشید پیشنهاد ما به شما این است که از اکسیدان 9 درصد استفاده کنید، زیرا این اکسیدان آسیب و ضررهای احتمالی کمتری از نوع 12 درصد خواهد داشت.

اکسیدان و ترکیب رنگ مو

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی