|

کیک لیمو نارگیل

طرز تهیه کیک لیمو نارگیل که خیلی خوشمزه است؛ عطرش عجیییب خوب و دلچسبه!

اگه از طعم کیک وانیلی خسته شدی و به نظرت کیک شکلاتی هم تکراری میاد پس باید کیک لیمو نارگیل رو امتحان کنی که حسابی سورپرایزت میکنه!

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- وقتی بعد از یک روز کاری طولانی و پر مشغله میرسی خونه هیچی مثل یه کیک خونگی و خوشمزه که عطرش خونه رو برداشته باشه نمی تونه حال آدم رو جا بیاره اما تا کی قراره که فقط کیک های شکلاتی و وانیلی بخوریم؟ درسته که این کیک ها فوق العاده خوشمزه هستند و هیچ وقت هم تکراری نمیشند اما امتحان کردن یه طعم جدید می تونه حسابی آدم رو سر ذوق بیاره و انرژی رو در عضلات به جریان بندازه. حالا اگر شما هم دسوت دارید که دستور پخت یک کیکی خاص و ویژه رو داشته باشید ما یکیش رو براتون آماده کردیم، کیک لیمو و نارگیل.

طرز تهیه کیکی لیمو نارگیل

مواد اولیه لازم برای کیک:

تخم مرغ: 4 عدد

شکر: 1 پیمانه

وانیل: 1 قاشق چایخوری

وانیل: 1 قاشق چایخوری

زست لیمو: 1 و نیم قاشق چایخوری (زست لیمو در واقع همون اسانس لیموست که هم می تونید خودتون آماده کنید و هم می تونید به صورت شرکتی تهیه کنید؛ برای درست کردنش هم در واقع باید خیلی با دقت قسمت سبز پوست لیمو رو رنده کنید.)

روغن: نصف پیمانه

شیر سرد: 1 پیمانه سر خالی

آب لیمو ترش: 1 و نیم قاشق غذاخوری

آرد: 2 پیمانه

بیکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

پودر نارگیل چرب: نصف پیمانه

طرز تهیه کیکی لیمو نارگیل

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، برای آماده کردن این کیک دوست داشتنی در قدم اول باید آب لیمو رو بریزیم روی شیر و چند دقیقه بهش مهلت بدیم تا شیر ببره و به حالت ماست مانند در بیاد. تو این زمانی که منتظر آماده شدن شیر هستیم میریم سراغ تخم مرغ ها و اون ها رو به همراه زست لیمو، شکر و وانیل توی یک ظرف مناسب میریزیم و با استفاده از همزن شروع می کنیم به هم زدن اون ها تا وقتی که کاملا مواد باهم ترکیب بشند، رنگ کرمی پیدا کنند و پفکی، کشدار و حجیم بشند. سپس روغن رو به باقی مواد اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن مواد رو هم می زنیم.

وقتی که کار های بالا انجام بشه مطمئنا شیر هم آماده شده پس ترکیب شیر و آب لیمو که بهش باترمیلک هم میگند رو به ظرفون اضافه می کنیم و هم میزنیم. تو این مرحله باید بریم سراغ آرد و بیکینگ پودر که توی یک ظرف جدا یکی دوبار الک کرده و باهم مخلوطشون می کنیم و سپس داخل ظرف مواد میریزیم. حواستون باشه که تو این مرحله باید مواد رو خیلی آروم هم بزنیم که باعث خوابیدن پف مواد نشیم. به عنوان مرحله آخر پودر نارگیل رو میریزیم داخل ظرف رو همچنان خیلی آروم و به به مقدار کم هم میزنیم.

در این مرحله کف ظرف یا قالب مورد نظرمون رو چرب می کنیم و مواد رو داخل قالب میریزیم و برای حدودا 50 دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه قرار میدیم بعد از 50 دقیقه کیک رو با خلال دندون تست می کنیم اگر آماده بود کیک رو از داخل فر خارج می کنیم و میگذاریم کنار تا خنک بشه.

پس از خنک شدن کیک با استفاده از برس روی کیک رو مخلوط آبلیمو ترش و شکر میکشیم که هم بافتش نرم و مرطوب بشه و هم عطر بهتری پیدا کنه. اگر دوست دارید می تونید مقداری هم پودر نارگیل روی کیک بریزید.

طرز تهیه کیکی لیمو نارگیل

کیک لیمو نارگیل شما آماده است امیدواریم که از طعمش لذت ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: atie_fgh

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها