|

دسر چی درست کنم؟

طرز تهیه مافین شکلاتی که با روح و روان آدم بازی میکنه؛ بدجوووری وسوسه انگیزه!

اگه دنبال یه دسر ویژه و خاصی که خوشمزگیش دل ببره و طعمش بی نظیر باشه مافین شکلاتی به همراه شکلات چیپسی گزینه خیلی خوووبیه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیک شکلاتی بدن شک در سر تا سر دنیا یکی از محبوب ترین دسر ها و عصرونه ها به حساب میاد که همیشه طرفدار های خودش رو داره کمتر کسی پیدا میشه که دست رد به سینه اش بزنه اما مسئله این جاست که چقدر می خواید برای عصورنه یا دسر یا مهمونی هاتون کیک شکلاتی درست کنید؟ حتا این احتمال وجود داره که خودتون از روند تکراری درست کردن یک دسر ثابت خسته بشید؛ بنابراین یکی از بهترین ترفند هایی که می تونید استفاده کنید اینه که کیک شکلاتی رو با یه خوراکی جذاب دیگه که هم سطح خودش باشه عوض کندی مثل مافین شکلاتی با شکلات چیپسی که خیلی خوش خوراک و وسوسه انگیزه. اگه تا به حال این کاپ کیک های خوشمزه رو درست نکردید پیشنهاد می کنم امتحانشون کنید که دیوانه کننده اند.

طرز تهیه مافین شکلاتی

مواد اولیه برای مافین شکلاتی:

آرد: یک و سه چهارم پیمانه

تخم مرغ: 2 عدد

ماست: 3/4 پیمانه

پودر کاکائو: نصف پیمانه

روغن: نصف پیمانه

 شکر قهوه ای: 1/ 4 پیمانه

شکر سفید: نصف پیمانه

وانیل: 1 قاشق چایخوری

بیکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

شکلات چیپسی: نصف پیمانه

شیر: نصف پیمانه

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول تخم مرغ ها، شکر سفید و قهوه ای و وانیل رو داخل یک ظرف مناسب میریزیم و با همزن شروع می کنیم به هم زدن تا این که کاملا با هم ترکیب و حجیم بشند و به رنگ کرم در بیان. در مرحله به ترتیب ماست، روغن و شیر رو به موادمون اضافه می کنیم و پس از اضافه کردن هر کدوم برای چند ثانیه مواد رو هم میزنیم تا یک دست بنشد و سپس ماده بعدی رو اضافه می کنیم.

در مرحله بعد توی یک ظرف جدا، آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر رو الک می کنیم با هم مخلوطشون می کنیم وقتی که به خوبی با هم ترکیب شدند اون ها رو در چند مرحله به باقی مواد اضافه می کنیم و مجددا همزن رو روی دور کند روشن می کنیم و هم میزنیم تا ترکیب کاملا یک دست حاصل بشه سپس تقریبا دو سوم شکلات چیپسی ها رو هم داخل ظرف میریزیم و با کاردک هم میزنیم تا با مواد مخلوط بشه اما در این مرحله دیگه نباید خیلی هم بزنید چون در این صورت پف مواد میخوابه.

برای قدم بعدی حالا که موادمون کاملا آماده است اون ها رو میریزیم داخل قالب های کاپ کیک که از قبل آماده کردیم و روشون مقدار کمی شکلات چیگسی می پاشیم؛ نکته ای که باید توجه داشته باشید اینه که قالب رو کاملا پر نکنید به چون اون وقت جا برای پف کردن مافین ها باقی نمیمونه. حالا مافین ها رو برای 5 دقیقه داخل فر با دمای 220 قرار میدیم و بعد از 5 دقیقه بدون این که در فر رو باز کنیم دمای اون رو میاریم روی 170 درجه و اجازه میدیم که برای 10 دقیقه دیگه مافین ها داخل فر بمونند تا کاملا پخته بشند. برای مطمئن شدن از این که مافین ها خوب پختند یا نه کافیه یه خلال دندان رو داخل یکی از اون ها بزنید و در بیارید اگر مواد به خلال دندان نچسبیده باشه یعنی به قدر کافی پخته  و بهتره که بیشتر از اون هم داخل فر نمونند تا خشک نشند.

طرز تهیه مافین شکلاتی

مافین های شکلاتی شما آماده اند امیدواریم که از طعم و مزه این خوشمزه های کوچولو لذت ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: atie_fagh

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی