|

خورشت جذاب و دوست داشتنی!

اگه دنبال غذای خاص میگردی با انتخاب خورشت اصیل ترکی یعنی "داوود پاشا" بزن رو دست همه!

داوود پاشا یکی از خوشمزه ترین و جذاب‌ترین خورشت‌های ترکی استانبولی که طرفداران بسیاری در ایران دارد!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داوود پاشا یکی از خوشمزه ترین و جذاب‌ترین خورشت‌های ترکی استانبولی که طرفداران بسیاری در ایران دارد، خورش داوود پاشا اصیل و جذاب با گوشت چرخ کرده یا همان قلقلی خودمان است که محبوبیت بسیاری داشته و با ذائقه ایرانیان سازگاری فراوانی دارد چرا که بسیار شبیه به خورش فسنجان است. این غذای خوشمزه اصالتی ترک داشته و توسط شخصی به نام داوود پاشا ابداع شده است و پس از آن به دلیل طعم خوب و جذابی که داشته است مورد استقبال اکثر مردم قرار گرفته و تا به حال نیز جز غذاهای سنتی کشور ترکیه باقی مانده است. از آنجایی که ظاهر و طعم بی‌نظیر این خورشت بسیار مجلسی است معمولاً از آن برای پذیرایی مجالس و مهمانی‌های مهم استفاده می‌شود، اگر از خورشت های ایرانی خسته شده اید پیشنهاد میکنیم که حتما این غذا را امتحان کنید قطعا در منو غذایی هفتگیتان حاکم خواهد شد. در ادامه به صورت کامل طرز تهیه این غذای جذاب را با فوت فن برای شما آماده کرده ایم.

1598619653_Z0zY2

مواد لازم برای چهارنفر:

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز دوعدد
نعناع خشک 2 قاشق غذا خوری
رب انار ترش یا ملس  3قاشق غذاخوری
زرد چوبه، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
گردو آسیاب شده  نصف لیوان

67906392_2344257355829633_3255814754784431689_n

مرحله اول

 برای تهیه گوشت قلقلی ابتدا باید پیاز را رنده کنید و آب آن را به خوبی از پیاز جدا نمایید پس از آن با گوشت، ادویه و … در یک کاسه مناسب آن را مخلوط کنید. می‌توانید به مدت نیم ساعت اجازه بدهید گوشت و ترکیبات آن در یخچال سرد شود پس از آن مقدار مشخصی از گوشت را اندازه گردو بردارید و قلقلی کنید و نیم ساعت دیگر در یخچال قرار دهید.

کوفته-قلقلی-مراحل-5

 

مرحله دوم

پس از گذشت زمان کوفته ها را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه کوفته ها را به تابه اضافه کرده و به صورت یکدست سرخ می کنیم.

کوفته-قلقلی-مراحل-7

مرحله سوم

در این مرحله یکی دیگر از پیازها را خرد کرده و به همراه مقداری روغن به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ دهد. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و چند دقیقه به همراه پیاز تفت می دهیم. پس از اینکه عطر ادویه ها خارج شد، نعناع خشک و گردو را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس رب انار را به همراه ۱ لیوان آب رقیق کرده و به قابلمه می افزاییم. در ادامه کمی زمان می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند.

file

مرحله چهارم

پس از اینکه آب جوش آمد، حرارت زیر قابلمه را کمتر می کنیم، سپس کوفته های سرخ شده را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت درون سس بجوشند تا به طور کامل مغز پخت شوند.

aa9a0a76c7a82da69d2d30a7a8b9d6d5__charsoogh-1-819x1024

در چند دقیقه آخر دو تا سه عدد قالب یخ کوچک داخل خورشت بریزید تا روغن بیندازد.

می توانید برای تزیین و سرو این خورش از مغز بادام و پسته خرد شده و یا انار دان شده نیز استفاده کنید.

این خورشت به شکل ملس درست می شود و در صورتی که رب انار شما ترش مزه باشد می توانید آن را مقداری با شکر مخلوط کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها