|

فیلم سینمایی خوب چی ببینیم؟

پنج تا سینمایی خفن که همچین کَف بُررر میخکوبت می کنن!

اگه دنبال یه فیلم سینمایی خوب میگردی که آخر هفته ای دورهمی بشینید و حالشو ببرید بهترین ها رو برات لیست کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای ما آدم ها تماشای فیلم و سریال یک فعالیت لذت بخش به حساب میاد نه فقط به خاطر این که قسمتی از روز یا شب خودمون رو در استراحت به یک تفریح بی دردسر اختصاص میدیم، بلکه فیلم ها و سریال ها می تونند ما رو دنیایی دیگه ببرند. در تاریخ صنعت فیلم سازی، آثار شاهکار و خارق العاده ای ساخته شده که به قدری در ارائه یک موضوع قوی عمل کرده اند، که تماشای اون ها حس تجربه یک ماجراجویی یا حتا یک درد اجتماعی رو برای ما به همراه میاره.

یکی از مهم ترین معیار هایی که یک فیلم سینمایی رو به اثری قوی و قابل توجه تبدیل می کنه همین موضوع است که اون اثر تا چه اندازه در درگیر کردن مخاطب با موضوع داستان توانا بوده و تا چه اندازه موفق شده شما رو به عنوان یک مخاطب با اتفاقاتی که در روند داستان رخ می دهند گره بزند.

سینمایی هایی که باید چند بار تماشا کرد

با توجه به همه مسائل ذکر شده در بالا بعضی از فیلم های سینمایی هستند که یک بار تماشا کردن اون ها اصلا کافی نیست و به قدری در درگیر کردن مخاطب با ماجراجویی داستان موفق هستند که هر بار تماشا کردن اون ها می تونه لذت بار اول رو با خودش به همراه داشته باشه. در ادامه به معرفی چند نمونه از این آثار می پردازیم که اگر اون ها رو تا به حال تماشا نکرده اید که بهتر است دست به کار شوید، و اگر هم پیش از این هر یک از اون ها رو دیده اید، قطعا از تماشای دوباره اون ها لذت خواهید برد.

1.سریر خون – 1957

بدون شک مکبث یکی از موفق ترین نمایشنامه های شکسپیر و شاهکار ترین نمایشنامه های تمام دوران هاست، احتمالا تا به حال بار ها در رابطه با این نمایشنامه خارق العاده یا سینمایی هایی که به اقتباس آن در هالیوود ساخته شده اند شنیده اید اما سریر خون یک اقتباس بی نظیر از این نمایشنامه می باشد که توسط آکیرا کوروساو، کارگردان مطرح ژاپنی ساخته شده است و به قدری در خلق این اثر موفق بوده که بسیاری از منتقدین سریر خون را بهترین اقتباسی سینمایی مکبث می نامند.

امتیاز IMDb : 8.1 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 96 / 100

امتیاز Filimo: 90 / 100

سینمایی سریر خون

2.پوستی که در آن زندگی می کنم – 2011

علم و پیشرفت آن می تواند زندگی های ما را بهبود بخشد اما شک دارم که تا به حال به این موضوع نیاندیشیده باشید که علم تا چه حد می تواند خطرناک و ترسناک نیز باشد. پوستی که در آن زندگی می کنم درامی روانشناختی و علمی تخیلی است که مو بر تنتان سیخ می کند. این سینماییی داستان پزشکی است که همسر و دخترش را از دست می دهد پس تمام زندگی خود را معطوف به علم پزشکی اش می کند و سعی دارد تا با روش های ژنتیکی از DNA خوک پوست جدیدی برای انسان بسازد که بسیار مقاوم می باشد.

امتیاز IMDb : 7.6 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 81 / 100

امتیاز Filimo: - / 100

سینمایی پوستی که در آن زندگی می کنم

3.قصه های وحشی – 2014

چه خوشمان بیاید چه نه واقعیت این است که خیلی وقت ها ما انسان ها خودمان اتفاقات ساده و پیش پا افتاده ای را که در زندگیمان رخ می دهند تبدیل به یک فاجعه و بحران می کنیم؛ سینمایی قصه های وحشی نیز به زیبایی هر چه تمام تر در 6 اپیزود یا پرده متفاوت که تنها از یک بعد معنایی با هم در ارتباط هستند به تصویر می کشد. دامیان زیفرون کارگردان این اثر به زیبایی هر چه تمام تر انسان هایی را به تصویر می کشد که در مرز بین تمدن و توحش به سر می برند.

امتیاز IMDb : 8.1 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 94 / 100

امتیاز Filimo: 88 / 100

سینمایی قصه های وحشی

4.سراب – 2018

آن هایی که تماشای سینمایی های درام و معمایی علاقه دارند مطمئنا از تماشای سراب نیز لذت می برند. سراب یک داستان ساده اما در عین حال پیچیده است که حسابی شما را به وجد خواهد اورد. در شب سقوط دیوار برلین پسر بچه ای به نام نیکو که در حال ضبط ویدئو است متوجه صدای درگیری از خانه همسایه می شود پس با دوربین خود به آنجا می رود اما آنچه که می رسد باعث هراس او و فرار کردنش می شود.

امتیاز IMDb : 7.4 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 75 / 100

امتیاز Filimo: 95 / 100

سینمایی سراب

5.دو پاپ – 2019

بعضی از فیلم های سینمایی هستند که جدای از اتفاقاتی که رخ میدهد یا صحنه سازی های آن ها مکالمات شخصیت هاست که اهمیت پیدا می کند درست مانند سینمایی دو پاپ که کاملا مکالمه محور است و اگر می خواهید که هنگام انجام کار دیگری و بدون تمکز آن را تماشا کنید باید بدانید که هیچی از آن سر در نخواهید آورد. دو پاپ داستان یک پاپ سنتی و یک پاپ اصلاح طلب اسن که به دنبال زینه ای مشترک برای کلیسای کاتولیک آینده با هم وارد مکالمه می شوند.

امتیاز IMDb : 7.6 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 90 / 100

امتیاز Filimo: 91 / 100

سینمایی دو پاپ

به نظر شما کاربران شایانیوز چه سینمایی های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها