|

استایل وینتیج چه ویژگی هایی دارد؟

معرفی استایل وینتیج و ویژگی هایش؛ به سبک تیلور سویفت قدیمی و شیک لباس بپوشید!

استایل وینتیج

با دیدن تصاویری از مدل‌ هایی که لباس‌ های قدیمی را با آرایش و زیورآلات گذشته ترکیب کرده و پوشیده‌اند، پس لباس با ظاهر قدیمی خریداری کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حتما شما هم نام استایل وینتیج از اینجا و آنجا به گوشتان خورده است و حتما با دیدن تصاویری از مدل‌ هایی که لباس‌ های قدیمی را با آرایش و زیورآلات گذشته ترکیب کرده و پوشیده‌ اند تا حدودی می دانید این استایل کلاسیک و قدیمی چه نوع سبکی از پوشش است. حال اگر بخواهیم این استایل را به طور دقیق تر توضیح دهیم باید بگوییم که استایل وینتیج اشاره به ترکیب کردن و پوشیدن آیتم‌ های یک ست لباس دارد که در دوره‌های زمانی گذشته طرفدار داشته است. بر عکس تصور عام که با شنیدن اسم وینتیج به یاد لباس‌ های کهنه و از مد افتاده میفتند، وینتیج درباره‌ کالای ارزشمند و قیمتی است که از زمان‌های دور به ما رسیده و قرار است با دیدنش خاطرات خوش گذشته را مرور کنیم. در نتیجه به نوعی می توانیم بگوییم استایل وینتیج در دنیای امروزی هم فرصتی برای دوباره دیدن مدها و لباس‌ هایی است که خارج از زمانی که خلق شده‌ اند برای مردم امروز، حاوی پیامی تازه هستند. لباس‌ هایی که الهام‌ بخش زندگی ما می‌ شوند.

استایل وینتیج مثل شلوار جین و بوت‌ ها‌ی بلند همیشه مد روز محسوب می‌ شود. استایل وینتیج بیشتر برای توصیف ترکیب لباس‌ هایی به‌کار می‌ رود که طی 20 تا 100 سال گذشته مورد استفاده قرار می‌ گرفت و بیانگر دوره‌ های زمانی مختلفی بود که با مد مخصوص همان دوره مشخص می‌ شد.در ادامه همراه ما باشید تا با انواع استایل و سبک وینتیج آشنا شوید.

استایل وینتیج

ویژگی های استایل وینتیج؛ در زمان سفر کنید

اگر می خواهید بدانید این سبک چه ویژگی هایی دارد، ابتدا بهتر است بدانید کسی که استایل وینتیج را به عنوان روشی برای لباس پوشیدن انتخاب می‌ کند باید آگاه باشد که پیروان این استایل، حتما لباس‌ ها و آیتم‌ های یک دوره‌ خاص را نمی‌ پوشند بلکه استایل‌ های دوره‌ های مختلف زمانی را بسته به ذائقه با هم ترکیب می‌ کنند. مثلا در استایل وینتیج می‌ توان یک سنجاق سر از دهه‌ 30 میلادی را با یک ژاکت از دهه‌ 90 میلادی ست کرد و پوشید. پس می توان گفت فرقی نمی کند که از چه دوره ای الهام می گیرید، نکته مهم این است که یاد بگیرید چطور هر کدام از آیتم‌ های مورد نیاز استایل وینتیج خودتان را انتخاب کنید. سپس نحوه ترکیب کردن این آیتم‌ ها با هم و استفاده آنها در کنار لباس‌ های مدرن را فرا بگیرید.

استایل وینتیج

استایل وینتیج

چگونه به سبک وینتیج لباس بپوشیم؟

اگر می خواهید به سبک وینتیج لباس بپوشید باید بدانید که در ابتدا اگر واقعا دوست دارید شبیه به خودتان به نظر برسید و در لباس‌ های سبک وینتیجی که انتخاب کرده‌اید باید راحت باشید، و گرنه هیچ وقت آنها را نخواهید پوشید. در ادامه به چندتا از اصول سبک و استایل وینتیج اشاره خواهیم کرد تا کار انتخاب آیتم ها را برای شما آسان تر کنیم.

استایل وینتیج

استایل وینتیج

به سبک کلاسیک، وینتیج بپوشید

همانطور که می دانید ترندهای فشن می‌ آیند و جای خود را به ترند های جدیدتر می‌ دهند، ولی  لباس‌ های کلاسیکی هستند که هیچ وقت از مد نمی‌ افتند؛ مثل پیراهن‌ های راسته‌ مشکی و آستین حلقه‌ای، کت با پارچه‌ طرح پلنگ، پیراهن‌ های لَخت گل‌دار و بلوزهای یقه کراواتی. در نتبجه شما می توانید برای استایل وینتیج خود از این آیتم ها انتخاب نمایید.

آیتم های دوره های مختلف زمانی را بشناسید

اگر می خواهید به سبک وینتیج لباس بپوشید بهتر است که بدانید هر دوره ای دارای لباس ها و اکسسوری های مختص به دوره خود است. برای مثال لباس‌ هایی که در هر دهه طراحی شده و مردم آن‌ ها را پوشیده‌ اند، دارای ویژگی‌ های مختص به همان دوران بوده اند و چیزی که لازم است این است که شما از این ویژگی ها و تنوع آیتم ها آگاه باشید.

استایل وینتیج

استایل وینتیج

آیتم های دهه های مختلف را با هم ترکیب کنید

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم شما در این سبک مجاز هستید تا لباسهایتان را از دوره های مختلف انتخاب نمایید و با هم ترکیب کنید. البته در این انتخاب ها فراموش نکنید که شما مجاز به تلفیق دوره هایی هستید که در یک سبک هستند وگرنه یادتان باشد از ترکیب آیتم‌ های دهه‌ 1910 با لباس‌ های ابریشمی زنانه با منجوق‌ دوزی از دهه‌ 1920 و طرح‌ های نئونی رنگ از دهه‌ 1980 خودداری کنید.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها