|

شاه نشین چیست؟

با شاه نشین زیبایی خونَت رو تکمیل کن و یه فضای دنج و رویایی بساز؛ کاربردی و دلربا

با شاه نشین میتونی از فضای بی خود خونَت یه مکان دنج در بیاری، اگه نمیدونی چطوری باید این کار و کرد یا شاه نشین چیه بیا تا بگمت.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روز ها در طراحی داخلی یکی از جذاب ترین و زیبا ترین آیتم هایی که دیده میشه و کلی هم طرفدار داره اسمش شاه نشینه. شاه نشین میتونه توی خونه شما یک فضای دنج با چیدمانی آرامش بخش و دوست داشتنی ایجاد کنه که میشه باهاش حس خوب خونه رو گرفت اونم فقط با نگاه کردن بهش. شاه نشین از مواردی است که در طراحی داخلی مدرن اضافه شده البته نه به معنای این که اگر سبک چیدمان خونه شما کلاسیکه نمی تونید شاه نشین داشته باشید، منظور بر اینه که در معماری گذشته المانی به اسم شاه نشین اون هم به این شکل وجود نداشته اما حالا یکی از دوست داشتنی ترین بخش های هر خونه ای میتونه شاه نشین اون خونه باشه.

شاه نشین 22

شاه نشین چیست؟

شاه نشین ها در واق یک تکنیک عالی برای استفاده بهینه و کاربردی از فضا هستند اما به طور معمول در قسمت شمالی و نورگیر خونه زیر پنجره های بزرگ نیمکت هایی پهن و نرم قرار داده میشه که میشه روی اون ها نشست و از منظره بیرون پنجره لذت برد. از طرف دیگه خیلی وقت ها شاه نشین ها رو در فضا های پرت و بی استفاده خونه طراحی می کنند مثل فرو رفتگی ها یا گوشه هایی که نمیشه هیچ استفاده بهینه ای ازشون کرد اما با یک چیدمان خوب و یک شاه نشین زیبا میشه اون قسمت رو به یک گوشه دنج و دوست داشتنی که شاید حتا نقطه عطف خونه باشه تبدیل کرد. از طرف دیگه یکی از مزیت های بزرگ شاه نشین اینه که میشه از فضای زیر اون ها هم برای نگهداری برخی از وسایل استفاده کرد که توی خونه های کوچیک یا کم کمد خیلی به کار میاد.

شاه نشین 23

شاه نشین در معماری ایرانی

همون طور که گفتیم شاه نشین یک المان در طراحی داخلی مدرن به حساب میاد اما جالبه بدونید که در معماری ایرانی قدیمی طراحی ای به اسم شاه نشین وجود داره که البته خیلی با این شاه نمشین مدرن متفاوته. در معماری ایرانی شاه نشین در شمال اندرونی واقع میشه و به اون پنج دری هم می گفتند، یک فضای آفتاب گیر، با سقف نیم گنبدی بلند که معمولا خنک است و با پنجره های رنگی بزرگ تزئین شده.

شاه نشین 21

چطور می تونیم از شاه نشین در طراحی خونه استفاده کنیم؟

به گزارش شایانیوز، نه تنها در معماری ایرانی بلکه در معماری مدرن غربی هم برای مدت ها شاه نشین فقط در فضا های خاصی طراحی میشد اما امروزه میشه از شاه نشین ها در هر فضایی استفاده کرد، از ورودی خونه گرفته تا اتاق نشیمن و اتاق خواب، فقط کافیه که طرح، شکل و رنگ اون رو در تناسب با فضا و سبک طراحی کلی اون فضا انتخاب کنید.

برای این که بهتر بتونید به کاربرد های مختلف شاه نشین واقف بشید در ادامه چند نمونه از بهترین و جذاب ترین ایده های ممکن رو برای شما قرار دادیم که با دیدنشون احتمالا کلی طراحی ویژه برای خونه خودتون خواهید داشت، مثلا اگر آشپزخونه کوچیک دارید یا اینکه توی اتاقتون فضایی برای نشستن و مطالعه نداررید و غیره و غیره.

شاه نشین 24شاه نشین 25شاه نشین 26شاه نشین 27شاه نشین 28

نظر شما کاربران شایانیوز در رابطه با شاه نشین چیست؟ تجربیات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها