|

چطور تناسب رنگ رو در چیدمان خونه حفظ کنم؟

با یه قانون ساده مثل آب خوردن میتونی خودت طراح خونَت بشی؛ تناسب رنگ حرف اول چیدمان زیبا

اگر بدونی که بهترین رنگ ها برای چیدمان کدوم ها هستند و چطور باید در کنار هم قرارشون داد می تونی زیبا ترین دکوراسیون رو برای خونَت خلق کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای همه انسان ها داشتن یک خونه زیبا و آرامش بخش اهمیت فراوونی داره به همین خاطر هم توجه و هزینه زیادی رو صرف چیدمان خونه خودشون می کنند اما گاها نتیجه اون چه که انجام دادیم به اندازه ای که دلمون میخواسته رضایت بخش نیست. داشتن یک خونه زیبا و رویایی به المان های زیادی بستگی داره که قطعا چیدمان خوب هم یکی از اون هاست و اما برای داشتن یک دکوراسیون و طراحی خوب هم المان های زیادی وجود داره که یکی از مهم ترین هاش توجه به تناسب رنگی موجود در طراحی خونه است. برای این که بتونید از پس این کار راحت تر بیاید باید از یک قانون مهم و حیاتی پیروی کنید و اون هم قانون 60-30-10 است.

چطور تناسب رنگ رو در چیدمان خونه حفظ کنم؟

قانون 60-30-10 چیست؟

و اما مطمئنا مهم ترین سوالی که در ذهن شما ایجاد شده اینه که این قانون چیه و چطور میتونه به ترکیب و تناسب رنگی دکوراسیون ما کمک کنه. این قانون یه راه فوق العاده ساده و همیشگی برای انتخاب راحت تر نسبت های رنگی است و از نسبت های ذکر شده برای ایجاد تعادل در رنگ های انتخابی هر فضا استفاده میشه یعنی 60 درصد، 30 درصد و 10 درصد.

چطور تناسب رنگ رو در چیدمان خونه حفظ کنم؟

60 درصد چه رنگی است؟

رنگ اصلی شما 60 درصد از کل رنگ موجود در یک فضا رو تشکیل میده به عبارت دیگه رنگ غالب شما باید فقط 60 درصد از فضا رو پوشش بده. برای انتخاب رنگ غالب بهتره که از رنگ های خنثی استفاده کنید چون معمولا شامل دیوار ها، وسایل بزرگ و مبلمان میشه، البته اگر چند دست مبلمان داشته باشید، مبلمان اصلی شما در این قسمت قرار میگیره در غیر این صورت مبل ها در طبقه 30 درصدی ها قرار میگیرند.

چطور تناسب رنگ رو در چیدمان خونه حفظ کنم؟

30 درصد چه رنگی است؟

در تناسب رنگی، رنگ ثانویه شما باید 30 درصد از فضای مورد نظر رو تشکیل بده که پرده، صندلی، تابلو، مبلمان، کنسول، فرش و موارد این چنینی رو شامل میشه و برای انتخاب رنگ هم بسته به سلیقه خودتون می تونید از پالت خنثی یا رنگ های گرم و سرد استفاده کنید.

چطور تناسب رنگ رو در چیدمان خونه حفظ کنم؟

10 درصد چه رنگی است؟

رنگ اکسانت یا رنگ تاکیدی که برجسته ترین رنگ در دکوراسیون شما است در تناسب رنگ ها 10 درصد باقی مونده رو تشکیل میده و برای انتخاب این رنگ هم اصولا بسته به سلیقه شخصیتون از پالت رنگ های سرد یا گرم انتخاب میشه تا جذابیت بصری بیشتری در فضا ایجاد کنه.

چطور تناسب رنگ رو در چیدمان خونه حفظ کنم؟

به گزارش شایانیوز، به طور کلی شما باید این نکته رو در نظر داشته باشید که میزان بالایی از مهارت یک طراح داخلی و حتا شما به عنوان یک شخص معمولی به شناخت پالت رنگی و ایجاد تناسب بین رنگ های انتخابی بر میگرده. این که شما بدونید از چه رنگ هایی در کنار هم استفاده کنید یک بخشی از ماجراست و این که بدونید اون ها رو با چه تناسبی در کنار هم بچینید هم یک بخش دیگه ماجراست اما به طور کلی این نکته رو هم باید در نظر داشته باشید که استفاده از رنگ ها نیاز به جسارت و شهامت داره پس دلتون رو به دریا بزنید و بسته به سبک طراح داخلی ای که می پسندید با این قانون کاربردی به رنگ ها در خونه خودتون خوشامد بگید.

چطور تناسب رنگ رو در چیدمان خونه حفظ کنم؟چطور تناسب رنگ رو در چیدمان خونه حفظ کنم؟

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها