|

غذای تازه چی بخورم؟

طرز تهیه بال مرغ دودی به یه روش جذاب و تر و تمیز؛ با این رسپی اوستایی میشه واسه خودت!

اگه عشق جوجه و بال کبابی داری برات یه دستور پخت ویژه دارم که صد تای بال کبابی می ارزه بس که خوشمزه و لذیذه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در رژیم غذایی ما ایرانی ها گوشت و مرغ جایگاه بسیار ویژه ای دارند و به طور معمول از مهمونی ها گرفته تا دورهمی های معمولی و حتا کمپ و پیک نیک کردن هم که شده بساز جوجه و کباب به راهه. اما در ادامه ما می خوایم دستور پخت یک نوع بال مرغ رو با شما به اشتراک بگذاریم که توی خونه و با فر درست میشه و نه نیازی به بند و بساط آتیش و منقل داره نه هیچ چیز دیگه ای درست کردنش هم فوق العاده راحت و ساده است پس اصلا نباید نگران چیزی باشید. اونچه که این بال مرغ دودی رو ویژه و منحصر به فرد میکنه سسی است که باید آماده و بال مرغ هارو به وسیله اون ها طعم دار کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا از رمز و راز این خوشمزه دوست داشتنی سر در بیارید، فقط کافیه یک بار امتحانش کنید تا برای همیشه یکی از پر و پا قرص ترن طرفدار هاش بشید.

طرز تهیه بال مرغ دودی

مواد لازم برای آماده سازی:

سس سویا

سس باربیکیو

سس کچاب

سس مایونز

سس خردل

(سعی کنید که مجموع همه این سس ها یک لیوان بشه)

نمک

فلفل سیاه

تخم گشنیز

پودر کاری

پودر گوجه فرنگی

پودر فلفل قرمز

پودر چیلی

پودر زنجبیل

پودر سیر

پودر پیاز

گوجه فرنگی

سیب زمینی

پیاز

سیر تازه

(میزان مواد بالا ذکر نشده تا بسته به ذائقه خودتون به میزان لازم از هر کدوم رو اضافه کنید)

کره: 50 گرم

بال مرغ: 15 الی 20 عدد

طرز تهیه بال مرغ دودی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، آماده سازی این مرغ همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم واقعا کاری نداره و می تونید خیلی راحت و بی دردسر یه شام حسابی برای خودتون و مهمون هاتون آماده کنید. برای قدم اول باید تمامی سس هایی رو که در بالا ذکر شد به همراه کرده و ادویه های اشاره شده داخل میکسر بریزیم و حسابی میکسشون کنیم تا با هم یکی بشند سپس همه بال ها رو به این سس آغشته می کنیم، اگر فرصت دارید می تونید بال ها رو داخل یک ظرف مناسب بریزید و سس آماده شده رو هم بهش اضافه کنید و سپس مواد رو با هم مخلوط کنید تا سس ها کاملا به خورد بال ها برند.

در قدم بعدی بال مرغ های سسی شده رو به همراه گوجه فرنگی، پیاز، سیر تازه و سیب زمینی هایی که از قبل برش دادیم داخل یک ظرف مناسب فر میریزیم و روی ظرف رو با فویل نازک می پوشونیم سپس برای مدت 45 دقیقه داخل فر قرار میدیم تا بال مرغ ها حسابی گریل و پخته بشند.

طرز تهیه بال مرغ دودی

برای سرو می تونید از کمی سبزی تازه، سس قرمز یا انواع دیگر سس ها استفاده کنید. به همین راحتی بال مرغ های دودی شما آماده شدند امیدواریم که از طعم و مزه این وعده لذیذ خوشتون بیاد و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها