|

اگه میخوای تا 80 سالگی موهات مثل برف نشه با این نسخه های طلایی از سفیدی موهات خلاص شووو!

اگه دوست دارید توی سن پایین دچار پیری مو نشید روش درمان خانگی رو شروع کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شانیوز- سفید شدن موها تنها در دوران پیری رخ نمی دهد، گاهی اوقات در سنین جوانی در سنین 20 تا 35 سالگی این مشکل را تجربه می کنید به دلایل مختلف موهای شخص دچار سفیدی میشود که میتوان از گیاهان استفاه کرد.  هنگامی که فولیکول های مو مقدار قابل توجهی رنگدانه را از دست می دهند، به رنگ خاکستری شده و هنگامی که هیچ گونه رنگدانه ای نداشته باشند، سفید می شوند. بروز این اتفاق به خصوص در سنین جوانی می تواند آزار دهنده باشد. تارهای مو به دلیل میزان کم ملانین به رنگ سفید خاکستری تبدیل شده و اگر اقدامی در این خصوص انجام ندهید، این روند تا زمانی که تولید ملانین متوقف شود، ادامه پیدا می کند.

تغذیه نامناسب، مشکلات ژنتیکی، نوسانات هورمونی، سیگار کشیدن، آلودگی هوا و استرس و برخی از بیماری ها و استفاده نامناسب مو می تواند باعث بروز سفیدی مو شود. به جای استفاده از مواد شیمیایی مثل رنگ موها برای رفع مشکل سفیدی، از روش های گیاهی استفاده کنید.بجز استفاده از این گیاهان، باید رژیم غذایی سالم داشته باشید که کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مثل آهن و ویتامین B و مس و ید را جبران کند. در سفید شدن موی سر و ریش، در ابتدا باید مزاج را مورد توجه قرار داد که آیا مزاج فرد گرم است یا سرد. در مزاج‌های سرد، مو زودتر سفید می‌شود. البته گاهی مشاهده می‌شود که فردی مزاج گرم دارد، اما مو و ریش او سفید شده است. اگر مو و ریش به صورت توأمان سفید شوند، این امر ناشی از استرس زیاد است. گاهی استرس از روی ناراحتی بوده و گاهی بدن فرد بدون دلیل استرس ‌زاست.

11

روش گیاهی برطرف کننده سفیدی مو

برگ درخت کاری

بر از برگ درخت کاری به عنوان روشی برای برطرف کردن سفیدی موها استفاده شده است. برگ های کاری می تواند رنگدانه های تیره در موها را افزایش دهد، از این رو تاثیر فوق العاده ای برای رفع سفیدی موها خواهد داشت. می توانید برگ های درخت کاری را با روغن نارگیل ترکیب کنید که تاثیرات آن را افزایش می دهد. روغن نارگیل می تواند به فولیکول موها نفوذ کرده و باعث تقویت موها شود .

تهیه ماسک

یک مشت از برگ های درخت کاری را با سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل بجوشانید تا زمانی که سرخ شود. سپس روغن آن را خارج کنید.کافی است تا این روغن را به مدت 15 دقیقه بر روی سر خود قرار داده و سر خود را با آن ماساژ دهید. 30دقیقه دیگر روغن را روی سر خود گذاشته سپس سر خود را شست و شو دهید.این روش درمانی را دو مرتبه در روز تکرار کنید تا تاثیرات فوق العاده آن را مشاهده کنید.

15

روغن دانه کنجد

روغن دانه کنجدو روغن نارگیل باعث تقویت فعالیت ملانوسیت ها و بهبود رنگدانه های مو می شود. روغن دانه های کنجد تاثیر فوق العاده ای در برطرف کردن سفیدی موها و تیره شدن آن دارد

تهیه ماسک

دو قاشق غذاخوری روغن دانه کنجد را با دو قاشق غذاخوری از روغن درخت نارگیل ترکیب کنید. آنها را به مدت چند دقیقه گرم کنید. روغن را بر روی سر خود مالیده و ماساژ دهید. حدود 15 دقیقه موهای خود را ماساژ دهید و سپس موها را با یک حوله داغ بپوشانید و 30 دقیقه صبر کنید. موها را با شامپو فاقد سولفات شست و شو دهید. این کار را 2 تا 3 مرتبه در هفته انجام داده تا سفیدی موها را برطرف کنید.

نجد

رزماری و مریم گلی

رگ های مریم گلی از سفیدی موها جلوگیری کرده و رنگدانه های آن را حفظ می کند. این گیاه همچنین می تواند باعث بازگشت رنگدانه به موهای سفید شود. رزماری نیز تاثیر فوق العاده ای در رفع سفیدی موها دارد

تهیه ماسک

یک و نیم فنجان رزماری و برگ مریم گلی خشک شده را به دو فنجان آب جوش اضافه کنید و به مدت چند ساعت صبر کنید. با این مخلوط موهای خود را شست و شو دهید. اجازه دهید تا به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی موها باقی بماند. اکنون با آب ولرم موها را شست و شو دهید. این روش را هر هفته تکرار کنید تا سفیدی موها برطرف شود.

رزماری

برای جلو گیری از سفید شدن مو چی بخوریم

ویتامین B و به خصوص ویتامین B12

ویتامین A

ویتامین D

ویتامین C

مواد معدنی برای سالم نگه داشتن مو

روی

آهن

منیزیم

مس

سیلیسیم

20

انگور فرنگی بزنید تا موهای مشکی داشته باشید

انگور فرنگی هندی از مفیدترین تر‌کیبات غذایی طبیعی هستش ‌که می‌توان از آن استفاده ‌کرد. شما می‌توانید پودر خشک این میوه را با ‌کمی عسل مخلوط ‌کرده و روزی 2 مرتبه از آن استفاده ‌کنید، و هم می‌توانید از آبنبات‌های شیرین شده آن مصرف ‌کنید. موهایتان را بشویید و سپس با روغن غنی شده آن‌ که به‌ عنوان محافظ سیاهی مو شناخته می‌شود، موهای خود را چرب ‌کنید. اگر می‌خواهید از شر شوره موی سر و سفیدی خلاص شوید، از مخلوط پودر این میوه و آب لیمو استفاده ‌کنید. این مخلوط را به‌مدت 2 ساعت قبل از شامپو زدن، به سر خود بمالید.

انگور

برای مشکی شدن مو ها از ادویه ها کمک بگیرید

برگ‌های ‌کاری در اصل ادویه معطری هستند ‌که برای مزه‌دار ‌کردن غذاها استفاده می‌شوند. با این وجود، این ماده محتوی مواد بیوشیمیایی‌ای است ‌که ریشه موها را محکم ‌کرده و شادابی پوست سر را افزایش می‌دهد. سعی ‌کنید در غذاهای روزانه خود بیشتر از برگ‌های ‌کاری استفاده ‌کنید، همچنین می‌توانید مقداری برگ ‌کاری له شده را با روغن نارگیل مخلوط ‌کنید و از آن به‌عنوان تونیک ضد‌سفید شدن مو استفاده ‌کنید. ‌کره‌ای ‌که از شیر خالص گاو گرفته می‌شود نیز ماده‌ای برای جلوگیری از آغاز سفید شدن موها شناخته شده است. این یکی از دلایلی است ‌که پزشکان مکتب طب سنتی و گیاهان باستانی هندوستان ‌که آیورودا نام دارد، بر خوردن حداقل مقدار ‌کمی ‌کره خالص ‌که از شیر گاو گرفته شده باشد، به‌عنوان دارویی برای جلوگیری از سفید شدن موها استفاده کردند.

خر

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها