|

صفر تا صد نگهداری سانسوریا؛ با گل زبون مادرشوهر خونتو خوشگل کن و خاص باش

سانسوریا

سانسوریا جزء گیاهان آپارتمانیست که نگهداریش خیلی آسونِ پس اگه وقت و حوصله کافی ندارید یکی از بهترین هاست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه به گل و گیاه علاقه دارید اما وقت کافی برای رسیدگی بهشون ندارید باید سراغ اونایی برید که مثل حسن یوسف، پتوس، شمعدانی، سانسوریا، شفلرا، بنفشه آفریقایی، دیفن باخیا و ... مقاوم هستند و نیاز به مراقبت زیاد ندارن.سانسوریا جزء گیاهانِ آپارتمانیست که به دلیل مقاومت بالا این روزها خیلی پرطرفدار شده. این گل جذاب که در ایران با عنوان زبون مادر شوهر نامگذاری شده بومی مناطق گرمسیر آفریقای جنوبی است. سانسوریا گیاهی همیشه سبزِ که به خاطر برگ های نوک تیز و شمشیری شکلِش بهش گیاه شمشیری هم میگن.

بزرگ ترین حسن سانسوریا اینِ که گل خیلی حساسی نیست و نیاز به مراقبت خاص و ویژه ای نداره بنابراین نگهدارش وقت زیادی ازتون نمیگیره؛ اما مثل همه گل های دیگه نیاز به مراقبت داره و ممکنِ دچار مشکلاتی بشه که شما برای پیشگیری باید یک سری نکات رو رعایت کنید.

استفاده-از-ساسنوریا-برای-دکوراسیون

خاک 

برای سانسوریا باید از خاکی استفاده کنید که قدرت زهکشی بالایی داشته باشه. زهکشی یعنی شما شرایطی رو برای گلدان و خاک ایجاد کنید که آب رو به خوبی از خودش عبور بده. بنابراین خاک سانسوریا باید به گونه ای باشه که بعد از آبیاری آب رو در خودش ذخیره نکنه و به راحتی از خودش عبور بده. اگر قلمه از سانسوریا تهیه کردید و میخواهید اون رو در خاک ریشه دار کنید بهتره گلدان را پر از ماسه بادی شسته شده کنید و قلمه ها را داخل گلدان قرار بدید و خاک را کاملا آبیاری کنید و هر زمان آب گلدان کمی پایین رفت مجدد بهش آب اضافه کنید ولی اگر قلمه ها را در آب ریشه دار کردید و دارای پاجوش هست بهتره از ترکیب خاک برگ + پرلیت + خاک باغچه برای گلدان استفاده کنید.

11

آبیاری 

سانسوریا گیاه بسیار کم آبیست بنابراین هر وقت خواستید بهش آب بدید با دستتون خاک رو امتحان کنید در صورت خشک بودن بهش آب بدید. از طرف دیگه آبیاری دیر به دیر و کم هم باعث تشنه ماندن گیاه میشه که نتیجَش لول شدن برگ های سانسوریا است. همون طور که گفتیم نکته مهم آبیاری همه گل های آپارتمانی اینه که صبر کنید خاک گلدون خشک بشه بعد آبیاری کنید. بهترین آب برای سانسوریا آب جوشیده سرد است.

CevRaWb9r9CysdnN3Tuk2Q

نور

سانسوریا به نور غیر مستقیم آفتاب نیاز داره اگه در معرض نور مستقیم قرار بگیره برگ ها دچار سوختگی و پیچ خوردگی میشن. اگر هم با کمبود نور مواجه بشه گیاه سانسوریا از برگ‌ها تغذیه خواهد کرد که این مسئله هم باعث پیچ خوردگی برگ ها میشه. بهترین مکان برای سانسوریا اینِ که در کنار پنجره باشه. هرزگاهی گلدونتون رو بچرخانید تا همه برگ گیاه، یکسان رشد کنند.

Snake-Plant-Disadvantages-Is-This-Plant-Really-Worth-It

دما

سانسوریا هوای خیلی گرم و خیلی سرد رو دوست نداره و با تغییرات نامساعد هوا برگ های خودش جمع میکنه.  به گزارش شایانیوز دمای ایده آل برای رشد و نگهداری سانسوریا ۱۸ الی ۲۳ درجه سانتی گرادِ و با افزایش دما اگه میزان آبیاری و رطوبت محیط افزایش پیدا نکنه باید شاهد لوله شدن برگ ها باشید. اگه محل نگهداری سانسوریا خیلی سرد باشه آب موجود در برگ ها یخ میزنه و برگ ها نابود خواهند شد.

سانسوریا

کود

زمانی که سانسوریا حجم ریشه های خود را زیاد کرد و ریشه هایی قوی تشکیل دهد، شروع به تولید پاجوش میکند. بنابراین بهتر است با کود دهی مناسب این فرآیند را سرعت ببخشید و گیاه را تقویت کنید.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی