|

یه ساندویچ نوستالژی اما با طعمی نو

طرز تهیه ساندویچ مرغ با یه روش جذاب که امتحان نکردی؛ طعمش با لبااات بازی میکنه!

تو این مقاله دستور پخت ساندویچ مرغ رو یاد میگیری اما به یه روشی که قبلا امتحانش نکردی و طعم این یکی برات معجزه وار دلچسب خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- به طور کلی می تونیم بگیم غذاهایی که بر پایه گوشت و مرغ درست میشند خیلی مورد پسند ما ایرانی ها هستند و یکی از محبوب ترین و معروف ترین غذاهایی که هر ایرانی حداقل یک بار توی مسافرت هم که شده امتحان کرده ساندویچ مرغ است. ساندویچ مرغ از اون دست غذاهایی است که دستور پخت های متفاوتی داره و درست کردنش هم کار سخت و طاقت فرسایی نیست اما با این حال اگر این غذای نوستالژی رو با یه روش ویژه به همراه کلی سس دست ساز آماده کنید میتونه به یک طعم نو و تازه تبدیل بشه که دل کندن ازش سخت خواهد بود.

در ادامه ما طرز تهیه ساندویچ مرغ رو برای شما آماده کردمی اما همون طور که گفتیم کمی متفاوت تر از اون چه که احتمالا تا به حال امتحان کردید؛ پس اگر از غذاهای تازه و طعم های جدید استقبال می کنید این ساندویچ جذاب رو هم امتحان کنید.

طرز تهیه ساندویچ مرغ

مواد لازم برای ساندویچ مرغ:

کاهو: به میزان لازم

سینه مرغ: نصف یک عدد

قارچ: 7 عدد

خیار شور: 2 تا 3 عدد

شوید: چند شاخه

سس مایونز: 3 قاشق غذاخوری

کنسرو ذرت: 1 قاشق غذاخوری

آبلیمو تازه: 2 قاشق غذاخوری

نمک: به میزان دلخواه

فلفل سیاه: به میزان دلخواه

زردچوبه: به میزان دلخواه

پول بیبر: به میزان دلخواه ( برای اون دسته از عزیزانی که نمی دونند باید بگیم که پول بیبر یک نوع فلفل قرمز است که به نام فلفل حلب هم شناخته میشه و در کشور های ترکیه و سوریه کاشته میشه و طعم خاص و جالبی داره اما اگر در دسترس نیست می تونید از فلفل قرمز معمولی هم استفاده کنید.)

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول باید بعد از شستن سینه مرغ اون رو به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب میگذاریم تا بپزه. در همین حین میریم سراغ کنسرو ذرت و اون رو به همراه قارچ و کمی آبلیمو تفت میدی، در حدی که خیلی قارچ ها آب نندازه.

در این مرحله کاهو، خیار شورو شوید تازه رو خرد می کنیم و داخل یک ظرف مناسب میریزیم و سپس ترکیب قارچ و ذرت که قبل تر تفت داده بودیم رو هم بهشون اضافه می کنیم و شروع می کنیم به همزدن تا با هم خوب ترکیب بشند. از طرف مرغ ها رو که تا الان آماده شدند نیز پس از خنک شدن برش میزنیم و سپس به باقی مواد اضافه می کنیم.

در قدم بعدی باید بریم سراغ آماده کردن سس و برای این کار سس مایونز رو به همراه آبلیمو، نمک، فلفل سیاه و پول بیبر رو داخل یک ظرف مناسب میریزیم و با هم مخلوطش می کنیم و پس از ترکیب کامل به باقی مواد اضافه می کنیم و همه رو با هم ترکیب می کنیم.

به عنوان قدم آخر داخل نان باگت رو خالی می کنیم و مواد رو داخل نان میریزیم، اگر دوست دارید می تونید نان تست رو جایگزین نان باگت کنید و نهایتا از یکی دو برگ کاهو اضافه برای تزئین ساندویچ استفاده کنید.

طرز تهیه ساندویچ مرغ

منبع: ashpazi_fatemebano

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها