|

چگونه پوست خود را پاکسازی کنیم؟

جادوی پاکسازی پوست برای صورت؛ با این ترفندها چهره ای شاداب و پوستی سالم داشته باشید

پاکسازی پوست

برخی از افراد شاید با مراحل پاکسازی پوست آشنایی نداشته باشند، به همین دلیل نتوانند پاکسازی را انجام دهند و در نتیجه پوست سالمی نداشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پاکسازی پوست صورت یک روش بی نظیر برای شادابی و جوانی پوست می باشد. کسانی که به مراقبت از پوست خود اهمیت می دهند، حتما برنامه منظمی برای پاکسازی پوست صورت خود دارند. حال شاید وقتی اسم فیشیال یا پاکسازی پوست به گوشتان می رسد به این فکر کنید که این روش ها هزینه های بالایی دارند و یا برای انجام در منزل هم حتما امکانات کافی را ندارید، در حالی که در ادامه خواهید دید اصلا جای نگرانی نیست زیرا شما می توانید با دیدن آموزش گام به گام پاکسازی پوست در منزل به راحتی پوست خود را پاکسازی کنید و چهره ای زیبا و شاداب داشته باشید. مراحل پاکسازی پوست در خانه هزار و یک نکته باریک‌تر‌ از مو دارد. با این حال غم به دل خود راه ندهید؛ زیرا فراگیری پاکسازی پوست در منزل کاری نیست که از عهده آن بر نیایید. از طرف دیگر به لطف یادگیری این مراحل، هر زمان که دلتان خواست می‌ توانید پاکسازی را انجام دهید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های بالا و گرفتن وقت های دور از متخصصین نخواهید بود.

برای پاکسازی پوست بهتر است ابتدا به یک قلم پاکسازی پوست تهیه کنید و موهای خود را دم اسبی ببندید یا برای مهار موهای خود از هد بند کمک بگیرید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا جواب تمام سوال های خود را راجع به پاکسازی پوست بگیرید.

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست

در مرحله اول پوست خود را تمیز و لایه برداری کنید

در ابتدا صورت را با پاک‌ کننده ملایم تمیز کنید. برای این کار از پاک‌ کننده‌ یا همان شوینده صورتی کمک بگیرید که مناسب نوع و نیاز پوست شما باشد. اگر از شوینده و آب استفاده می کنید دقت داشته باشید که آبی که صورت خود را با آن می شویید بهتر است به جای سرد یا گرم ولرم باشد. مراحل پاکسازی پوست در خانه را باید با پاک‌کردن سلول‌ های مرده‌ای که روی پوستتان جمع‌ شده است ادامه دهید. برای این کار کافی است از اسکراب و لایه بردارهای مناسب استفاده کنید و یا نوع خانگی آن را با یک قاشق چای‌خوری پودر جو دوسر، یک قاشق‌ چای‌خوری عسل و یک قاشق‌ چای‌خوری روغن زیتون درست کنید و آن را روی صورت خود ماساژ دهید.

پاکسازی پوست

منافذ پوست خود را باز کنید؛ صورت خود را بخور بدهید

بعد از ماساژ و آبکشی کامل صورت لازم است که صورت خود را بخور بدهید. برای این کار یک کتری پر آب را روی گازِ روشن بگذارید تا بجوشد. سپس گاز را خاموش کنید و در کتری را بردارید تا بخار آن بیرون بیاید. در حالی که حوله‌ ای روی سرتان انداخته‌ اید، سرتان را به فاصله‌ای مناسب در معرض بخار کتری به مدت 5 دقیقه قرار دهید. در ادامه با قلم پاکسازی منافذ پوست خود را باز کنید و بدون اینکه به پوست خود آسیب بزنید جوش های سر سیاه را در بیاورید. بخار آب گرم، منافذ را باز می‌ کند تا چهره شما آماده ماسک صورت شود.

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست

ماسک صورت بزنید تا پوستی شفاف و درخشان داشته باشید

خوشبختانه ماسک‌ های بی‌ شماری در بازار با کیفیت‌ های مختلفی وجود دارد، البته در کنار ماسک‌ های تجاری، شما می‌ توانید ماسک خانگی نیز درست کنید. به همین دلیل این قسمت از مراحل پاکسازی پوست در خانه اهمیت زیادی پیدا می‌ کند. برای ساخت ماسک خانگی اگر پوست خشکی دارید یک موز له‌ شده را با یک قاشق‌ غذاخوری عسل مخلوط کنید و اگر هم پوست چربی دارید یک قاشق چای‌خوری گِل آرایشی را با یک قاشق‌ چای‌‌خوری عسل مخلوط کنید و روی پوست صورت خود بمالید.

پاکسازی پوست

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی