|

انواع کابینت رو بشناس

اول انواع کابینت ها رو بشناس بعد بسته به نیازت خرید کن؛ اینجوری سرت کلاه نمیره تا گردن!

اگه تو فکر تغییر دکوراسیون و خرید کابینت های جدید هستی باید بدونی که هرکدوم چه مزیتی داره و چه معایبی این طوری از انتخابت مطمئن خواهی بود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه دنبال تغییر دکوراسیون و چیدمان خونه و آشپزخونه باشید مطمئنا یکی از سخت ترین انتخاب هایی که در این راه باهاش مواجه میشید انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخونه است. متاسفانه یا خوشبختانه انتخاب های زیادی سر راه خانم و آقایی است که تصمیم دارند یک آشپزخونه زیبا برای خودشون طراحی کنند؛ چرا که به همون اندازه که گزینه های زیاد به شما حق انتخاب های متعدد میده میتونه تصمیم گیری رو هم براتون دشوار کنه به همین خاطر باید شناخت کافی بر روی انواع کابینت های موجود داشته باشید تا بتونید بهترین و مناسب ترین گزینه رو برای خونه زیبا و دوست داشتنی خودتون انتخاب کنید.

آشپزخانه شیک

1.کابینت پولیشی انتخابی شیک و با کیفیت

مطمئنا یکی از بهترین انتخاب های روی میز کابینت های پولیشی هستند که البته بهشون کابینت های انزوا هم گفته میشه. سبک کابینت های پولیشی به این صورت است که مغز کار با MDF دو سانتی درست میشه و پوشش رویی اون ها براق و مقاوم در برابر آب و رطوبت است به همین خاطر هم گزینه با کیفیتی در نظر گرفته میشه اما اگر تا حالا زیاد اسم این کار رو نشنیدید خیلی به خودتون سخت نگیرید چون از لحاظ قیمتی این کار گرون تر از باقی سبک ها در میاد و به همین خاطر خیلی پرطرفدار نیست.

2.کابینت روکش چوب گرون اما مقاوم

این سبک از کابینت ها شباهت زیادی به کابینت های تمام چوب دارند با این تفاوت که از چوب به عنوان روکش برای اون ها استفاده شده با این حال از استحکام و مقاومت بسیار خوبی برخوردارند و در  برابر رطوبت هم مقاوم هستند. نکته دیگه ای که باعث میشه این سبک از کابینت ها مورد استقبال قرار بگیره تنوع بالای طرح و رنگ است اما در عوض از قیمت بالای اون ها هم نمیشه به این راحتی ها چشم پوشی کرد.

روکش چوب

3.کابینت ممبران ترند روز اما پر دردسر

و اما کابینت ممبران که احتمالا این روز ها بسیار نام آن را می شنوید. این کابینت های زیبا و دوست داشتنی بیشتر در آشپزخانه های بزرگ با سبک کلاسیک همخونی دارند اما نکته بسیار قابل توجه در رابطه با این حجم از زیبایی اینه که متاسفانه مقاومت خوبی در برابر اجسام تیز، در نتیجه خط و خش، و همین طور حرارت ندارند بنابرانی احتمال آسیب دیدن اون ها خیلی زیاده و به مراقبت بالایی نیاز دارند، اما اونچه که کار رو سخت تر میکنه اینه که علاوه بر آسیب پذیری بالا تعمیرات کابینت های ممبران هم، سخت و پر هزینه است.

4.کابینت نئوکلاسیک انتخابی ابدی

کابینت های نئوکلاسیک بسیار ساده و با تزئینات اندک هستند که ظاهری شکیل و در عین حال بدون زرق و برق به فضای آشپزخونه شما میبخشند و همین سادگی و ظرافت تزئینات باعث میشه که به راحتی از اون ها خسته نشید و برای سال ها از دیدن زیباییشون لذت ببرید. مغز این سبک از MDF درست شده و برای روکش میشه از رنگ پلی اورتان یا PVC استفاده کرد که اون رو هم در برابر خط و خش و هم در برابر رطوبت مقاوم میکنه.

نئوکلاسیک

5.کابینت های گلس الگانت و های کلاس

همون طور که از اسم این کار بر میاد، کابینت های های گلس سطحی براق و درخشان دارند باعث انعکاس نور و درنتیجه بزرگ تر و دلباز تر نشان دادن فضا میشندبه همین خاطر هم انتخاب بسیار مناسبی برای آشپزخونه های کوچیک و بدون پنجره هستند. دو نکته مثبت این نوع از کابینت ها تنوع بالای اون ها در رنگ و تمیز کردن راحتشونه اما در عوض همین براقی و درخشانی باعث آسیب پذیری اون ها در برابر خط و خش میشه.

6.کابینت های گلس مات مدرن و بی نظیر

کابینت های های گلس مات تقریبا از تمامی مشخصات و ویژگی های های گلس براق برخورداند به استثنای براقی که از نامش هم پیداست و اما همین ظاهر مات این کابینت ها باعث میشه که مدرن تر و شیک تر باشند به علاوه کثیفی رو کمتر نشون میدند و این یک مزیت بسیار قابل توجه است اما باید به این نکته اشاره کنیم که تمیز کردن اون ها از کابینت های های گلاس براق سخت تره.

های گلس مات

شما کاربران شایانیوز، کدام یک از سبک های کابینت رو برای طراحی آشپزخونه خودتون میپسندید؟ نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی