|

تفاوت کرم روز و شب

تفاوت بین کرم روز و شب چیست؟ به نظرتون استفاده از کدومش تو روتین پوستی واجبه؟

تفاوت کرم روز و شب

پوست صورت نیز مانند سایر اندام‌ های بدن به مرور زمان دچار ضعف و پیری می‌ شود. برای کاهش روند پیری پوست بهترین راه مراقبت‌ های پوستی است.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- پوست صورت نیز مانند سایر اندام‌ های بدن به مرور زمان دچار ضعف و پیری می‌ شود. برای کاهش روند پیری پوست بهترین راه مراقبت‌ های پوستی است. حال قبل از انتخاب روتین پوستی و کرم های روز و شب برای پوست خود بهتر است بدانید که نیاز پوستی شما در روز و شب با هم متفاوت است. در روز، پوست شما نیاز به محافظت و در شب نیاز به بازسازی و ترمیم دارد. به همین دلیل است که باید در روتین روز از یک نوع و در روتین شب از نوع دیگر استفاده نمایید. حال اگر برایتان سوال پیش آمده است که تفاوت کرم روز و شب چیست در جواب باید بگوییم که همان‌طور که از اسم این دو کرم مشخص است، کرم روز یک محصول مراقبت از پوست است که در طول روز استفاده می‌ شود و کرم شب یک محصول احیا کننده برای پوست است که در شب استفاده می‌ شود. البته عملکرد اصلی هر دو کرم آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست است. در طول روز، پوست شما به محافظت در برابر عناصری مانند گرد و غبار، کثیفی، آلودگی و آسیب‌های خورشید نیاز دارد.

بنابراین کرم روز پوست شما را از اشعه‌ های مضر UV خورشید محافظت می‌ کند و دارای ترکیبات غنی از آنتی اکسیدان است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد را که باعث آسیب پوست می‌ شوند، خنثی کند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع کرم روز و شب و تفاوت هایشان آشنا شوید.

تفاوت کرم روز و شب

کرم روز چیست و از چه سنی باید استفاده شود؟

کرم‌ های روز سبک و فاقد چربی هستند، قوام کمتری دارند و به‌ سرعت جذب پوست می‌ شوند. علاوه بر این، در آن‌ ها مواد روشن‌کننده‌ پوست نظیر ویتامین C و کوجیک اسید وجود دارد. کرم‌ های روز به شما این امکان را می‌ دهند که روی آن‌ ها آرایش کنید. کرم روز از اشعه‌ های مضر UV خورشید محافظت می‌ کند؛ البته این به این معنا نیست که شما نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب نخواهید داشت. در کرم‌ های روز معمولا از اسید گلیکولیک، اسیدهای آلفا هیدروکسی یا رتینول استفاده نمی‌ شود. زیرا این ترکیبات ممکن است هنگام قرار گرفتن در معرض نور آفتاب باعث تحریک پوست شوند. سن شروع کرم های روز و روتین پوستی در سنین نوجوانی و قبل از شروع آسیب های پوستی می باشد.

تفاوت کرم روز و شب

کرم شب چیست؟ از پوست خود مراقبت کنید حتی در خواب!

در هنگام شب پوست صورت شروع به بازسازی و ترمیم خود کرده و تلاش می کند تا اثر عوامل آسیب زایی که در طول روز به آن وارد شده را خنثی کند. در این زمان کرم شب به بازسازی و تغذیه پوست کمک می کند. در بعضی از کرم های شب مواد لایه برداری مانند رتینول وجود دارد که در طول شب وقتی خواب هستیم سلول های مرده پوست را از بین می برد و کمک می کند تا پوست بهتر نفس بکشد. در نتیجه می توان گفت کرم‌ های شب ترکیبات غنی‌تری نسبت به کرم روز دارند و به همین دلیل بیشتر کمک می‌ کنند تا پوست تغذیه و بازسازی شود. از ویژگی های بارز دیگر این کرم ها می توان به خاصیت ضد پیری اشاره کرده زیرا این کرم ها چین و چروک‌ های ریز را کاهش می دهند.

تفاوت کرم روز و شب

تفاوت کرم روز و شب

تفاوت کرم روز و شب چیست؟

بافت و عملکرد کرم روز و شب بسیار متفاوت از یکدیگر است. کرم‌ های روز بافت بسیار سبکی دارند و پوست را آبرسانی می‌ کنند، اما کرم‌ های شب بافت سنگینی دارند و باعث مرطوب‌ سازی پوست می‌ شوند. برای مثال کرم های روز به‌ دلیل غلظت کمتر مواد، سبک بوده و چرب نیست در حالی که کرم های شب چرب هستند و یا اینکه کرم های روز از پوست در برابر آسیب‌ های ناشی از نور خورشید و آلودگی محافظت می‌ کنند، ولی کرم های شب به جوان سازی و ترمیم پوست کمک می کنند. از اثرات این دو می توان گفت کرم روز از ایجاد علائم پیری جلوگیری می‌ کند ولی کرم شب علائم پیری را برطرف می‌ کند و یا کرم روز معمولا دارای SPF است در حالی که کرم شب برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید طراحی نشده‌ است و به همین دلیل معمولا فاقد SPF است.

تفاوت کرم روز و شب

تفاوت کرم روز و شب

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی