|

تفاوت SPF ضد آفتاب

تفاوت SPF ها در ضد آفتاب به چه معنا است؟ به نظرت SPF مناسب برای صورت چقدر است؟

کرم ضد آفتاب

آیا می دانید اس پی اف چیست ؟ یکی از دغدغه‌ های همیشگی کسانی که از کرم ضد آفتاب استفاده می‌ کنند انتخاب شماره SPF آن است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ضد آفتاب یک محصول آرایشی نیست بلکه یک محصول مراقبت از پوست به شمار می‌ آید که استفاده از آن به همه افراد در همه سنین چه رنگ پوست روشن داشته باشند و چه تیره توصیه می‌ شود. دنیای ضد آفتاب ها بسیار وسیع است و همین وسعت و تنوع ممکن است شما را در انتخاب نوع مناسب گمراه کند، در نتیجه پیشنهاد ما برای شما این است که ابتدا با انواع و ویژگی های مختلف آن ها آشنا شوید و بعد اقدام به انتخاب یا خرید کرم ضد آفتاب نمایید. یکی از رایج ترین سوال ها در این زمینه تفاوت SPF ضد آفتاب ها با یکدیگر است، حال به نظر شما اس پی اف 50 یا 30 ؟کدوم بهتر است؟ در جواب باید بگوییم که SPF فاکتور محافظت در برابر آفتاب است و نشان دهنده این که یک کرم ضد آفتاب چقدر از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند. در نتیجه می توان گفت مقدار اس پی اف تا حدودی به نوع مصرف و شرایط مصرف شما هم نیز بستگی دارد.

البته فراموش نکنید که هر قدر این عدد از نقطه نظر کمیت، بزرگتر باشد، فرآورده قوی تر بوده، محافظت بیشتری را برای پوست شما فراهم می نماید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع SPF ضد آفتاب و تفاوت هایشان آشنا شوید.

تفاوت SPF ضد آفتاب

تفاوت SPF ضد آفتاب

SPF چیست؟ از پوست خود محافظت کنید

SPF یا فاکتور حفاظتی ضد آفتاب در واقع نشان دهنده این است که یک ضد آفتاب تا چه اندازه می‌ تواند از پوست در برابر آفتاب سوختگی که اشعه‌ های UVB عامل آن هستند محافظت کند. در واقع اس پی اف فاکتوری است که به کمک آن می‌ توانید قدرت محافظت ضدآفتاب‌ های مختلف را با هم بررسی کنید. در این بین تعریف‌ های اشتباه زیادی برای SPF کرم ضد آفتاب وجود دارند، به عنوان مثال خیلی‌ ها تصور می‌ کنند که اس پی اف رابطه مستقیم با زمان دارد. در حالی که این فاکتور مشخص می‌ کند که یک ضد آفتاب تا چه میزان از اشعه‌ های UVB را می‌ تواند خنثی کند تا آسیبی به پوست وارد نکنند.

تفاوت SPF ضد آفتاب

تفاوت SPF ضد آفتاب

چگونه SPF مناسب خود را انتخاب کنیم؟

خوب است که بدانید متخصصان پوست توصیه می‌ کنند که از کرم‌ های ضد آفتاب با SPF15 یا SPF30 استفاده کنید. توجه داشته باشید که SPF بالاتر، محافظت بیشتری را حاصل نمی‌ کند. البته همانطور که در قسمت بالاتر اشاره کردیم مقدار استفاده از ضد آفتاب و SPF به نوع مصرف و زمان حضور شما در مقابل اشعه های خورشید نیز ارتباط دارد. برای درک بهتر برای  مثال اگر پوست شما معمولا پس از 10 دقیقه بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب دچار سوختگی می‌ شود، استفاده از کرم ضد آفتاب SPF 15 به شما این امکان را می‌ دهد که بدون سوختن پوستتان، بتوانید تقریبا 150 دقیقه در مقابل نور آفتاب بمانید، در واقع می توان گفت فاکتور 15 برابر بیشتر است.

تفاوت SPF ضد آفتاب

تفاوت SPF30 با SPF50 در چیست؟

شاید کمی به نظرتان عجیب باشد ولی ضد آفتاب با SPF30 اشعه UVB را تا ۹۷ درصد و ضد آفتاب با SPF50 این اشعه را تا ۹۸ درصد مسدود می‌ کند. پس فرق چندانی ندارد که کدامیک را مورد استفاده قرار دهید. همان‌طور که گفتیم مسئله مهم این است که فاکتور حفاظتی در ضد آفتابی که مورد استفاده قرار می‌ دهید، حداقل 30 باشد. در نتیجه ضد آفتاب هایی که دارای SPF15 هستند برای افرادی که پوست حساس دارند بیشتر پیشنهاد می شوند.

تفاوت SPF ضد آفتاب

تفاوت SPF ضد آفتاب

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها