|

5 آمپول قطعی برای پوکی استخوان؛ این دمنوش و برنامه غذایی رو بخور اسیر شکستگی نشووو!

دمنوش گیاهی و چایی بخور تا پوکی استخوان نگیری تا در دوره های بعدی زندگی قوی و محکم باشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز_ گیاهان دارویی زیادی وجود دارند که برای پوکی استخوان مفیدند. این گیاهان را می‌توان در غذاها استفاده کرد و یا به صورت مکمل به شکل قرص، پودر یا دمنوش مصرف کرد. چای ‌خورهای حرفه‌ای نسبت به افرادی که هرگز لب به چای نزدند کمتر احتمال دارد که دچار شکستگی لگن شوند.  محققان چینی با تجزیه و تحلیل نتیجه ۱۴ مطالعه که پیش از این در خصوص ارتباط رژیم غذایی و شکستگی لگن انجام شده بود، متوجه شدند که مصرف دو تا سه فنجان چای در روز خطر شکستگی لگن را ۳۷ درصد کمتر می کند. اما این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که مواد شیمیایی موجود در این گیاه باعث تقویت ساختار استخوان جدید می‌شود. مشخصات بارز بیماری پوکی استخوان هستند. اگر مبتلا به پوکی استخوان هستید، خطر شکستگی استخوان‌ها، خصوصاً در نواحی باسن، ستون فقرات و مچ دست، بیش از دیگران شما را تهدید می‌کند. اغلب پوکی استخوان به عنوان عارضه‌ای شناخته می‌شود که توانایی ساخت استخوان‌های جدید در زنان سالخورده را تضعیف می‌کند. البته، عوامل پوکی استخوان بسیار زودتر از چنین سنینی آغاز می‌شوند. از آنجا که تراکم استخوان تقریباً در 25 سالگی به اوج خود می‌رسد، باید تا پیش از این سن به استخوان‌ها استحکام بخشید، تا در دوره‌های بعدی زندگی نیز همچنان قوی و محکم باقی بمانند. مصرف کافی کلسیم، یکی از عوامل اصلی دستیابی به استخوان‌هایی محکم است. گیاهانی که باعث بهبود سلامت استخوان شده و جایگزین خوبی برای درمان پوکی استخوان هستند بهتون معرفی میکنم.

1

5 معجزه قعطی برای درمان و جلو گیری پوکی استخوان

  • درمان قطی پوکی استخوان با لبنیات

اصلی ترین روش درمان پوکی استخوان با طب سنتی و  خانگی،  مصرف لبنیات و بخصوص شیرهست.  شیر منبع غنی کلسیم بوده و برای جبران کلسیم و ویتامین D بدن بسیار میدونید که مفید هستش . مصرف روزانه یک لیوان شیر به تمامی افراد توصیه میشه.   همچنین افرادی که به پوکی استخوان دچار هستند، باید به صورت روزانه از منابع اصلی و مکمل کلسیم همچون ماست، شیر، دوغ، کره، کشک و غیره استفاده کنند،  استفاده از این روش می تونه از شما در برابر سایر بیماری ها نیز محافظت کنه و نیاز شما به دریافت مکمل های دارویی را کاهش بده>

  • درمان پوکی استخوان با شیر بادام

شیر بادام به دلیل داره بودن کلسیم و ویتامین D  زیاد استخوان ها رو تقویت کرده که باعث پیشگیری از پوکی استخوان ها شده و همچنین جلو گیری از شکستگی استخوان ها میشه و  برای تقویت استخوان ها مفید هست.

طرز تهیه شیره بادام

یک فنجان بادام را شب قبل خیس کنید و روز بعد، آن‌ها را پوست بکنید و در آسیاب بریزید، بعد۲ فنجان آب به آن اضافه کنید به پوره به دست آمده کمی پودر دارچین و عسل اضافه و دوباره آن‌ها را مخلوط کنید. این معجون را از صافی رد کنید و هر روز آن را میل کنید.

 

3

  • درمان پوکی استخوان با دمنوش گزنه

میدونید که درمان خونگی پوکی استخوان با استفاده از دانه گزنه و دمنوش برای پوکی استخوان مفید هستش. گزنه سرشار از ویتامین D است. میدونید که ویتامین D اصلی ترین ویتامین برای استحکام استخوان ها بوده و وجود میزان مناسبی از آن در بدن، از ابتلا شما به پوکی استخوان جلوگیری می کند. گزنه با دارا بودن ویتامین D و دیگر مواد معدنی برای سلامت مفاصل و استخوان ها و دیگر بخش های بدن بسیار مفید می باشد. گزنه همچنین دارای مقادیر زیادی آهن، منیزیم و کلسیم و ویتامین k است که همانطور که مستحضر هستید، منیزیم و کلسیم برای برای تقویت استخوان ها بسیار موثر هستند. ویتامین k نیز خواص بسیار زیادی برای جذب کلسیم در بدن دارد.

طرز تهیه دمنوش گزنه

چند قاشق برگ خشک گزنه را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه بدید حدود 10 دقیقه دم بکشد. سپس می توانید این دمنوش سالم و مقوی را میل کنید.

12

  • درمان پوکی استخوان با دمنوش کشنیز

این گیاه کشنیز علاوه بر ویتامین D دارای کلسیم که توی پوکی استخوان نقش مهمی داره این مواد معدنی که خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش میده و به درمان این بیماری کمک می کند می توانیم به کلسیم، پتاسیم، منگنز، منیزیم و آهن اشاره کنیم که خوشبختانه بسیاری از این مواد معدنی در تخم گشنیز هست. جدا از دیگر خواصی که تخم گشنیز برای سلامتی و درمان بیماری ها دارد، نمی توانیم از مزایای درمانی آن برای درمان پوکی استخوان به راحتی بگذریم. تخم گشنیز نیز به صورت دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد.

طرز تهیه دمنوش کشنیز

دو قاشق غذاخوری تخم گشنیز را در یک لیوان آب جوش اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه منتظر بمانیم. سپس می توانید این دمنوش خوشمزه و مفید را به همراه عسل یا شکر میل نمایید.

18

 درمان پوکی استخوان با ورزش کردن

جلوپا نشسته با کش

3 ست ۱۲تایی

پشت پا خوابیده با کش

3 ست ۱۲تایی

قفسه سینه دمبل پرسی روی زمین

3 ست ۱۰تایی

زیربغل تک دست با کش

3 ست ۱۲تایی

پرس سرشانه دمبل نشسته

3 ست ۱۰تایی

پشت بازو دمبل خوابیده

3 ست ۱۲تایی

جلوبازو نشسته با کش

3 ست۱۲تایی

ساعد دمبل

3 ست ۱۲تایی

ساق ایستاده

3 ست ۱۵تایی

کرانچ پا عمود 

3 ست ۱۰تایی

20

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها