|

سبک بوهمین در طراحی خانه چیست؟

خونَت رو به سبک بوهمین بچین که دل و دینِت رو میبره؛ همه چیز همونی میشه که تو دوست داری!

What is Bohemian Interior Design?

اگه به دنبال زیبایی و خلاقیت میگردی و دوست داری که آرامش و زیبایی توی خونَت موج بزنه باید بری سراغ سبک بوهو که زیباییش بی نظیره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای طراحی و چیدمان خانه ای که باب میل شما باشد و به محل آرامش و امنیت شما تبدیل شود سبک های زیادی وجود دارد که بسته به سلیقه شخصی خودتان می توانید برای چیدمان خانه از آن ها استفاده نمایید از جمله سبک مینیمالیسم یا مونوکروماتیک. یکی از سبک های پر طرفدار و زیبا که این روزها محبوبیتش بیشتر هم شده سبک بوهمین است. همان طور که گفتیم بوهمین یک سبک است بنابراین به احتمال زیاد نه تنها در دکوراسیون خانه بلکه در طراحی لباس ها و استایل کردن ها هم شاهد این سبک بوده اید. اما سوال این جاست که چطور باید خانه ای به سبک بوهمین داشت؟!

سبک بوهمین از کجا شکل گرفت؟

طراحی داخلی به سبک بوهمین در قرن 19 و در شهر پاریس آغاز شد و همان طور که انتظار می رود هنرمند ها، نویسنده ها و البته چادر نشینانی که بوهمیا نام داشتند، پایه گذار این سبک بودند، کسانی که به خلاقیت بیشتر از پول اهمیت میدادند و برای هنر ارزش زیادی قائل میشدند. این افراد روند طراحی داخلی منحصر به خودشان را آغاز کردند. در این سبک استاندارد های زیبایی و قوانینی پذیرفته شده زیر پا گذاشته می شود و برای موارد غیر متعارف فضا ایجاد می گردد.

سبک بوهمین در طراحی خانه چیست؟

چیدمان به سبک بوهمین چگونه است؟

این سبک خارق العاده در حقیقت از هیچ ساختار ویژه ای پیروی نمی کند و در عوض از بافت های متنوع، الگو های متفاوت و پالت رنگی زیبا و گسترده استقبال می نماید؛ اگرچه یک سری اصول ساده و معمول برای این سبک نیز وجود دارد اما به طور کلی هیچ قانون سفت و سختی در کار نیست برخلاف آن چه که در سبک مینیمال یا مدرن با آن رو به رو هستیم. اصل زیبایی شناسی سبک بوهمین در شخصی بودن و القا حس تسکین پذیری است. خانه ای که شما به سبک بوهمین طراحی می کنید باید به شما احساس آرامش دهد نه کس دیگری.

ویژگی های اصلی سبک بوهمین چیست؟

  • آرامش بخش
  • گرما بخش
  • راحت
  • رنگی
  • زنده و با طراوت
  • ترکیبی از اصول متفاوت

مواردی که در بالا ذکر شد ویژگی های اصلی یک چیدمان بوهمین هستند.

سبک بوهمین در طراحی خانه چیست؟سبک بوهمین در طراحی خانه چیست؟

چطور خانه خود را به سبک بوهمین بچینیم؟

طرح و پترن آزاد

در قدم اول خیالتان از بابت طرح و پترن راحت باشد. شما می توانید به روش های گونانگون و در جای جای خانه خودتان پترن و طرح های متنوع را وارد کنید به علاوه برای اضافه کردن لوازم خاص نیز حسابی دستتان باز است. فرش های رنگارنگ ایرانی یا ترکی، اسباب و اثاثیه چوبی، سبد های حصیری، آثار هنری و هر چیز دیگری که فکر می کنید می تواند خانه شما را زیباتر کند و به شما حس بهتری بدهد، برای همه آن ها در یک طراحی بوهمین جا هست. به علاوه استفاده از لوازم دست ساز را فراموش نکندی، فرقی ندارد که کاربردی هستند یا تزئینی، یک آیتم دست ساز می تواند به طرز شگفت آوری به چیدمان شما هویت بخشد و باعث زیبایی آن شود.

پالت رنگی گسترده

همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم رنگی بودن از ویژگی های بارز این سبک به شمار می رود بنابراین استفاده از مشکی به عنوان عضوی از پالت رنگی ایرادی ندارد اما با این حال بهتر است تا حدلامکان از این رنگ دوری کنید و در عوض به رنگ های روشن و درخشان پناه بیاورید به علاوه این که می توانید به جای مشکی از قهوهای تیره نیز استفاده نمایید که بیشتر حس طبیعت را ایجاد می کند.

سبک بوهمین در طراحی خانه چیست؟سبک بوهمین در طراحی خانه چیست؟

گل و گیاه بی حد

به گزارش شایانیوز، گیاهان را فراموش نکنید. هیچ چیزی مثل گل و گیاه نمی تواند حس زندگی و طراوت را در خانه ایجاد کند پس تا آنجا که می توانید و فضا دارید به گل و گیاه در خانه تان خوشامد بگویید.

نورپردازی درخشان

در یک طراحی بوهمین نورپردازی و روشنایی نیز اهمیت بالایی دارد بنابراین استفاده از شمع، آباژور، ریسه، لوستر و حتا همه این ها در کنار هم می تواند زیبایی چشمگیری به خانه شما ببخشد. فراموش نکنید که محدودیتی در کار نیست و شما قرار است خانه ای را طراحی کنید که جای جای آن باعث ایجاد حس آرامش و حال خوب در شما می شود.

سبک بوهمین در طراحی خانه چیست؟سبک بوهمین در طراحی خانه چیست؟

عطر مطبوع

مطمئنا وجود گل و گیاه در خانه باعث می شود که همیشه هوایی مطبوع در خانه جریان داشته باشد اما با این حال نباید از افشاندن یک عطر معطر در فضا غافل شد. انواع خوشبو کننده های متعدد و عود های دلچسب و خوش بو در بازار وجود دارند که بسته به سلیقه خود می توانید تهیه نمایید.

آیا شما این سبک زیبا را برای طراحی و چیدمان خانه خود می پسندید؟ نظرات و پیشنهاداتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها