|

طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان بدون گوشت + بهترین روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

خوراک گوجه بادمجان یه غذای گیاهی خیلی خوشمزست که با بادمجان، پیاز، سیر، گوجه فرنگی، رب و یه سری ادویه و چاشنی تهیه میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ما ایرانی ها معمولا برای ناهار پلو و خورشت یا پلو های مخلوط میخوریم برای شام هم سراغ غذا های سبک تر مثل انواع آش و سوپ، ساندویچ های سبک، کوکو و کتلت و ... میریم. خورشت ها که پای ثابت سفره ما هستند معمولا با گوشت و مرغ درست میشن حالا اگه به هر دلیلی دوست ندارید گوشت و مرغ بخورید این مطلب رو از دست ندید. امروز میخوایم با گوجه و بادمجان یه خوراک خوشمزه براتون درست کنیم پس با ما همراه باشید.

برای درست کردن این خوراک خوشمزه به بادمجان، پیاز، سیر، گوجه فرنگی، رب و یه سری ادویه و چاشنی نیاز دارید.

مواد اولیه لازم برای تهیه خوراک گوجه بادمجان برای 4 نفر

بادمجان ۱ کیلو

گوجه فرنگی ۵ عدد

پیاز بزرگ ۱ عدد

سیر:۱ حبه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

1315774_380

طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان

1- برای شروع کار بریم سراغ سرخ کردن بادمجان لاما قبلش نکاتی رو راجع به ویژگی های بادمجان خوب و گرفتن تلخیش بهتون میگیم پس با ما همراه باشید. سعی کنید از بادمجان‌های چین اول استفاده کنید چون بادمجان‌های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند. همچنین موقع خرید حتماً بادمجان‌های براق، کشیده و سنگین رو انتخاب کنید. حواستون باشه بادمجان زخمی نباشه. چیزی که باعث تلخی بادمجون میشه دانه های داخلشِ که این مورد بیشتر در بادمجان‌های درشت دیده میشه. بنابراین اگه میخواین بهترین بادمجان رو به خونتون  ببرید سراغ بادمجان‌های کوچیک و متوسط برید.

اینجوری تلخی بادمجان رو بگیرید

برای گرفتن تلخی بادمجان پوست بادمجان ها رو بگیرید اما برای اینکه له نشن، کلاهکشون جدا نکنید. سپس بادمجان ها رو تمیز بشورید نیم ساعت داخل ظرف آب نمکی که کمی از حد معمول شورترِ قرار بدید بعد از آب نمک خارج کنید دوباره بشورید. به گزارش شایانیوز اگه نخواستید آب نمک درست کنید میتونید اونا رو داخل آبکش بذارید و بهشون نمک بزنید بذارید نیم ساعت بمونه بعد بشورید.

z

بهترین روش سرخ کردن بادمجان با کمترین جذب روغن

قابلمه ای رو با مقدار مناسب آب پر کنید روی حرارت بذارید تا جوش بیاد. بعد از اینکه جوش اومد بادمجان ها رو بریزید توی آب منتظر بمونید دوباره جوش بیاد 2 دقیقه بعد آبکش کنید. حالا یه پارچه تمیز پهن کنید بادمجان ها رو بذارید روی پارچه تا آبش کاملا کشیده بشه بعد سرخشون کنید.

این را هم حتما مدنظر قرار دهید که روغن را در ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا خوب خوب داغ شود. بادمجان ها در روغن داغ قرار دهید و اجازه دهید با حرارت تقریباً بالا سرخ شوند. حرارت بالا باعث می شود بادمجان کم تر روغن به خود بگیرد.

2- داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا آب به جوش بیاید؛ سپس گوجه فرنگی‌ها را به صورت درسته داخل آب جوش بیاندازید و اجازه بدهید ۲ دقیقه با آب بجوشد؛ سپس از آب جوش خارج کنید و بگذارید خنک شود و بعد پوست گوجه را به آرامی جدا کنید و گوجه‌ها را خرد کنید.

46240998-7160-b__3158

3- پیاز را پوست و سپس خرد کنید و همراه با کمی روغن داخل ماهی تابه تفت بدهید تا سرخ و طلایی شود؛ سپس زردچوبه، سیر و گوجه‌های خرد شده را همراه با نمک و فلفل به پیاز داغ اضافه کنید. اجازه بدهید گوجه با پیاز کمی تفت بخورد و به روغن بیاید.

4- در این مرحله رب گوجه فرنگی را جداگانه با نصف قاشق غذاخوری روغن تفت بدهید و به مخلوط گوجه و پیاز اضافه کنید؛ سپس بادمجان‌های سرخ شده را روی خورش بچینید و یک لیوان آب جوش به ماهی تابه اضافه کنید. درب ماهی تابه را ببندید و اجازه بدهید خورش حدود بیست دقیقه با حرارت کم بجوشد و روغن بیاندازد. در صورت تمایل می‌توانید در آخر کمی آبغوره به خورش اضافه کنید. 

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی