|

رژیم غذایی دوران بارداری چجوریه؟

مواد غذایی ای که باید در دوران بارداری خورد؛ اینجوری مامی و بیبی هر دو حالشون خوبه

What to eat when pregnant?

خانم ها بیشتر از هر زمان دیگری در دوران بارداری باید به فکر رژیم غذایی باشند تا به این طریق بتوانند سلامت خود و فرزندانشان را تضمین کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن سبک زندگی سالم و بهره بردن از یک رژیم غذایی مناسب امری است که همه ما به آن نیازمندیم اما مسلم است که خانم های باردار در دوران بارداری خود بیشتر از همیشه به نیاز دارند تا رژیم غذایی خود را با مواد غذایی سالم و مقوی تکمیل کنند. برای این که هم مادر و هم جنین طی این دوران سلامت خود را حفظ کنند و مادر نیز زایمان خوب و بی دردسری را پشت سر بگذارد باید مصرف برخی از مواد غذایی را افزایش دهد و در عین حال مصرف برخی دیگر را مانند چربی های اشباع شده، نوشیدنی ها و مواد خوراکی حاوی قند اضافی و حتا سدیم را کاهش دهد. در ادامه ما تعداد اندکی از بهترین مواد غذایی ای را که خوب است در دوران بارداری خود میل کنید به شما معرفی می کنیم.

رژیم غذایی دوران بارداری چجوریه؟

1.تخم مرغ پایه ثابت هر رژیم غذایی سالم

تخم مرغ یک منبع غنی و بی نظیر از پروتئین می باشد و پروتین بخش مهمی از رژیم غذایی موثر در دوران بارداری است. آمینو اسید هایی که تشکیل دهنده پروتئین می باشند درواقع بلوک های ساختمانی سلول های بدن شما و فرزندانتان هستند. از طرف دیگر تخم مرغ ها سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند مانند کولین یا همان ویتامین B4 که در رشد صحیح مغز و نخاع کودک تاثیر گذار است و می تواند از برخی نقص های مادرزادی جلوگیری نماید. به خاطر داشته باشید که لزوما نباید خودتان را موظف کنید تا ان را به صورت آب پز و خالی بخورید، می توانید آن را به هر شکل که دوست دارید آماده کنید و با انواع سبزیجات یا پنیر ها و هر چیز دیگری که تمایل دارید صرف نمایید.

رژیم غذایی دوران بارداری چجوریه؟

2.حبوبات همراه همیشگی رژیم های غذایی سالم

حبوبات منبع بسیار خوبی از پروتئین، آهن، فولات، پتاسیم و منیزیم هستند که همگی آن ها در دوران بارداری برای شما بسیار مهم و حیاتی هستند. به علاوه در نظر داشته باشید که لوبیا سرشار از فیبر نیز می باشد که می تواند به پیشگیری از دو معضل رایج در دوان بارداری کمک کند شامل، یبوست و هموروئید.

رژیم غذایی دوران بارداری چجوریه؟

3.گردو آجیل خوشمزه هر رژیم غذایی سالم

گردو یکی از غنی ترین منابع امگا 3 می باشد به علاوه از سطح بالای منیزیم، فیبر و پروتئین نیز برخوردار است که شما در دوران بارداری به همگی آن ها نیاز دارید. به طور کلی خوب است در نظر داشته باشید که آجیل ها غالبا مقوی و مغذی هستند و مصرف آن ها به عنوان تنقلات یا میان وعده بسیار مفید می باشد.

رژیم غذایی دوران بارداری چجوریه؟

4.بروکلی و سبزیجات تیره تکمیل کننده هر رژیم غذایی سالم

بروکلی و دیگر سبزیجاتی که برگ های سبز تیره رنگ دارند مانند اسفناج رسما اعجوبه هایی در میان تمامی مواد غذایی هستند چرا که آن ها فوق العاده مقوی بوده و منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین A، ویتامین C و K همچنین کلسیم، آهن و فولات می باشند. به علاوه این که فیبر و آنتی اکسیدان های موجود در آن ها یبوست را نیز کاهش می دهد.

رژیم غذایی دوران بارداری چجوریه؟

5.ماست یونانی لبنیات خوشمزه هر رژیم غذایی سالم

به طور کلی مصرف لبنیات در دوران بارداری مهم می باشد اما ماست یونانی یک محصول لبنی معمولی نیست چرا که تقریبا دو برابر ماست معمولی پروتئین دارد به علاوه این که منبع خوبی برای پروبیوتیک ها، برخی ویتامین های گروه B، فسفر و کلسیم می باشد. کلسیم باعث می شود که استخوان های شما قدرت و قوام بیشتری داشته باشند و همچنین فرزند شما نیز استخوان بندی سالمی متولد شود.

رژیم غذایی دوران بارداری چجوریه؟

به خاطر داشته باشید که بسیاری دیگر از مواد غذایی مغذی وجود دارند که بهتر است آن ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید مانند میوه خشک، ماهی سالمون و غیره و موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری را شامل می شود که خوب است مورد توجهتان قرار گیرند.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها