|

کاربرد رنگ های مختلف لامپ در فضا

میدونی تو خونه واسه هر فضا باید از چه لامپی استفاده کرد؟ بیا تا تفاوت هاشون رو بهت بگم

اگه فکر کردی همه طراحی به انتخاب رنگ و سبک وسیله ها محدود میشه سخت در اشتباهی حتا رنگ لامپی که انتخاب میکنی هم مهمه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید تا به حال برای شما هم پیش اومده باشه که وقتی وارد یک خونه ای میشید اصلا احساس خوبی ندارید و دوست دارید سریع تر برگردید به خونه خودتون یا این که برعکس وارد یک فضایی میشید و توی اون فضا کلی حس آرامش و لذت بهتون دست میده، خب مسلما نحوه چیدمان و دکوراسیون اون فضات می تونه تاثیر شگرفی روی این ماجرا و حس انتقال دهنده اش به شما داشته باشه اما بیشتر از طراحی و چیدمان اون فضا چیزی که می تونه حس و حال یک فضا رو تغیر میده نور محیط است. نوری که خیلی جا ها به خاطر وجود پنجره و نور گیر در طول روز به صورت طبیعی تامین میشه و در خیلی جاها هم تمام وقت به صورت مصنوعی و توسط لامپ ها.

لامپ ها بیشتر از اون چه که ما فکر می کنیم می تونند بر اتمسفر موجود در یک فضا تاثیر بگذارند، برای مثال به کافه هایی که تا به حال رفتید فکر کنید، نور پردازی آن ها چگونه است؟ حالا به یک بیمارستان یا درمانگاه فکر کنید، نور پردازی آن جا چطور است؟ همین طور که می بینید نور پردازی نقض مهمی در طراحی یک فضا داره.

کاربرد لامپ های مختلف در فضای خونه

تفاوت لامپ های ال ای دی رو چطور تشخیص بدیم؟

برای این که هنگام خرید لامپ سردرگم نشید و بتونید خیلی راحت نور های مختلف مانند نور روز، نور طبیعی، نور سفید یخی، نور آفتابی، نور سفید گرم و ... رو از هم دیگه تشخیص بدید بهترین کار اینه که به عدد دمار رنگ لامپ توجه کنید. برای مثال نور آفتابی کمتر 3300 کلوین است در حالی که نور مهتابی بین 500 تا 600 کلوین و نور یخی بین 3300 تا 5000 کلوین است. هر چه دمای رنگ که بر حسب کلوین تعریف میشه بالا تر باشه رنگ نور هم به محدوده سرد و سفید نزدیک تر میشه و برعکس.

کاربرد لامپ های مختلف در فضای خونهکاربرد لامپ های مختلف در فضای خونه

از هر نور باید کجا استفاده کرد؟

مهم ترین مسئله ای که برای تعیین رنگ لامپ باید در نظر بگیرید اینه که از اون لامپ برای چه محیطی استفاده کنید چون هر کدومشون علاوه بر این که حس و حال خاصی رو در فضا ایجاد می کنند کاربرد خودشون رو هم دارند برای مثال نور مهتابی شبیه به نور نیمروز است برای همین هم لامپ های با نور مهتابی مناسب فضا ها و مکان هایی است که به نور زیادی احتیاج دارند مثل میز آرایش، سالن مطالعه، فضاهای آموزشی و ....

یک نور بسیار پر کاربرد دیگه در خونه ها نور آفتابی است؛ این نور حس گرما و آرامش رو القا می کنه و به همین خاطر هم مناسب محیط های استراحته مثل اتاق خواب، سالن نشیمن و ...، به همین دلیل هم برای مثال باید حواستون باشه که اگر داخل اتاق آباژور دارید حتما لامپی با نور آفتابی براش تهیه کنید.

کاربرد لامپ های مختلف در فضای خونه

به گزارش شایانیوز، لامپ های با نور یخی هم یکی دیگه از انواع لامپ های پر کاربرد در فضاهای مختلف خونه هستند. نور یخی ملایم اما پر انرژی است به همین خاطر هم برای فضا هایی مثل آشپزخونه، پارکینگ، سرویس بهداشتی و حمام پیشنهاد میشه.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها