|

چطور پیتزا ایتالیایی درست کنم؟

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی به روش سنتی و اصیل که با لبااات بازی میکنه!

اگه فکر میکنی همه پیتزا ها عین همن و هیچ فرقی بینشون نیست بیا تا هم فرقشون رو بگم هم طرز تهیه خفن ترینشون که پیتزا اصیل ایتالیایی است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بدون شک غذاهای ایتالیایی در بین ما ایرانی ها طرفدار های زیادی دارند، طعم و مزه خارق العاده غذا های این کشور غالبا با ذائقه ما جور در میاد و برای همین هم رستوران های ایتالیایی بیشتر از هر رستوران غربی دیگه ای در سطح کشور وجود دارند. اما در این بین پیتزا ایتالیایی یه چیز دیگه است که البته تو هر رستورانی هم نمیشه پیداش کرد مخصوصا از نوع اصیل و سنتیش، چون که خیلی جاها این روزها بیشتر پیتزا امریکایی سرو می کنند.

اگر نمی دونید که فرق پیتزا ایتالیایی چیه و چه فرقی با پیتزا امریکایی داره باید بهتون بگیم که خمیر این پیتزا نازک، ترد و برشته است و خبری هم از مواد گوشتی و قارچ و این حرفا نیست حتا خیلی وقت ها ژامبون هم به این پیتزا نمیزنند و فقط سس گوجه روی خمیر میریزند به همراه پنیر، پس اگه اهل پیتزا پپرونی و رست بیف و این مدل پیتزا ها هستید باید برید سراغ انواع امریکایی.

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

مواد لازم

مواد لازم برای پیتزا ایتالیایی کلاسیک:

آرد همه کاره: 500 گرم

آب: 300 میلی لیتر که هم دما با محیط اتاق باشه

خمیر مایه تازه: 2 گرم

نمک: 15 گرم

شکر: 1 قاشق چایخوری

ژامبون: به میزان دلخواه

پنیر موزارلا و پارمزان: به میزان دلخواه

مواد لازم برای سس گوجه فرنگی:

سیر: 2 حبه

روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری

برگ ریحون تازه: چند برگ

گوجه فرنگی: 2 عدد که باید رنده شده باشه و تخمه هاش هم ازش جدا شده باشن

رب گوجه فرنگی: به میزان خیلی کم

نمک: به میزان خیلی کم

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

آماده سازی

آماده سازی سس گوجه فرنگی:

به گزارش شایانیوز، در ابتدا باید بریم سراغ گوجه ها و اون ها رو رنده کنیم بعد از این کار دو حبه سیر رو به همراه روغن زیتون داخل یک تابه مناسب میریزیم و تفت میدیم و بعد از چند دقیقه برگ ریحون های تازه رو هم بهشون اضافه می کنیم و بلافاصله گوجه فرنگی ها رو به همراه مقدار کمی رب گوجه فرنگی که سس رو خوشرنگ کنه و نمک به سیر ها اضافه کی کنیم و برای حدودا 5 دقیقه دیگه تفت دادن رو ادامه میدیم. بعد از گذشت 5 دقیقه تابه رو از روی حرارت برمیداریم و اجازه میدیم که خنک بشند. پس از خنک شدن میتونیم از سس گوجه فرنگی خودمون لذت ببریم.

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

آماده سازی پیتزا:

در قدم اول خمیر مایه، آب و شکر رو داخل یک ظرف مناسب با هم مخلوط می کنیم و 1/2 آرد رو هم بهشون اضافه می کنیم و شروع می کنیم به همزدن تا با هم خوب مخلوط بشند. بعد از این که با هم به خوبی ترکیب شدند 1/2 باقی مونده آرد رو به همراه مقدار کمی نمک اضافه می کنیم و برای تقریبا 15 دقیقه خمر رو ورز میدیم و سپس روشون رو با سلفون میپوشونیم تا برای 2 ساعت استراحت کنند.

طی این دو ساعت کاری که باید انجام بدیم اینه که هر نیم ساعت چهار طرف خمیر رو میکشیم و به طرف داخل تا می کنیم؛ باید چهار بار این کار رو تکرار کنیم و سپس اون ها رو به چانه های 300 گرمی یا 250 گرمی تقسیم می کنیم و داخل یک سینی گود و مناسب با فاصله از هم قرار میدیم و مجددا با سلفون روی خمیر ها رو می پوشونیم؛ این بار باید به خمیر برای 2 روز اون هم داخل یخچال استراحت بدیم.

بعد از گذشت دو روز که خمیر ها حسابی استراحت کردند، چانه ها رو بار می کنیم، کمی سس گوجه فرنگی که از قبل آماده کردیم، پنیر موازلا، ژامبون و پنیر پارمزان بهشون اضافه می کنیم و چانه ها رو داخل سینی مناسب فر قرار میدیم. بعد این که همه چانه ها آماده شدند اون ها رو داخل فر با دمای 250 درجه سانتی گراد با شعله پایین میگذاریم وحدودا 8 الی 10 دقیقه بعد پیتزا های سنتی و جذاب ما آماده هستند.

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این پیتزا لذیذ خوشتون بیاد و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ashpazi.celine

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها