|

طرز تهیه پاستا مرغ و بروکلی که انگشتاتم باهش میخوری؛ نیم ساعت هم وقتت رو نمیگیره هااا!

به شمار سه خودت تو خونه یه پاستا خوشمزه درست کن که هم طعم و مزه ویژه ای داشته باشه هم خیلی خاص باشه و تو هر رستورانی لنگش پیدا نشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بدون شک پاستا یکی از محبوب ترین غذاهای بین المللی در کشور ما به حساب میاد، به حدی که توی هر کافه و رستورانی که برید دست کم یک یا دو نوع پاستا وجود داره، با این همه بیشتر افراد فقط پاستا پنه رو میشناسند و طبیعتا هم این غذای معروف ایتالیایی چنان طعم لذیذ و دوست داشتنی ای داره که نمیشه دست رد به سینه اش زد، اما اگر اهل امتحان کردن طعم های تازه و مختلف باشید پاستا یکی از اون غذا هاست که انواع مختلفی داره و پاستا مرغ و بروکلی یکی از همین انواع مختلفشه که باید امتحانش کنید از بس که خوشمزه است.

برای امتحان کردن پاستا مرغ و بروکلی نیازی نیست که حتما توی کافه ها و یا رستوران ها دنبالش باشید می تونید خودتون تو خونه تو کمتر از نیم ساعت این غذای فرنگی رو برای خودتون درست کنید و از طعم و مزه اش لذت ببرید، هیچ دردسری هم نداره و قرار نیست که همچین خیلی به زحمت بیوفتید.

طرز تهیه پاستا مرغ و بروکلی

مواد اولیه لازم برای پاستا:

سینه مرغ: نصف یک سینه کامل

فتوچینی آشیانه ای: 4 تا 6 عدد (البته اگر از فتوچینی خوشتون نمیاد می تونید از خود پاستا پنه استفاده کنید.)

سیرک 2 حبه

کره: 20 گرم

خامه: 100 گرم

شیر: 1 و نیم لیوان

کلم بروکلی:  به میزان دلخواه

نمک: به میزان دلخواه

فلفل سیاه: به میزان دلخواه

پودر پیاز: به میزان دلخواه

آویشن: به میزان دلخواه

طرز تهیه پاستا مرغ و بروکلی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول سینه های مرغ رو به صورت ورقه های نسبتا نازک برش میدیم و بعد از طول به صورت خلالی خرد می کنیم. سپس میریم سراغ سیر ها و اون ها رو خیلی ریز خرد می کنیم.

در این مرحله کره و روغن رو داخل تابه میریزیم و روی حرارت میگذاریم تا خوب داغ بشه سپس مرغ ها رو به مخلوط کره و روغن اضافه می کنیم و به همراه ادویه ها که دونه دونه به مرغ ها اضافه کردیم برای حدودا 5 الی 6 دقیقه تفت میدیم؛ حواستون باشه که مواد نباید آب بندازند. بعد از گذشت این 5 دقیقه سیر های ریز شده رو هم به باقی مواد اضافه می کنیم و برای چند ثانیه به همراه مرغ ها تفتشون میدیم.

قبل از اینکه سیر ها رو داخل تابه بریزیم خامه توی یک ظرف مناسب داخل ماکروفر قرار میدیم تا گرم و رقیق بشه سپس بعد از اضافه کردن سیر به مرغ ها و تفت دادنشون وقتی که بوی سیر بلند شد خامه رو هم به اون ها اضافه می کنیم. در مرحله بعد پاستا ها رو توی تابه، روی مرغ ها میچینیم و شیر گرم شده بهشون اضافه می کنیم. در مرحله آخر بروکلی های بلانچ شده رو میریزیم داخل تابه و در تابه رو هم میگذاریم و اجازه میدیم که با حرارت متوسط برای حدودا 10 دقیقه در همون حالت بمونند.

طرز تهیه پاستا مرغ و بروکلی

پاستای شما آماده است می تونید روی پاستا رو با ادویه ایتالیایی، زیتون سیاه یا هر چیز دیگه ای که دوست دارید تزئین کنید. امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این غذای لذیذ لذت ببری و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ashpazi.foodspy

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها