|

ترفندهایی برای انتخاب قهوه؛ اگه قهوه ای که میخری عین قیرسیاهه پس مسیررو اشتباه رفتی!

how buy best coffe

سوالاتی که معمولا دوست داران و علاقه مندان به قهوه برایشان پیش می آید که چگونه یک قهوه خوب، با کیفیت و اصل را تشخیص دهیم؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر علاقه به خوردن قهوه داشته باشید پس بدون شک تا به حال به نوشیدن این نوشیدنی گرم معتاد شده اید. اما سوالاتی که معمولا دوست داران و علاقه مندان به این نوشیدنی برایشان پیش می آید  که چگونه یک قهوه خوب، با کیفیت و اصل را تشخیص دهیم؟

قهوه یک نوشیدنی خوشمزه است که برای بسیاری از ما روش تشخیص اصل از تقلبی آن کمی سخت است. بسیاری از افراد سوال می‌کنند که آیا امکان اینکه قهوه تقلبی هم باشد وجود دارد. بله متاسفانه قهوه تقلبی در بازار بسیار زیاد شده است. بسیاری از فروشندگان با اضافه کردن برخی مواد دیگر به قهوه، تقلبی آن را وارد بازار کرده‌اند. برخی مواد به قهوه اضافه می‌شود تا کمی ارزان‌تر شود. ترکیبات مختلفی که به قهوه تقلبی اضافه می‌شود، شامل آرد ذرت و دانه سویا است. حتی گاهی ممکن است برخی از مواد افزودنی غیر طبیعی هم به آن اضافه شود. اما بعضی افراد واقعا بدون در نظر گرفتن آسیبی که افزودنی‌ها به بدن وارد می‌کنند، برخی مواد شیمیایی شامل مکمل‌های مصنوعی را هم به قهوه اضافه می‌کنند. متاسفانه تشخیص قهوه تقلبی از اصل کمی دشوار است و ما به شما کمک میکنیم که بهترین قهوه را انتخاب کنید.

coffee-and-beans

رنگ قهوه

رنگ قهوه یکی از ساده‌ترین روش‌های تشخیص پودر قهوه اصل از تقلبی است. یک قهوه مناسب به دلیل تفت داده شدن، زمانی که دم می‌کشد، یک طیف رنگی روشن تا تیره دارد. اگر قهوه سرد شود رنگ آن درخشان‌تر به نظر می‌رسد. اما اگر پودر قهوه شما تقلبی باشد، پس از سرد شدن تقریباً سیاه به نظر می‌رسد. دلیل این امر وجود ذرت بو داده سیاه رنگ و یا سویای بو داده قهوه‌ای روشن دران است. در قهوه تقلبی برای ارزان‌تر شدن آن، از سویا و یا ذرت بو داده استفاده می‌کنند.

AN275-cup-of-coffee-732x549-Thumb_0

مزه و بوی قهوه

هیچ ‌چیز به اندازه‌ی بوی قهوه،‌ کیفیت آن را لو نمی‌دهد. اگر بعد از درست کردن قهوه بوی خوش آن در خانه‌تان نپیچید، یعنی یک جای کار ایراد دارد. بوی قهوه موقع نوشیدن آن هم باید خود را نشان دهد. طعم گس قهوه باید حتی بعد از تمام شدن آن باقی بماند (که می‌توانید با نوشیدن آب سرد آن را از بین ببرید).

Describing-coffee-aroma-and-roundness

شکل و حالت

اگر پودر قهوه شما اصل و واقعی باشد معمولاً ذرات آن شل به نظر می‌رسند. ذرات قهوه واقعی تمایلی به چسبیدن به هم یا قرار گرفتن روی یک سطح ندارند. حتی اگر بسیار کامل و در بهترین اندازه آسیاب شده باشند. اما قهوه تقلبی جور دیگری است و همین موضوع یکی از روش‌های مهم تشخیص قهوه تقلبی از قهوه اصل است. ذرات پودر قهوه تقلبی تمایل به چسبیدن به هم دارند و یا اینکه روی یک سطح قرار بگیرند. اگر مقداری قهوه در یک لیوان آب بریزید، قهوه واقعی کمی باد می‌کند. در حالی که قهوه تقلبی جمع می‌شود. حتی هنگام دم کشیدن، قهوه خالص و اصل کمی لزج است. این در حالی است که قهوه تقلبی هنگام دم کشیدن کمی چسبناک می‌شود و به لیوان شما می‌چسبد.

shutterstock_210365299-1

همیشه قهوه را به صورت دانه‌های درسته بخرید

قطعا هر‌چه قدر هم که بر این مساله تاکید شود که، برای درست کردن یک قهوه با کیفیت، مهمترین نکته خریدن آن به صورت دانه‌های قهوه‌ است، کافی نمی‌باشد. برای داشتن بهترین حالت عصاره‌کشی از دانه‌های قهوه، باید بلد باشید تا  خودتان دانه‌های قهوه را به بهترین نحو تبدیل به ذرات ریز و آسیاب شده بکنید. اگر قهوه را به صورت از قبل آسیاب شده تهیه کنید، ( و آسیاب قهوه به بهترین نحو انجام نشده باشد.) قطعا روند عصاره‌کشی دانه‌ها، با بیشترین کیفیت ممکن اتفاق نخواهد افتاد.

GettyImages-1165807395-2000-28ea3eaf72f34ddaa97d9a54ca0c6025

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها