|

طرز تهیه کاچی؛ یه دسر خوشمزه و مقوی برای همه به خصوص خانم هایی که تازه زایمان کردن

کاچی یه دسر خوشمزه و مقویست که با آرد، شکر، کره، گلاب، روغن، زعفران، هل، دارچین، زردچوبه، خلال پسته یا بادام درست میشه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- کاچی یه دسر خوشمزه و بسیار مقویست که معمولا مامانا و مامان بزرگا بهش به عنوان بمب انرژی نگاه میکنن به همین دلیل معمولا برای خانم هایی که تازه زایمان کردن به منظور تقویت و برگرداندن قوای از دست رفته تجویز میشه. برای درست کردن کاچی به آرد، شکر، کره، گلاب، روغن، زعفران، هل، دارچین، زردچوبه، خلال پسته یا بادام احتیاج دارید.

اگر دوست دارید طرز تهیه این دسر خوشمزه رو یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هم یه کاچی جذاب درست کنیم.

مواد اولیه لازم برای تهیه کاچی برای 6 نفر

آرد برنج یا آرد گندم 1 پیمانه

روغن حیوانی یا روغن جامد 1/2 پیمانه

گلاب 1/2 پیمانه

آب 4 پیمانه

شکر 3/4 پیمانه

کره 100 گرم

پودر هل نصف قاشق چایخوری

دارچین نصف قاشق مرباخوری

زعفران دم کرده غلیظ ۱ قاشق غذاخوری

زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری

ترکیب چهار مغز (بادام، گردو، فندق و پسته) به میزان لازم

غذا0

طرز تهیه کاچی

1- آب و شکر رو داخل ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر در آب حل شود. در جریان حل شدن شکر آرام آرام قاشق چوبی را در قابلمه حرکت دهید تا کارتان زودتر پیش برود و شکر زودتر با آب یکی شود. بعد از اینکه شکر حل شد زعفران رو بهش اضافه کنید. (نیاز نیست شربت به قوام برسه فقط کافیه که دانه‌های شکر با آب مخلوط و یکدست بشن.) در نهایت گلاب را اضافه کنید و شربت را از روی حرارت بردارید.

2- آرد رو سه بار الک کنید و داخل یک قابلمه یا تابه گود بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار بدید تا تفت بخوره و بوی خامیش گرفته بشه. بعد از اینکه حدود ۱۵ دقیقه آرد را با حرارت کم تفت دادید، کره، روغن، پودر دارچین، هل و زردچوبه رو بهش اضافه کنید و باز هم تفت بدهید تا رنگش طلایی بشه.  

982717_301

3- بعد از مخلوط کردن ادویه‌ها ظرف رو از روی حرارت بردارین و شربت رو کم کم به مواد اضافه کنید و مواد رو با همزن دستی مرتب مخلوط کنید تا یکدست بشه. این کار رو ادامه بدین تا شربت تموم بشه و کاچی کاملا با شربت مخلوط و یکدست بشه.

4- ظرف رو مجدد روی حرارت ملایم قرار بدید و درشو بذارید تا کاچی جا بیفته و روغن بندازه. (به عبارتی کاچی رو دم بذارید.) هر از گاهی در ظرف رو بردارین و مواد رو هم بزنید و غلظتش رو چک کنید وقتی به غلظت مناسب رسید حرارت رو خاموش کنید. توجه کنید که غلظت کاچی  شل‌تر و روان‌تر از حلواست و غلظتی مشابه فرنی یا ماست چکیده داره.

5- وقتی کاچی آماده شد داخل ظرف سرو مناسب بکشید و روشو با خلال پسته یا بادام، کنجد، پودر گل محمدی و …. تزئین کنید.

Untitled-design-4

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها