|

پاستا با سس ایتالیایی

طرز تهیه پاستا با سس ایتالیایی رو یاد بگیر که هر چی پاستا خوردیُ میذاره جیبش؛ عجیب خوبه

pasta with italian sausage

اگر عشق پاستا داری و به نظرت یه غذای رمانیتک و خوش طعم میاد بهت پیشنهاد می کنم که به جای کافه و رستوران با این رسپی خودت یه خوبش رو درست کن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از بی نظیر ترین غذاهای غربی که بین ایرانی ها خیلی محبوب و پرطرفداره پاستاست، در واقع توی کشور ما طعم ها و رسپی های مختلفی از این غذا سرو میشه که همشون هم به نوبه خودشون مورد استقبال قرار می گیرند. و اما یکی از جذاب ترین پاستا هایی که عجیب غریب به ذائقه ایرانی ها خوش میاد پاستا با سس ایتالیایی است. این سس در اصل با سیر، روغن زیتون و گوجه آمده میشه اما بعضی ها برای طعم دار تر کردنش از برخی ادویه ها و افزودنی های دیگه هم استفاده می کنند. به هر حال یه پاستای اصلی می تونه به مزاج خیلی ها خوش بیاد مخصوصا که درست کردنش هم کار سختی نیست و خیلی راحت و بی دردسر طی زمان کوتاهی آماده میشه. اگر تا حالا پاستا با سس ایتالیایی رو امتحان نکردید باید بدونید که یکی از اصلی ترین ارگان های پاستا رو از دست دادید پس به شمار سه برای اولین وعده پیش رو خودتون دست به کار بشید و این خوشمزه وسوسه انگیز رو تو خونه درست کنید.

یک نکته مهم در رابطه با این پاستا اینه که نیازی به فر نداره و می تونید خیلی راحت با یه قابلمه یا تابه مناسب آماده اش کنید.

طرز تهیه پاستا با سس ایتالیایی

مواد لازم برای آماده سازی:

پیاز خرد شده: 1 عدد متوسط

سیر رنده شده: 2 الی 3 حبه

پاستا: 300 گرم

گوشت چرخ کرده: 200 گرم

فلفل دلمه ای قرمز: 1 عدد

فلفل دلمه ای سبز: 1 عدد

پوره گوجه: 1 پیمانه

خامه: 3 قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان: 2 قاشق چایخوری

آویشن: 1 قاشق چایخوری

نمک: به میزان لازم

فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه پاستا با سس ایتالیایی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول پاستا ها رو با مقدار کمی نمک، در آب جوش میریزیم تا بپزند در همین فاصله پیاز و سیر رو هم در یک تابه مناسب داخل روغن زیتون تفت میدیم تا نرم بشند و تغییر رنگ بدند سپس گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه ای ها رو هم اضافه می کنیم و تفت میدیم، در مرحله بعد پوره گوجه و خامه رو به فبفب دلمه ای ها اضافه می کنیم و هم می زنیم در این مرحله باید حرارت زیر تابه رو کم کنیم تا سس فرصت غلیظ شدن پیدا کنه.

پاستا ها رو که تا الان پختند آبکشی کرده  و به باقی موادمون اضافه می کنیم و هم میزنیم تا خوب مخلوط بشند سپس سطح پاستا رو کاملا با پنیر رنده شده می پوشونیم و در ماهیتابه رو میگذاریم و اجازه میدیم که با حرارت ملایم روی گاز بمونند تا پنیر ها کاملا آب بشند. می تونید از شوید یا کمی زیتون سیاه برای سرو کردن به روی پاستا اضافه کنید.

طرز تهیه پاستا با سس ایتالیایی

پاستا ویژه شما آماده است امیدواریم که از طعم و مزه این غذای لذیذ لذت ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها