|

چگونه پوست خود را لایه برداری کنیم؟

معرفی چند روش مدرن لایه برداری پوست؛ به نظرت چه نوع اسکراب و ماسک برای پوستت مناسبه؟

لایه برداری پوست

گاهی اوقات احساس می‌کنیم که پوست مان شادابی و براق بودن همیشگی را ندارد، پس باید لایه های مزاحم و مرده را از روی پوست صورت برداریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- لایه برداری پوست همانطور که از نامش مشخص است به معنی برداشتن قشر سطحی از روی پوست گفته می شود که در واقع به پاکسازی پوست کمک می کند. در این روش یک لایه سطحی از سلول های مرده پوست برداشته شده و کمک می کند تا جوش و جای جوش و همینطور لکه های مختلف روی پوست از بین برود. لایه برداری پوست مشکلات پوستی اعم از منافذ باز، کدر بودن و حتی چروک های ریز را از بین می‌ برد و سبب شادابی و طراوت پوست می شود. امروزه پاکسازی پوست یکی از روش‌ های بسیار مهم محسوب شده و به طور کلی به واسطه تکنیک‌ های مختلف صورت می‌ گیرد. اگر به دنبال پاکسازی پوست و لایه برداری پوست خود هستید بهتر است ابتدا با انواع محصولات و روش های آن آشنا شوید و در ادامه به انتخاب محصول یا اسکراب مورد نظر بروید. البته اگر می گوییم لایه برداری صورت این به این معنا نیست که لایه برداری بدن نباید انجام شود یا کاری غیر قابل انجام است، فراموش نکنید که لایه برداری می تواند برای کل پوست بد  انجام شود.

لایه برداری در طولانی‌ مدت تولید کلاژن را افزایش می‌ دهد و از این طریق درخشندگی و شادابی به پوست باز می‌گردد. کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و خطوط ریز و افتادگی‌ ها را کاهش می‌ دهد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع روش های لایه برداری و ترفندهای پاکسازی پوست در منزل آشنا شوید.

لایه بردار پوست

لایه برداری فیزیکی پوست؛ اسکراب و غلتک بزنید

خوب است که بدانید در هرگونه روشی که با اسکراب دستی یا مالش لایه برداری انجام شود، به آن لایه برداری فیزیکی می‌ گویند. برای مثال می توان گفت استفاده از لیف یا سفیدآب در حمام یکی از همین روش‌ ها محسوب می‌ شود. بزرگترین مزیت این روش سهولت انجام آن است. البته فراموش نکنید که انجام نادرست لایه برداری فیزیکی باعث تحریک پوست می‌ شود. روغن‌ های مرطوب‌کننده یا سرم‌ های پوستی می‌توانند به کاهش سوزش بعد از لایه برداری و تامین رطوبت پوست کمک کنند. در این روش شما می توانید از اسکراب‌ های پاک کننده، لیف های لایه بردار و یا غلتک استفاده کنید.

لایه بردار پوست

لایه بردار پوست

لایه برداری شیمیایی؛ به شادابی پوست خود اهمیت دهید

در این روش از مواد شیمیایی مختلف از جمله اسید هیدروکسی، رتینول و آنزیم‌ ها استفاده می‌ شود. درست است، که لایه برداری فیزیکی به درخشندگی پوست کمک می‌ کند، اما تاثیر آن به اندازه لایه بردار‌های شیمیایی نیست. در ادامه به توضیح این مواد شیمیایی خواهیم پرداخت.

لایه بردار پوست

آلفاهیدروکسی اسید ها

جالب است که بدانید آلفاهیدروکسی اسیدها گروهی از اسیدهای محلول در آب هستند، که معمولا از میوه‌ های شیرین گرفته می‌ شوند. این نوع اسید در موادی مانند اسید گلیکولیک نیشکر، اسید لاکتیک شیر، اسید سیتریک مرکبات، اسید تارتاریک انگور و اسید مالیک سیب نیز وجو دارند. تمامی این اسید ها باعث لایه برداری شده و به ایجاد سلول‌ های جدید و رنگدانه کمک می‌ کنند.

بتاهیدروکسی اسیدها

این نوع اسیدها بر خلاف نوع بالایی محلول در روغن هستند. این اسید ها به عمق فولیکول مو وارد شده و چربی اضافی و سلول‌ های مرده پوست را از بین می‌ برند و باعث می شوند تا منافذ پوست باز شود. خوب است که بدانید مهم‌ ترین نوع بتاهیدروکسی اسیدها، سالیسیلیک اسید بوده که برای درمان آکنه استفاده می‌ شود.

لایه بردار پوست

رتینوئیدها

رتینوئیدها دسته‌ای از داروها هستند که از ویتامین A ساخته شده‌ اند. از این محصولات برای تسکین پوست آسیب دیده در آفتاب، کاهش علائم پیری و درمان آکنه استفاده می‌ شوند. این دسته از داروها از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می کند و باعث کلاژن سازی درپوست می شود. برای مثال از رتینوئیدهای موضعی می توان به رتینول، آداپالن، آلیترتینوئین، ترتینوئین، بکساروتن و تازاروتن  اشاره کرد.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها