|

چه نوع عینکی برای استایل ما مناسب است؟

با جذابیت های دنیای مد و فشن آشنا شوید؛ معرفی انواع عینک آفتابی و معجزه آن در استایل

عینک آفتابی زنانه

عینک آفتابی امروزه یکی از عناصر مهم مد و فشن به ‌شمار می‌ رود. البته هدف اولی از ابداع عینک آفتابی، همان پیشگیری از آزار نور شدید بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عینک آفتابی امروزه یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار دنیای مد و فشن به ‌شمار می‌ رود. البته هدف اولی از ابداع عینک آفتابی، همان پیشگیری از آزار نور شدید بوده است، ولی با گذشت زمان به نوعی اکسسوری برای تزئین و جذابیت بیشتر استایل تبدیل شده است. جالب است که بدانید عینک نوعی اکسسوری است که باید با توجه به فرم صورت و چهره انتخاب شود، زیرا ممکن است هر نوع عینک یا فریمی مناسب چهره شما نباشد. جالب است که بدانید نخستین نشانه‌ های ایده‌ پردازی و اجرا در تاریخچه عینک آفتابی را می‌ توان نزد اینوئیت‌ ها یافت، مردمانی که در نواحی قطب شمال و در محدوده‌ دانمارک، آمریکا و کانادا زندگی می‌ کنند. شگفت‌ آور این است که سابقه‌ ابداع آنان به دو هزار سال پیش باز می‌ گردد. در عینک آفتابی اینوئیت‌ها اثری از شیشه نبود، بلکه نخستین عینک در تاریخچه عینک آفتابی از جنس عاج صاف و پهن شده تهیه شده بود. همچنین ممکن بود با توجه به اقلیم، از شاخ گوزن، استخوان و چوب تراشیده‌ درختان استفاده شود.

در قرن دوازدهم میلادی برخی از قضات چینی هم به نوعی از محافظ استفاده می‌ کردند. این محافظ از صفحات مسطح ساخته شده بود و از عدسی‌ های کوارتز دودی تشکیل شده بود؛ البته هدف اصلی از ساخت چنین اشیایی بیشتر پنهان کردن سیما بود. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع عینک آفتابی آشنا شوید.

عینک آفتابی زنانه

عینک آفتابی زنانه

عینک آفتابی گرد؛ عینک ترند 1402 را بشناسید

یکی از انواع عینک آفتابی رایج در دنیا عینک گرد است که به آن عینک جان لنونی هم می‌ گویند. این نوع عینک نیز بیشتر در میان سلبریتی‌ ها و هنرمندان محبوب است. اما بیشتر از آنها، فعالان صنعت مد و فشن را می‌ توان عاشقان اصلی این مدل عینک آفتابی دانست زیرا بیشتر از هر قشری، این افراد از عینک‌ های گرد استفاده می‌ کنند. این نوع عینک بیشتر برای افرادی مناسب است که صورت مربعی شکل دارند. البته به این معنا نیست که به افراد دیگر نمی آید بلکه به این افراد بیشتر می آید، در نتیجه جدا از ترندی و جذاب بودن عینک به نوع و فرم قاب و هماهنگی آن با صورت خود هم دقت کنید.

عینک آفتابی زنانه

عینک آفتابی زنانه

عینک آفتابی ویفری؛ مانند ستاره های هالیوودی بدرخشید

کمپانی ریبن علاوه بر عینک خلبانی نمونه های دیگری هم دارد که به اندازه خلبانی معروف و شناخته شده باشد، که می توان گفت عینک ویفری یکی از این نوع ها است. ریبن این مدل بسیار شیک را در دهه 50 میلادی برای اولین بار روانه بازار کرد. جالب است که بدانید همچون مدل‌ های خلبانی، ویفرهای ریبن هم مورد توجه دیگر برندهای لوکس جهان قرار گرفت. همین باعث شد تا این مدل هنوز هم جزو پرطرفدارترین نوع عینک آفتابی در جهان باشد، البته انتخاب و استفاده سلبریتی هایی مانند ادری هپبورن هم از این عینک بر این اتفاق بی تاثیر نیست.

عینک آفتابی زنانه

عینک آفتابی زنانه

عینک آفتابی گربه ای؛ همیشه ترند و مد روز

شاید کمی عجیب باشد به نظرتان ولی این عینک یکی از قدیمی ترین نوع های عینک آفتابی است، ولی جالب است که بدانید همچنان طی سال‌ ها محبوبیت خود را حفظ کرده است و یا حتی می توان گفت همچنان در رتبه اول انتخاب خانم های جوان و خوش سلیقه قرار دارد. عینک گربه‌ای را شخصیت‌ های معروف و تاثیر گذار در دهه 50 میلادی استفاده می‌ کردند و دلیل اینکه هنوز خیلی طرفدار دارد این است که با هر فرم صورت، تناسب دارد و شکلی خاص به چهره افراد می‌ بخشد. در نتیجه شما با هر نوع از فرم صورتی که باشید بدون هیج نگرانی ای می توانید از این عینک در استایل خود استفاده کنید و معجزه این اکسسوری جذاب را ببینید.

عینک آفتابی زنانه

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی