|

دکور سالن خونه بدون پنجره

سالن نشیمن خونَت پنجره نداره و حس خفگی میده؟ به جا بنایی بزن تو کار ترفند بازیِ اصولی

خیلی از خونه ها چون نور کافی ندارند یا پنجره مناسب براشون تعبیه نشده از اون زیبایی ای که باید برخوردار نیستند؛ ما راه چارَش رو یادتون میدیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روز ها متاسفانه خیلی از آپارتمان ها هستند که به خاطر نقشه ساختشون به قدر کافی پنجره ندارند یا پنجره ها جوری تعبیه شدند که مور کافی به داخل سالن اصلی یا همون اتاق نشیمن وارد نمیشه اما همون طور که می دونید اتاق هایی که پنجره ندارند و طبیعتا از نور کافی هم بی بهره اند معمولا کوچیک و دلگیر هستند به همین خاطر هم ما می خوایم چند تا راهکار درجه یک رو به شما معرفی کنیم که به کمک اون ها می تونید برای خونتون ظاهری شیک تر و دلباز تر ایجاد کنید بدون این که نیاز به بنایی یا تغییر و تحول شگرف داشته باشید در واقع بیشتر با دکوراسیون خونه کار داریم تا بنای اون.

1.استفاده از آینه دیواری رو فراموش نکنید

آینه ها تاثیر شگرفی در بزرگ تر و دلباز تر نشون دادن فضا دارند به همین خاطر هم مخصوصا اگر سالن نشیمن خونتون پنجره نداره خوبه که از آینه های قدی یا دیواری استفاده کنید تا هم با انعکاس نور طبیعی باعث روشن تر شدن فضا بشه و هم این که به فضا عمق بده و باعث بزرگ تر دیده شدن بشه.

دکور سالن خونه بدون پنجرهدکور سالن خونه بدون پنجره

2.استفاده از رنگ های روشن و طرح های ملایم

برای انتخاب مبلمان و رنگ دیوار ها باید توجه داشته باشید که حتما از رنگ های روشن و طرح های ساده استفاده کنید، حتا اگر می خواید با استفاده از تابلو و آثار هنری دیوار خونتون رو هم زیبا کنید باز هم باید سراغ طرح های ساده و خلوت برید چون رنگ های شلوغ مختص فضاهای بزرگ هستند و طرح های شلوغ هم در فضاهای کوچیک باعث ایجاد حس آشفتگی و بی نظمی میشه چه تابلو باشه چه کاغذ دیواری یا هر چیز دیگه ای.

3.استفاده از پرده بر روی یکی از دیوار ها

به گزارش شایانیوز، ممکنه در ابتدا به نظرتون مضحک باشه اما زدن پرده بر روی یک دیوار از سقف تا کف حتا اگر پنجره ای نداشته باشه هم میتونه از لحاظ بصری جذابیت بالایی ایجاد کنه و چیدمان شما رو زیبا تر کنه. این ترفند به خصوص در خونه هایی که مثلا پنجره آشپزخونه هم رو به کناره و دیدی به سالن نداره خیلی کارآمد میشه.

4.استفاده از پالت مونوکروماتیک

هرچه سعی کنید کنتراست کمتری در فضا ایجاد کنید و چیدمان رو یک دست تر نشون بدید می تویند به دلباز تر شدن طراحی خونتون هم بیشتر کمک کنید. در این راستا استفاده از پالت های رنگی مونوکروماتیک با هارمونی های یکسان میتونه انتخاب بسیار خوب و کاربردی ای باشه تا فضایی ایده آل و زیبا خلق کنید.

دکور سالن خونه بدون پنجرهدکور سالن خونه بدون پنجره

5.استفاده از لوازم نورانی

منظور از لوازم نورانی آیتم هایی مثل آباژور و چراغ های تزئینی هستند. در یک خونه بدون پنجره نورپردازی اهمیت بسیار زیادی داره اما از نوع صحیح و اصولیش. نور های مخفی خطی و هالوژنی برای سقف و دیوار و اباژور ها و چراغ های تزئینی برای کنار مبل و صندلی می تونند هم ظاهر جذابی به چیدمان شما بدند اما روشنایی بخش باشند و حس دلگیری فضا رو کم کنند.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها