|

دکور خونه با گل و گیاه

بهترین گیاهان آپارتمانی واسه خونه های کم نور؛ این جوری خوشگلاسیون خونَت رو تکمیل کن

اگه عاشق گل و گلدونی اما خونَت کم نوره و نمی تونی هر گیاهی رو نگه داری اینا که بهت میگم و امتحان کن که خیلی مقاومن نور زیاد هم نمی خوان.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روز ها در بیشتر خونه ها دست کم یکی یا دو تا گل و گلدون دیده میشه دلیلش هم اینه که به سبب زندگی آپارتمان نشینی و البته افزایش روز افزون جمعیت دیگه نه خبری از خونه های حیاط دار و باغچه دار هست تو شهر و نه حتا پارک و فضای سبز ی که پنجره خونه رو بهش باز بشه، به همین ترتیب هم مردم روز به روز بیشتر به نگهداری از گلها و گیاهان آپارتمانی رو میارند. از طرف دیگه هم باید به این نکته اشاره کنیم که انصافا گل های آپارتمانی نه تنها باعث میشند که نشاط و سرزندگی ای که در طبیعت وجود داره در خونه شما هم حس بشه بلکه باعث شیک تر شدن و زیبا تر شدن فضای خونه شما هم می شوند.

دکور خونه با گل و گیاه

برای دکور کردن خونه با گل های طبیعی طبیعتا یک موضوع خیلی مهم و حیاتی وجود داره که اون هم حفظ حیات و نشاط گیاه است که نیازمند یک سری اطلاعات و ایجاد یک سری ملزوماته مثل نور کافی برای اون گیاه؛ اما متاسفانه بسیاری از خونه ها هستند که اون طور که باید و شاید آفتاب گیر نیستند و در طول روز نور مورد نیاز گیاه تامین نمیشه. خب اگر خونه شما هم یکی از این خونه های کم نوره باید بدونید که یک سری از گیاه های خاص هستند که به نور کمی احتیاج دارند پس با انتخاب اون ها می تونید این مشکل رو پشت سر بگذارید. برخی از این گیاهان آپارتمانی که در خونه های کم نور خوب مقاومت می کنند در ادامه نام برده شدند.

1.گیاه زاموفیلیا زیبا و دلبر

یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی که این روز ها در طراحی داخلی خانه ها و محیط های کاری هم زیاد مورد استقبال قرار می گیرد زاموفیلیا یا زامیفولیاست. این گیاه نه تنها با نور کم مشکل نداره بلکه رشد آسان و کم دردسر، نیاز کم به آب، صبوری در برابر خشکی و برخورداری از برگ های درخشان سبز رنگ نیز از دیگر ویژگی های این گیاه بی نظیر است که باعث محبوبیت اون شدند.

دکور خونه با گل و گیاه

2.گیاه سانسوریا شیک و گر طرفدار

حتا اگر ندانید که سانسوریا دقیقا چه شکلی است مطمئنا تا به حال بارها و بارها نام آن را شنیده اید که خب البته طبیعی است و چندان جای تعجبی ندارد چون این گیاه تقریبا تمام ویژگی هایی که می تواند یک گیاه آپارتمانی را به شهرت برسد دارد از رشد بسیار بالا گرفته تا سمیت کم و البته تطبیق پذیری بالا به معنای این که خیلی سریع و راحت خودش رو با محیطی که در آن وجود داره وفق میده؛ و یک ویژگی قابل توجه دیگه در رابطه با این گیاه اینه که سانسوریا از قابلیت تصفیه سازی هوا برخورداره.

دکور خونه با گل و گیاه

3.گیاه اسپاتی فیلوم گلدار و دلبر

در قدم اول باید به این نکته اشاره کنیم که اسپاتی فیلوم یا گل چمچه ای مانند سانسوریا قابلیت تصفیه آلودگی هوا رو داره که موضوع بسیار مهمی است. اسپاتی فیلوم در برابر نور کم مقاوم است اما با این حال باید این مسئله را در نظر داشته باشید که اگر با کمبود نور پنجره و یا لامپ نیز مواجه شود در ادامه کمبود گلدهی و یا حتا عدم وجود گل دهی رو در پی خواهد داشت. نکته دیگه هم اینه که این گیاه ارتباط خوبی با آب و هوای خیلی سرد نداره و دمای خونه یا حتا کمی گرم تر رو ترجیح میده.

دکور خونه با گل و گیاه

4.گیاه سینگونیوم نشاط آور با لهجه لاتین

سینگونیوم یک گیاه زیبا و خاص با تنوع بسیار بالاست. زیبایی این گیاه میتونه حسابی شما رو به وجد بیاره و دلیلی که باعث میشه غالب ا سینگونیوم ها برای آپارتمان ها مناسب باشند اینه که با نور مستقیم ارتباط خوبی ندارند و بهترین نور برای اون ها نور کم تا متوسط است. و اما نکته دیگه ای در ارتباط با اعضای این خانواده بزرگ باید در نظر داشته باشید اینه که هر یک از اون ها با دیگری تا حدودی فرق میکنه و شرایط مختص به خودش رو می طلبه پس سعی نکنید که با یک نسخه ثابت جلو برید و توجه داشته باشید که کدام یک از انواع سینگونیوم ها رو در خونه خودتون پرورش میدید.

دکور خونه با گل و گیاه

5.گیاه کالاتیا خاص و منحصر به فرد

انواع مختلف گیاه کالاتیا در دسته گیاهان خاص قرار می گیرند به همین خاطر هم در خیلی از گل فروشی ها ممکنه این گیاه زیبا و دوست داشتنی رو پیدا نکنید اما با این حال تمامی انواع کالاتیا یک انتخاب بی نظیر برای زیبا تر کردن خونه شما به حساب می آیند. با این حال با توجه به این که کالاتیا یک گیاه گرمسیری است باید توجه داشته باشید که هم به نور غیر مستقیم اما کافی احتیاج داره و هم به رطوبت، در واقع بهتره بگیم که تمامی انواع این گیاه زیبا و چشم نواز عاشق رطوبت هستند و از محیط های خشک اصلا خوششون نمیاد.

دکور خونه با گل و گیاه

شما کاربران شایانیوز از چه گیاهی برای زینت بخشیدن به محیط خونه خودتون استفاده میکنید؟ نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی