|

علائم مهم کمبود ویتامین دی

علائمی که نشون میده کمبود ویتامین D داره تو بدنت بیداد میکنه؛ سلامتیت رو دریاب

Warning Signs That You Are Lacking Vitamin D

بیشتر خانوم ها و آقایون این روز ها با مشکل کمبود ویتامین D دست و پنجه نرم می کنند حالا یک سری علائمش رو میگم ببین اینا رو تجربه کردی یا نه!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای همه اون هایی که به فکر سلامتی خودشان هستند و به رژیم غذاییشون اهمیت میدند پر واضحه که باید ویتامین ها و مواد مغذی لازم و ضروری برای بدن را به میزان کافی تامین کرد. یکی از ویتامین هایی که بسیاری از افراد نمی توانند آن طور که باید و شاید در رژیم غذایی خود بگنجانند و با کمبود آن دست و پنجه نرم می کنند ویتامین D است. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از بارز ترین مشخصاتی را که نشان میدهد شما با کمبود ویتامین D رو به رو هستید معرفی کنیم.

علائم مهم کمبود ویتامین دی

1.ریزش مو یا نازک شدن تار مو ها

این ویتامین باعث پردازش کراتین می شود، پروتئینی که برای رشد مو و ناخن های ما لازم و ضروری هستند بنابراین زمانی که به میزان کافی از این ویتامین در بدن ما وجود نداشته باشد سطح کافی از کراتین در بدن تولید نمی شود و طبیعتا موهای ما دچار آسیب می شوند. طی تحقیقات و مطالعات متعددی که انجام شده است اغلب کمبود ویتامین D با آلوپسی و نازک شدن مو در مردان و زنان مرتبط می باشد.

2.عدم برخورداری از خواب با کیفیت

ویتامین D نقش بسیار مهمی در برخورداری از یک الگو خواب موفق دارد و مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که کمبود این ویتامین می تواند منجر به بد خوابی، بی خوابی و برخی اختلال های دیگر در خواب شود، جالب است بدانید که کمبود ویتامین D حتا ممکن است منجر به آپنه خواب شود که یعنی تنفس فرد هنگام خواب بر هم می ریزد و در تمام طول شب او خواب مقطعی خواهد داشت.

علائم مهم کمبود ویتامین دی

3.ابتلا به بیماری های متعدد

ویتامین D یکی از اصلی ترین سپر هایی است که می تواند به به بدن و سیستم ایمنی در مقابله با بیماری ها کمک کند به این ترتیب زمانی که بدن شما فاقد سطح مناسبی از این ویتامین می باشد ابتلا به ویروس ها و بیماری های مختلف محتمل می شود و احتمال ابتلا شما به سرماخوردگی، برونشیت و حتا ذات الریه افزایش پیدا می کند. به عبارت دیگر این ویتامین برای سیستم تنفسی شما و حفظ سلامت آن بسیار مهم می باشد.

4.احساس خستگی مداوم

به گزارش شایانیوز، احساس خستگی مداوم می تواند دلایل متعددی داشته باشد از جمله کمبود آهن، اضطراب، افسردگی و صد البته کمبود ویتامین D. این اتفاق از این رو رخ میدهد که کمبود ویتامین D باعث ضعیف شدن استخوان ها و ماهیچه ها می شود و ضعف آن ها نیز باعث ایجاد حس خستگی در سر تا سر بدن می گردد.

علائم مهم کمبود ویتامین دی

5.عدم ترمیم زخم ها

همان طور که می دانید افرادی که به دیابت مبتلا هستند معمولا با مشکل عدم ترمیم رخم های خود رو به رو می شوند اما اگر شما دیابت ندارید و همچنان زخم هایتان به راحتی ترمیم نیم شود شاید باید میزان ویتامین D بدن خود را بررسی کنید چرا که این ویتامین می تواند فاکتور های رشد بافت های جدید را تنظیم کند که باعث بهبود زخم ها می شود. پس اگر حتا زخم های جزئی شما زمان زیادی طول می کشد تا بهبود یابند شاید باید میزان ویتامین دریافتی خود را ارزیابی کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها