|

چطور رول بادمجان درست کنیم؟

طرز تهیه رول بادمجان با پنیر که خیلی ویژه و خاصه؛ خوشمزگیش قراره هوش از سرت ببره

اگه دنبال یه غذای خوشمزه و جذاب میگردی که هم درست کردنش راحت باشه هم همه مهمون هات رو از خودت راضی نگهداری رولت بادمجان رو امتحان کن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از آدم ها هستند که علی رغم علاقه ای که به غذاهای گوشتی و مرغی دارند از طعم اون ها خسته میشند، حتما شما هم دیدی آدم هایی رو که مثلا میگن از بس مرغ خوردیم خسته شدیم، شاید هم خودتون یکی از همین افراد باشید، یا این که ممکنه آدم هایی سر راهتون قرار گرفتند که همیشه دنبال یه غذای تازه با یه طعم جدید میگردند و دیگه دلشون غذاهای سنتی و همیشگی رو نمی خواد. برای این جور وقت ها یه غذای گیاهی مثل بادمجان با طعم خارق العاده اش می تونه حسابی حال و هوای تازه ای به رژیم غذاییتون بده. حالا در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه رول بادمجان با پنیر رو با شما به اشتراک بگذاریم.

طرز تهیه رول بادمجان با پنیر

مواد لازم برای تهیه رول بادمجان:

بادمجان: 4 عدد

پنیر خامه ای یا پنیر لبنه: 150 گرم

گردو خرد شده: 100 گرم

ریحان خرد شده: به مقدار دلخواه

سیر رنده شده: 1 حبه

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه رول بادمجان با پنیر

آماده سازی:

برای درست کردن این رول های خوشمزه و لذیذ در قدم اول باید بریم سراغ بادمجان ها و بعد از این که اون ها رو خوب شستیم سر و ته اون ها رو میزنیم و بعد فقط دو طرف بادمجان ها رو پوست میگیریم و اون ها رو به صورت ورقه های نسبتا نازک با ضخامت تقریبا نیم سانت برش میدیم. اگر همون طور که گفتیم بادمجان ها رو پوست کنده باشید باید دو طرف نازک بادمجان ها پوست داشته باشند و پشت و جلوشون نه. در مرحله بعد بادمجان ها رو با مقدار بسیار کمی روغن داخل تابه گریل میچینیم و روشون نمک میپاشیم تا با حرارت خیلی کم بپزه و سرخ بشه. توجه داشته باشید که تو این مرحله اگر دوست داریم می تونید به جای تابه گریل از فر هم استفاده کنید.

درحالی که منتظر سرخ شدن بادمجان ها هستیم میریم سراغ مواد میانی یا همون پنیری. برای آماده کردن این مواد میانی، پنیر رو به همراه گردو که از قبل خرد و آماده کرده بودیم داخل یک ظرف مناسب میریزیم و هم میزنیم بعد ریحان های خرد شده و سیر رنده شده رو هم به اون ها اضافه می کنیم و هم میزنیم. در آخرین مرحله به میزان دلخواه نمک و فلفل به این مواد اضافه می کنیم و هم میزنیم تا طعم مطلوبی بگیرند.

برای مرحله آخر بعد از این که بادمجان ها آماده شدند مواد میانی رو داخل قیف میریزیم و به اندازه عرض بادمجان ها روی هر برش مواد میانی رو میریزیم و بعد شروع می کنیم به رول کردن اون ها وقتی که تمام رول ها آماده شدند برای زیبا تر شدن می تونید اون ها رو به همراه گوجه گیلاسی و فلفل دلمه ای های رنگی به سیخ چوبی بزنید و سرو کنید اگر هم نه که به همون شکل و شبیه لقمه داخل ظرف مورد نظر به همراه کمی ریحان اضافه سرو کنید.

طرز تهیه رول بادمجان با پنیر

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم این رول های خوشمزه لذت ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ashpazi.foodspy

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی