|

طرز تهیه کیک وانیلی

خودت تو خونه چنان کیکی بپز که طعم و بوش هوووش از سر ببره؛ بیخیال کیک های گرون قنادی شو

اگه عشق کیک و شیرینی داری و کلون کلون پول کیک های قنادی رو میدی با این دستور پخت میتونی نوستالژی ترین کیک رو خودت تو خونه درست کنی.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- کیک ها یکی از محبوب ترین دسر ها و عصرونه هایی هستند که میشه برای پذیرایی یا حتا به عنوان میان وعده یه روز کسل کننده ازشون استفاده کرد اما معمولا درست کردن کیک های خوشمزه و لذیذ خیلی وقت گیره و به همین خاطر هم بیشتر افراد یا بیخیالش میشند و یا این که ترجیح میدند به کیک های آماده قنادی و سوپر مارکتی قناعت کنند اما ما می خوایم طرز تهیه ی کیک فوق العاده خوشمزه و ساده رو بهتون یاد بدیم که به هیچ مواد خاص و عجیب غریبی هم احتیاج نداره و نسبت به غالب کیک ها خیلی بی دردسره. نکته ویژه در رابطه با این کیک طعمشه که یه حس نوستالژی و جذاب با خودش به همراه میاره، به همین خاطر بهتون پیشنهاد می کنیم که برای یک بار هم که شده امتحانش کنید که بوی خوبش و ظاهر وسوسه کننده اش هوش از سرتون خواهد برد.

طرز تهیه کیک پفکی

مواد لازم برای کیک:

تخم مرغ: 4 عدد

شکر: 1 پیمانه

وانیل: 1 قاشق چایخوری

پودر هل: 1 قاشق چایخوری

روغن: نصف پیمانه

ماست: 1 پیمانه

آرد: 2 پیمانه

بیکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

گلاب: 2 قاشق غذاخوری

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول تخم مرغ، شکر، وانیل و پودر هل رو داخل یک کاسه مناسب میریزیم و شروع می کنیم به هم زدن و این کار رو ادامه میدیم تا زمانی که به خوبی با هم ترکیب بشند و حالت کشسان و کرم رنگ پیدا کنند، توجه داشته باشید که در این صورت موادتون باید حجیم هم بشند سپس ماست رو به اون ها اضافه می کنیم و هم میزنیم بعد از این که ماست با باقی مواد ترکیب شد در مرحله بعد روغن رو بهش اضافه می کنیم و با دور متوسط همزن شروع می کنیم به همزدن. حالا نوبت میرسه به گلاب و بعد از اضافه کردن گلاب نیز همچنان هم زدن با دور متوسط رو ادامه میدیم.

در این مرحله توی یک ظرف جدا آرد و بیکینگ پودر رو سه بار الک می کنیم تا کاملا نرم و لطیف و یک دست بشه سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر رو طی چند مرحله به باقی مواد اضافه می کنیم و برای هم زدنشون هم از دور کند همزن یا لیسک استفاده می کنیم و هم زدن رو فقط تا اندازه مخلوط شدن ادامه میدیم نیازی نیست که این کار رو خیلی ادامه بدیم.

در مرحله بعد غالب مورد نظر رو با کمی روغن چرب می کنیم و مواد رو داخل غالب میریزیم و غالب رو برای حدودا سه ربع داخل فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه قرار میدیم. برای اطمینان از آماده شدن کیک هم کافیه بعد از 45 دقیقه یک خلال دندان رو بردارید و اون رو وسط کیک فرو کنید و در بیارید اگر خلال دندان تمیز بیرون بیاد و مواد بهش نچسبه نشون دهنده اینه که کیک ما آماده است. نهایتا اگر دوست دارید می تونید با خامه یا نوتلا روی کیکتون رو تزئین کنید.

طرز تهیه کیک پفکی

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این کیک لذیذ لذت ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: atie_fagh

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها