|

چطور با موهای چرب خود کنار بیاییم؟

با این ترفندا از شر موهای چرب و جُفت جفتیت خلاص شو؛ زیبایی موهاتُ بی دردسر به دست بیار!

How to Deal With Oily Hair

کنار اومدن با موهای چرب یه معضل بزرگ هم برای خانم هاست و هم آقایان اما با یه سری راهکار ساده میشه این معضل رو بر طرف کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برخورداری از موی زیبا و درخشان برای همه خانم ها و آقایان یک مسئله مهم و حیاتی است، اما در میان تمامی درگیری هایی که ممکن است برای داشتن چنین مویی با آن ها سر و کار داشته باشیم کنار آمدن با موهای چرب و جفت جفت شده است. در حالی که هیچ راه حل معجزه آسایی مانند سرم های آبرسان و یا تقویت کننده برای این موضوع وجود ندارد با این حال همچنان راهکار هایی هستند که به شما کمک می کنند تا کمتر به خاطر موهای چربتان به دردسر بیوفتید و چربی آن ها را کاهش دهید.

چطور با موهای چرب خود کنار بیاییم؟

عادت هایی که برای مبارزه با موی چرب به کار می آیند

1.از نرم کننده استفاده کنید

استفاده از نرم کننده نه تنها برای موهای چرب خوب است بلکه ضروری است چرا که نرم کننده موهای شما را تغذیه، آبرسانی و حتا محافظت می کنند و به طور طبیعی نمیشود دریافت میزان بالایی از این موارد را از شامپو ها انتظار داشت، به علاوه این که شما چطور از نرم کننده استفاده می کنید نیز مسئله مهمی است. پیشنهاد ما این است که عمیقا مراقب باشید تا نرم کننده را صرفا به پایین موهای خود بزنید نه کف سر و ریشه موهایتان. یک نکته دیگر که گرچه بدیهی به نظر میرسد اما بسیار مهم است خوب شستن موهاست. گاهی آنچه که به نظر شما چربی مو می آید در واقع شامپو یا نرم کننده ایست که به خوبی آبکشی نشده است.

2.موهایتان را کمتر بشویید

مطمئنا کنار آمدن با موهای چرب آن قدر کار سختی هست که مجبورتان کند هر روز دوش بگیرید و موهای خودتان را با شامپو بشویید اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که پوست سر شما به طور طبیعی سبوم تولید می کند واین سبوم باعث چرب شدن موهایتان می شود وقتی که شما هر روز موهایتان را می شویید این چربی طبیعی را از بین می برید بنابراین پوست شما سبوم بیشتری تولید می کند تا چربی از دست داده را جبران کند و به این ترتیب در یک چرخه بی انتها قرار می گیرید. اگر عادت دارید که هر روز موهایتان را بشویید بهتر است که دست کم یک یا دو بار در هفته این کار را بدون شامپو انجام دهید.

چطور با موهای چرب خود کنار بیاییم؟

نکته دیگر در رابطه با شستشوی موها این است که شامپو ها غالبا دارای سولفات هستند و اگر چه این ترکیبات برای مو مضر نیستند اما طی شستشوی بیش از حد ممکن است باعث حساسی پوست سر شوند و سپس نه تنها با مشکل چربی موهایتان باید دست و پنجه نرم کنید، خارش سر و برخی مشکلات دیگر نیز به سراغتان خواهد آمد پس سعی کنید از شامپوهای بدون سولفات استفاده نمایید.

3.محصولاتتان را با دقت انتخاب کنید

در حالی که برخی از محصولات مانند شامپوهای مناسب موی چرب می توانند بهر کاهش چربی موهایتان تاثیر بگذارند برخی دیگر می توانند باعث تشدید آن بشوند به همین دلیل هم هست که اگر می خواهید از چربی بیش از اندازه موهایتان فرار کنید باید از محصولاتی که روی ان ها نوشته کاهش وز شدگی یا درخشش بیشتر دوری نمایید چرا که این محصولات غالبا دارای ترکیبات سیلیکونی و روغنی هستند که باعث می شوند موهایتان چرب تر به نظر بیایند.

4.به موهایتان دست نزنید

به گزارش شایانیوز، شاید عجیب به نظر برسد اما پوست انگشتانتان نیز درست مانند پوست صورت و سرتان سبوم تولید می کنند و دست زدن مداوم یه موهایتان و بازی کردن با آن ها می تواند باعث انتقال این سبوم های اضافی و در نتیجه چربی بیشتر موهایتان شود.

چطور با موهای چرب خود کنار بیاییم؟چطور با موهای چرب خود کنار بیاییم؟

5.از صاف کردن موهایتان دست بکشید

مطمئنا برای آن هایی که به اتو مو و سشوار معتاد هستند این خبر بسیار بدی است اما باید بدانید که لخت کردن موهایتان می تواند باعث شود که چربی آن ها بیشتر به چشم بیاید. موهای لخت و صاف شما مسیری مستقیم را برای چربی ها محیا می کنند تا در سر تا سر تار موهای شما پخش شوند و به همین خاطر هم بیش تر از همیشه  براق و چرب به نظر می آیند. اگر عادت دارید که حتما موهایتان را حسابی مرتب کنید و از خانه بیرون بروید بهتر است که مدل های موج دار و فر را انتخاب کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی