|

در دوره ماهانه چیا باید بخوریم؟

یه رژیم غذایی حساب شده داشته باش تا با درد دوران قاعدگی خداحافظی کنی!

اگر دنبال راه کار هایی میگردی که درد و معضلات دوره پریودت رو کاهش بدی به جای قرص و مسکن به فکر رژیم غذایی ای سالم و مقوی باش.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بسیاری از خانم ها هستند که هر ماه طی دوران ماهیانه خود دچار درد های مزمن و علائم ناراحت کننده می شوند و به همین خاطر هم به انواع و اقسام داروهای شیمیایی و مسکن ها رو می آورند تا این علائم را کاهش دهند و یا اینکه با هزار و یک مصیبت این معضلات را تحمل می کنند تا دوره آن به پایان برسد؛ اما نکته ای که غالبا افراد در نظر نمی گیرند این است که با استفاده از یک رژیم غذایی سالم و حذف برخی از مواد غذایی و در عوض اضافه کردن برخی دیگر از آن ها به رژیم غذایی طی این دوران می توان به راحتی به میزان قابل توجهی این علائم ناراحت کننده را کاهش داد.

برخی از علائم ناراحت کننده در دوره ماهیانه

گرفتگی شکم

سردرد

حالت تهوع

خستگی

نفح

نوسانات خلقی

اسهال

......

در دوره ماهانه چیا باید بخوریم؟

برخی از مواد خوراکی ای که خوب است به رژیم غذایی خود طی دوره ماهیانه اضافه کنیم

مسلما مواد غذایی زیادی هستند که می توانند به شما در بهبود و تسهیل درد هایتان کمک کنند اما در ادامه ما به شما تعدادی از معمول ترین مواد خوراکی را معرفی می کنیم که شاید حتا تصورش را هم نکنید اما در کاهش علائم ناراحت کننده دوران قاعدگی بسیار موثر می باشند.

1.آب

نوشیدن مقدار زیاد آب همیشه و همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است اما اهمیت آن طی این دوران بیشتر هم می شود. نوشیدن آب زیاد و به طبع آن هیدراته ماندن می تواند به طرز قابل توجهی احتمال ابتلا به سردرد های ناشی از کم آبی را که یکی از علائم رایج دوران قاعدگی می باشد کاهش دهد؛ به علاوه این که می تواند مانع از احتباس آب و در نتیجه نفخ شود.

2.میوه

به گزارش شایانیوز، میوه های سرشار از آب مانند خیار و هندوانه می توانند در هیدراته ماندن شما بسیار تاثیر گذار بانشد. از طرف دیگر میوه های شیرین نیز به شما کمک می کنند تا میل به خوردن شکر را بدون مصرف بالای قند های تصفیه شده کاهش دهید.

3.شکلات تلخ

یکی از خوشمزه ترین و در عین حال سالم ترین مواد خوراکی ای که می توانید به رژیم غذایی خود طی دوران ماهیانه تان اضافه کنید شکلات تلخ است چراکه سرشار از آهن و منیزیم می باشد. صد گرم شکلات تلخ 70 تا 85 درصد تقریبا می تواند 67 درصد از آهن و 58 درصد از منیزیم مورد نیاز روزانه شما را تامین نماید. طی مطالعاتی که در سال 2010 صورت گرفته اند نشان داده شد که مصرف منیزیم می تواند علائم PMS را کاهش دهد و بر اساس تحقیقاتی که در سال 2015 نیز صورت گرفت ثابت شد افرادی که به کمبود منیزیم دچار هستند بیشتر احتمال دارد به PMS دچار شوند.

4.آجیل

بیشتر انواع آجیل سرشار از اسید چرب امگا 3 و پروتئین می باشند که برای سلامت و قوای بدن بسیار مفید و مهم هستند، به علاوه این که آجیل ها غالبا حاوی سطح قابل توجهی از منیزیم و برخی از ویتامین ها نیز می باشند. اگر علاقه ای به خوردن آجیل ندارید می توانید آن ها را با انواع کره های مشتق شده از آن ها مانند کره بادام زمینی جایگزین کنید یا این که مقداری از آن ها را به اسموتی یا ماست خود اضافه کنید.

5.ماست

بسیاری از افراد در طول یا پس از دوران پریود خود به عفونت های قارچی مبتلا می شوند، اگر شما نیز از جمله این افراد هستید پیشنهاد می کنیم که مصرف خوراکی غنی از پروبیوتیک خود را افزایش دهید. یکی از مهم ترین منابع پروبیوتیک ماست می باشد همچنین ماست ها سرشار از منیزیم و سایر مواد مغذی مانند کلسیم نیز هستند که برای بدن ضروی می باشند.

در دوره ماهانه چیا باید بخوریم؟

برخی فعالیت های دیگر که در دوران ماهیانه کارآمد هستند

همان طور که احتمالا خودتان هم به خوبی می دانید حذف و اضافه برخی از مواد غذایی به رژیم خود تنها راه هایی نیستند که می توانند باعث کاهش علائم ناراحت کننده طی دوران قاعدگی شوند و راه کار های دیگری نیز هستند که در کنار داشتن یک رژیم غذایی موثر می توانند تاثیر گذار باشند. برخی از این فعالیت های ممکن عبارتند از:

1.ورزش کردن

ورزش های سبک مانند یوگا و پیلاتس می توانند درد ها و گرفتگی های شما را کاهش دهند. اگر هم به فعالیت ورزشی خاصی مشغول هستید بسته به شرایط بدنیتان شاید فقط کم کردن فشار تمرینی برایتان کافی باشد.

2.کمپرس آب گرم

کمپرس آب گرم می تواند باعث کاهش درد و شل شدن عضلات در ناحیه شکمی و کمر شود بنابراین مخصوصا اگر دچار اسپاسم می شوید این گزینه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

3.ماساژ

ماساژ شکم و کمر می تواند به طرز چشمگیری درد قاعدگی را کاهش دهد و به تسهیل روند پریود شما کمک نماید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها