|

سالاد ویژه چی درست کنم؟

طرز تهیه سالاد کینوا با سیب زمینی تنوری؛ خوشمزگیش عجیب روح و روانتُ به هم میریزه!

Roasted Potato Quinoa Salad

شنیدی میگن هرچی خوشمزه است برای بدن مضره؟ حطرز تهیه سالاد کینوا با سیب زمینی تنوری رو یاد بگیر تا ثابت کنی این حرف از بیخ غلطه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- رژیم کتوژنیک یکی از سالم ترین و موثر ترین رژیم ها برای لاغری و از اون مهم تر داشتن زندگی ای سالم و تندرست است به همین خاطر هم سرشار از دستور پخت ها و غذاهای سالم و مقوی است که خیلی هاشون هم طعم های خارق العاده و جدیدی برای ما دارند که عادت داریم به گوشت و مرغ خوردن. یکی از این دستور پخت های ناب و ویژه سالاد کینوا به همراه سیب زمینی تنوری است؛ شاید درست کردنش در غالب یه سالاد کمی وقت گیر باشه اما همه گیرایی خیلی بالایی داره و هم طعم درجه یک پس میتونه راحت جای یک وعده اصلی به ویژه شام رو بگیره. در ادامه طرز تهیه این سالاد درجه یک رو با شما به اشتراک میگذاریم اگر از امتحان کردن طعم های نو لذت می برید این دستور پخت رو از دست ندید.

طرز تهیه سالاد کینوا با سیب زمینی

مواد مورد نیاز اولیه:

مواد لازم برای سالاد

سیب زمینی ریز: 2 عدد

نمک: 1/2 قاشق چایخوری

فلفل: 1/2 قاشق چایخوری

روغن زیتون: 1 الی 2 قاشق غذا خوری

کینوا: 1 فنجان

آب لیمو ترش: 1/2 لیوان

فلفل دلمه: 2 عدد

قارچ: 230 گرم

روغن زیتون: 1 قاشق چایخوری

آویشن: 1 قاشق چایخوری

نمک: 1/4 قاشق چایخوری

فلفل: 1/4 قاشق چایخوری

پودر سیر: 1/4 قاشق چایخوری

نخود پخته شده: 400 گرم

روغن زیتون: 1 قاشق چایخوری

نمک: 1/4 قاشق چایخوری

فلفل: 1/4 قاشق چایخوری

پاپریکا: 1/4 قاشق چایخوری

گوجه گیلاسی: 1 فنجان

زیتون: 1/4 فنجان

جعفری: به مقدار لازم

به گزارش شایانیوز، توجه داشته باشید که برخی از مواد باید طی چند مرحله اضافه بشند به همین خاطر هم میزان مورد نیاز در هر مرحله رو جداگانه ذکر کردیم.

مواد لازم برای سس

ماست ایسلندی: 1 فنجان

عسل: 2 قاشق چایخوری

پودر سیر: 1/4 قاشق چایخوری

نمک: مقدار لازم

طرز تهیه سالاد کینوا با سیب زمینی

آماده سازی:

برای درست کردن این سالاد بی نظیر در قدم اول سیب زمینی ها رو به چهار قسمت تقسیم می کنیم و به همراه روغن زیتون، 1/2 قاشق چایخوری نمک و فلفل داخل سینی فر میریزیم و سینی رو برای حدودا 20 الی 25 دقیقه داخل فر با دمای 200 درجه سانتی گراد قرار میدیم تا سیب زمینی ها حسابی برشته بشند.

در همون هنگام که سیب زمینی ها داخل فر هستند کینوا رو به همراه آب میپذیم و سپس صبر میکنیم تا خنک بشه؛ بعد از پختن کینوا ها آب لیمو ترش رو هم بهش اضافه می کنیم. در یک تابه دیگه فلفل دلمه ای و قارچ رو به همراه روغن زیتون و نمک، فلفل، پودر سیر و آویشن روی حرارت متوسط برای حدودا 6 تا 8 دقیقه تفت میدیم. در مرحله بعد میریم سراغ نخود های پخته شده و اون ها رو داخل یک تابه مناسب به همراه روغن زیتون، نمک، فلفل و پاپریکا برای 3 الی 4 دقیقه تفت میدیم.

در این نوبت تمام موادی رو که طی مراحل مختلف تفت دادیم و آماده کردیم به همراه سیب زمینی ها که تا به الان آماده شدند داخل ظرف سرو میریزیم و روش کمی جعفری، زیتون و گوجه گیلاسی میریزیم سپس در مرحله آخر میریم سراغ آماده کردن سس. برای آماده سازی سس تنها کاری که باید انجام بدیم اینه که تمامی مواد اولیه ذکر شده مورد نیاز رو داخل یک ظرف مناسب بریزیم و هم بزنیم تا خوب با هم ترکیب بشند و حالا می تونیم سسمون رو روی سالاد بریزیم.

طرز تهیه سالاد کینوا با سیب زمینی

سالاد کینوا با سیب زمینی برشته، خوشمزه و مقوی، آماده است امیدواریم که از طعم و مزه این سالاد فوق العاده لذت ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی