|

چرا آبرسان مهم است؟

سرم آبرسان چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ راز خوشگلاسیون پوست اینه هااا!

یکی از مواردی که در هر روتین پوستی ای پر اهمیته آبرسان است اما چرا سرم های آبرسان انقدر مهم هستند و چه مزیتی نسبت به باقی محصولات دارند؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روز ها همه خانم ها به خوبی با اهمیت روتین پوستی آشنا هستند و خوب میدونند که برای داشتن پوستی زیبا و درخشان و به تعویق انداختن روند پیری پیروی از روتین مراقبتی اجتناب ناپذیره. روتین های پوستی با توجه به نوع پوست شما و نیاز اون تغییر می کنند اما برخی از آیتم ها مثل استفاده از کرم ضد آفتاب در تمامی روتین های پوستی روزانه ثابت هستند.

یکی دیگه از آیتم هایی که می تونه خیلی زیاد به زیبا تر شدن پوست شما و حفظ سلامتی اون کمک کنه سرم های آبرسان هستند و فرقی نمیکنه که شما پوستی چرب، خشک و یا معمولی دارید به هر حال استفاده از سرم آبرسان می تونه تاثیرات بسیار چشمگیری بر روی پوست صورت شما داشته باشه.

سرم آبرسان چیست؟

سرم آبرسان چیست؟

همان طور که از نام آن مشخص است این سرم ها برای مرطوب کردن و آب رسانی به پوست طراحی شده اند که جذب بسیار بالاییی دارند و می تونند روند پیری پوست را به تاخیر بیاندازند و چین و چروک های صورت را کاهش دهند همچنین در از بین بردن جای جوش و لک، خشکی و التهاب پوست هم تاثیر قابل توجهی دارند

سرم آبرسان را باید چطور استفاده کرد؟

به گزارش شایانیوز، به طور معمول پیشنهاد میشود که سرم های آبرسان رو هم در روتین پوستی روزانه و هم در روتین شبانه خودتون جای بدید، یک بار قبل از کرم ضد آفتاب در صبح و یک بار بعد از پاک کننده ها و تمیز کردن صورت و قبل از کرم مرطوب کننده در شب. توجه داشته باشید که اگر قبل از آبرسان ها از تونر استفاده کنید روند جذب بهتر و بیشتر اتفاق میوفتد.

سرم آبرسان چیست؟

تفاوت سرم آبرسان با کرم مرطوب کننده چیست؟

مهم ترین تفاوت سرم های آبرسان با کرم های مرطوب کننده در میزان مواد فعال موجود در آن هاست. در واقع سرم های آبرسان مواد فعال بیشتری در ترکیبات خود دارند و به همین خاطر هم از غلظت کمتری برخوردارند. سرم ها به سرعت جذب لایه های عمقی پوست میشوند و احساس سنگینی و چربی روی پوست شما ایجاد نمی کنند، بنابراین نه تنها سرعت جذب بالاتری دارند بلکه جذب اون ها عمیق تر هم هست. و البته یک تفاوت دیگه ای نمیشه ازش چشم پوشی کرد قیمت اون هاست؛ سرم های آبرسان معمولا از قیمت بالاتری نسبت به کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده برخوردارند.

آیا برای پوست چرب هم می توان از سرم آبرسان استفاده کرد؟

همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم سرم های آبرسان به نوع خاصی از پوست محدود نمیشوند اما مسلما شما باید محصولی رو انتخاب کنید که با پوستتان سازگاری داشته باشد. سرم هایی که به پوست های چرب تعلق دارند فاقد کومدوژن، چربی و الکل در ترکیبات خود هستند و به این ترتیب مانع بسته شدن منافذ پوستی و طبیعتا ایجاد جوش می شوند.

سرم آبرسان چیست؟

نهایتا در نظر داشته باشید که آبرسانی به پوست مقوله بسیار مهمی است و اگر نمی توانید یا تمایلی ندارید که از سرم های آبرسان استفاده کنید می توانید در عوض از انواع کرمی آن ها یا ماسک های ورقه ای و یا حتا بخور صورت استفاده کنید، چرا که در صورت عدم استفاده از محصولات آبرسانی و دهیدراته شدن، خاصیت ترمیم کنندگی پوست شما ضعیف میشه و به این ترتیب جای جوش، لک و حتا زخم هم دیر تر ترمیم میشود و حتا ممکن است برای همیشه جای اون ها باقی بماند. از طرف دیگر دهیدراته شدن پوست به معنای این است که پوست شما به مرور  خاصیت ارتجاعی خود رو از دست میده و به این ترتیب خیلی زود تر از چیزی که باید چروک میشود.

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال از سرم آبرسان استفاده کرده اید؟ تجربیات و پیشنهادات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها