|

مزایای سیر برای سلامتی

با خواص بی نظیر سیر آشنا شو تا هر روز سر سفرت حاضری بزنه؛ آقا عجیییب خوشطعمِ و مقوی!

 Health Benefits of Garlic

سال هاست که سیر به عنوان یک داروی طبیعی شناخته میشه اما حالا نه فقط قدیمی ها بلکه اهالی علم و دانش هم به مزایای اون باور دارند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعد از ویروس همه گیر کرونا در تمام دنیا توجه به رژیم غذایی و حفظ سلامتی اهمیت بیشتری پیدا کرد و مردم مدام دنبال راه هایی هستند که بتوانند به کمک رژیم غذایی ای ویژه سلامت خود را حفظ کنند و تا حد زیاد نیاز به دارو و درمان را در خانه و خانواده خود کاهش دهند به همین خاطر هم روی آوردن به محصولات و مواد غذایی مفید و طبیعی رواج بیشتری پیدا کرد. "بگذار غذا داروی تو باشد و دارو غذای تو." این عبارت یکی از معروف ترین جمله های پزشک بزرگ یونان باستان بقراط است که به مصرف صحیح مواد غذایی و داشتن یک رژیم اصولی تاکید داشته است. سیر یکی از سبزیجات فوق العاده سالمی است که برای سالیان متوالی به عنوان درمان برخی بیماری ها شناخته میشد و حالا نیز علم در رابطه با بسیاری از آن ها به نتیجه رسیده است.

خواص سیر

1.سیر حاوی ترکیباتی با خواص دارویی بسیار قوی می باشد

سیر که از خانواده پیاز ها می باشد در سر تا سر دنیا به عنوان یکی از محبوب ترین سبزیجات قابل استفاده در آشپزی شناخته می شود اما امروزه ثابت شده است که بیشتر فواید سیر ناشی از ترکیبات گوگردی آن این که هنگام خرد کردن، له کردن یا حتا جویدن آزاد می شود. ترکیبات گوگردی سیر از طریق دستگاه گوارش وارد بدن می شوند سپس در تمام سطح بدن حرکت کرده و اثرات بیولوژیکی قوی ای اعمال می کنند.

2.سیر از بدن در برابر بیماری ها محافظت می کند از جمله سرماخوردگی ها

اگرچه که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است اما تا به این لحظه تحقیقات حاکی از آنند که مکمل های سیر و مصرف خود آن می تواند به تقویت عملکرد سیستم ایمنی کمک کنند و منجر به پیشگیری و کاهش بیماری هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی شوند.

خواص سیر

3.سیر سرشار از مواد غذایی می باشد

به گزارش شایانیوز، سیر نه تنها کالری بسیار کمی را ارائه می دهد بلکه فوق العاده مغذی نیز می باشد و فقط یک حبه سیر می تواند میزان قابل توجهی منگنز، ویتامین B6، ویتامین C، سلنیوم و فیبر را برای بدن شما تامین کند.

4.سیر سرشار از آنتی اکسیدان هایی که باعث پیشگیری آلزایمر می شوند

متاسفانه باید بدانید که آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد به روند پیری کمک می کند اما از طرف دیگر سیر مانند برخی دیگر از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند از مکانیسم های محافظتی بدن در برابر این آسیب ها حمایت کند. بنا بر تحقیقاتی که صورت گرفته نشان داده شده است که دوز بالای مکمل های سیر باعث افزایش آنتی اکسیدانی در بدن می شوند به علاوه این که حملات اکسیداتیو را در افراد مبتلا به فشار خون بالا به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. به علاوه به نظر می رسد که سیر می تواند میزان کلسترول تام و LDL را به ویژه در کسانی که کلسترول بالایی دارند کاهش دهد. از طرفی اثرات ترکیبی ای که سیر بر کاهش کلسترول و فشار خون دارد در کنار خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیاری های رایج مغزی مانند آلزایمر و زوال عقد منجر شود.

خواص سیر

5.سیر باعث افزایش عملکرد ورزشکاران می شود

برای اثبات این موضوع هنوز دلایل و شواهد کافی در دست نیست اما به نظر می رسد که سیر می تواند باعث افزایش عملکرد شود. در فرهنگ سنتی برای کاهش خستگی و بهبود وضعیت کارگران نیز از سیر استفاده میشد. بنا بر یک سری از تحقیقات صورت گرفته می توان گفت که خستگی ناشی از ورزش می تواند با کمک سیر کاهش پیدا کند.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها