|

درمانگرهای طبیعی

با این گیاه باورنکردنی دندانتان را سه سوته درمان کنید ؛ حرفه ای ترین قاتل دندان درد !

این دارو های گیاهی بدون نسخه قاتل دندان درد هستند و باعث میشه حس بهتری پیدا کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایا نیوز_ در هر زمان که با یک مشکل دندان یا لثه خود روبرو میشیم باید به دندانپزشک مراجعه کنیم اما تا زمانی که برای تسکین درد بتوانید به دندانپزشک مراجعه کنید از این روش‌ها را برای رفع دندان درد در خانه امتحان کنید. بدتر از همه زمانی است که نیمه شب درد شروع شود و به دندانپزشک دسترسی هم نداشته باشیم. در این لحظه بهترین کار درمان های خانگی و گیاهی دم دست هستند. دندان درد داشتن یک تجربه ناخوشایند و بسیار ناامید کننده ناراحتی و احساس درد در ناحیه و اطراف دندان حتی گاهی اوقات می‌تواند شما را از انجام هر کاری در طول روز باز دارد.رای تسکین دندان درد چند راه موثر وجود دارد که در این جا ابتدا به سراغ راه‌هایی می‌رویم که عوارض کمتری دارند. کم عارضه‌ترین و کم‌دردسرترین راه‌های درمان دندان درد روش‌های درمان موضعی هستند که ما شست‌وشو و استفاده ازداروی گیاهی و دمنوش را در اولین مرحله توصیه می‌کنیم.

1

علت دندان درد برای کسایی که نمیدونن

  • آسیب به دهان یا فک ناشی از ضربه شدید به ناحیه صورت
  • شکستگی، لب پر شدگی یا ترک خوردگی دندان
  • عفونت سینوس یا تخلیه عفونت
  • پوسیدگی شدید دندان که باعث تحریک و حتی عفونت بخش نرم دندان
  • از بین رفتن بخش یا تکه ای از پر کردگی قدیمی که میتونه اعصاب دندان رو در در معرض تحریک قرار بده
  • آبسه دندان یا لثه
  • فرو رفتن جسم یا شی تیز در لثه یا دندان پوسیده
  • رویش دندان شیری یا دائمی
  • نهفته یا نیمه نهفتگی دندان ها
  • اختلالات مفصل گیجگاهی فکی که معمولا با درد مزمن همراهه
  • بیماری لثه
  • دندان قروچه
  • کیست دهان و دندان

2

درمان طبیعی برای دندان درد برای کسایی که نمیدونن

کمپرس یخ

 یخ رو خورد کنید و داخل یک کیسه پلاستیکی یا پارچه بذارید و بعد اون رو روی صورتتون در جایی که دندان درد می کنه قرار بدید. اینکار به بی حس شدن لثه و کاهش درد کمک زیادی می کنه.

میخک یا روغن میخک

از میخک و یا روغن آن معمولا به عنوان قاتل دندان درد و یکی از روش های طب سنتی هست ماده موجود در میخک که اوژنول نامیده میشه، میتونه به بی حسی کردن ناحیه  درد کمک زیادی کنه. میخک روی قسمتی که درد میکنه بزارید ودندان ها روی هم فشار دهید. روغن میخک رو هم میتونید به گوش پاک کن آغشته کنید وجایی که درد میکند نگه دارید.

دندان درد با سیر

سیر خواص دارویی زیادی داره و توی داروها و محصولات آراشی بهداشتی هم بسیار استفاده میشه. سیر می تونه به بی حسی کمک کنه و باکتری های دهانی رو هم از بین ببرده. برای درمان دندان درد شبانه با سیر می تونید یک حبه سیر کوچیک رو له کنید و اون رو روی لثه یا دندانی که درد میکنه بذارید. فقط یر رو قورت ندید و یا مدت زیادی در داخل دهان نگه ندارید.

80

شستشوی دهان با چای نعناع

 چای نعناع خواص آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریال داره و میتونه به درمان دندان درد هم کمک کنه. شستن دهان با چای نعنان قاتل دندان درد شبانه شما نیست اما میتونه به کاهش درد تا حدی کمک کنه. برای اینکار اول چای نعنا رو دم بندازید و بعد از اینکه خنک شد دهان رو باهاش شستشو بدید.

دهانشویه

یه روش خوب دیگه برای تسکین درد در ناحیه دهان استفاده از دهانشویه های حاوی الکل هست. این دهانشویه ها هم می تونن باعث ضدعفونی شدن دهان بشن و هم اینکه به بیحسی نسبی لثه و دندان هم کمک می کنن. برای بعضی از افراد دهانشویه ها می تونن در نقش قاتل دندان درد شبانه عمل کنن.

خمیر دهانی دنتا باریج 

خمیر دهانی دنتا باریج بهترین داروی گیاهی مسکن دندان درد است و از ۳ ترکیب گیاهی میخک هندی، چوب مسواک و بره موم تشکیل شده که دارای خواص ضدالتهابی، ضدعفونی کنندگی و ضد درد هستند. مصرف این خمیر بسیار آسان است و کافی است به اندازه نصف بند انگشت از آن را روی محل درد یا روی حفره‌ی ایجاد شده در دندان قرار دهید. می‌توانید تا روزی ۳ بار از این خمیر استفاده کنید.

11

درمان شیمایی دندان درد 

بهترین مسکن ها برای دندان درد ژلوفن، آسپرین، استامینوفن این  دارو ها اثرات ضد التهابی دارند و می‌توانند باعث کاهش تورم شوند.

غرغره کردن با روغن نارگیل

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در دهان خود غرغره کنید. برخی بر این باورند که این کار از میزان باکتری‌های موجود در دهان می‌کاهد. وقتی روغن را غرغره کنید، پلاک‌های ناشی از باکتری‌ها از بین می‌روند. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روغن را دور بریزید حواستون باشه قورت ندید.

زرد چوبه

زردچوبه دارای خواص ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی است که به تسکین درد کمک می‌کند. با اضافه کردن مقداری زردچوبه به آب یک خمیر درست کنید و آن را روی دندانتان بمالید. زردچوبه خام نیز می‌تواند به کاهش دندان درد شما کمک کند.

18

بابونه برای عفونت دندان

بابونه که دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است، روشی درمان گیاهی عفونت لثه است. بابونه به اندازه دهانشویه در درمان گیاهی خارش لثه موثر است. برای پیشگیری از بیماری های لثه و رفع التهاب لثه 2 تا 3 قاشق چایخوری بابونه را به 250 میلی لیتر آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه دم بکشد. بعد از 10-15 دقیقه صبر می توانید آن را صاف کرده و بعد از غذا غرغره کنید.

گیاه خرفه

غذاهای غنی از منیزیم و ویتامین C برای درمان بیماری های لثه توصیه می شود. گیلاس ، نخود ، شیرین بیان ، کاهو ، دانه خشخاش ، اسفناج ، برگ گزنه و لوبیا سبز نیز از جمله سبزیجاتی هستند که از نظر منیزیم غنی هستند. برگ گزنه ، برگ خرفه و اسفناج را مخلوط کرده و بخارپز کنید. اگر این کار را انجام دهید ، تا حد زیادی از التهاب لثه جلوگیری خواهید کرد.

20

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی