|

شکست عشقی خوردی هر روزت شده گریه و زاری؟ بیخیالش بره به جهنم! میخواییم شادش کنیم بیا!

books-shayanews

برای مواقعی مثل شکست عشقی میتونیم با افزایش آگاهیمون از طریق کتابخوانی، رفتار درست و متناسب با شرایط رو نشون بدیم و به دام افسردگی نیفتیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- مهم نیست چند سالمون باشه برخی از مواقع هستند که به قدری عاجز میشیم که مثله یه بچه رفتار میکینم و نمیدونیم راه و کار درست کدومه؟ یکی از بن بست هایی که وقتی بهش میرسیم این حالت به خیلیامون دست میده شکست عشقی هست؛ وقتی یه رابطه تموم میشه از یار جدا میشیم و خیال میکنیم که دنیا دیگه به آخرش رسیده و از این بدتر نمیشه و مدام افکار مسخره و مزاحم بهمون حمله میکنن و متاسفانه چون مدیریت این افکار و احساسات رو یاد نگرفتیم، میذاریم اون ها ما رو کنترل کنن و به هر سمتی که میخوان ببرن و توی موج های بی رحم و خروشانی که این افکار به راه میندازن غرق میشیم و بیرون اومدنمون کاره سختی میشه، چون افکار همون اندازه که میتونن راهگشا باشن و به آدم روشن بینی بدن همونقدر هم میتونن سمی باشن و آدم رو مسموم کنن و از نفس بندازن! ولی نکته ای که وجود داره اینه که ما هستیم که به افکارمون جهت و بال و پر میدیم؛ مثلا بعضی چیزها هستند که اصلا ارزش فکر کردن رو ندارن و باید یاد بگیریم که مغزمون رو جوری کنترل و هدایت کنیم که از کنار مسائل اینجوری بی اهمیت و وقت گیر عبور کنه و به مسائل مهم تری بپردازه.

شکست 4

البته نمیخواییم بگیم که شکست عشقی مسئله ی بی ارزش و کوچیکی هستش ولی وقتی یه اتفاق اینجوری تو زندگیه آدم رخ میده یعنی اون اتفاق افتاده و ما هر چقد هم خودمون رو به در و دیوار بزنیم چیزی تغییر نمیکنه پس مجبور هستیم که شرایط رو بپذیریم و سعی کنیم که خودمون رو باهاش وفق  بدیم، یعنی سوگواری و غصه هم برای اینجور چیزا حدی داره و وقتی از حدش بگذره زندگیتون رو مختل و فلج میکنه. خوشبختانه توی مسیر پذیرش شکست عشقی و سوگواری مربوط به اون میتونیم از خیلی راه ها به خودمون کمک کنیم مثلا کمک گرفتن از یه روانشناس میتونه در این راه خیلی مشکل گشا باشه. یه راه دیگه هم تمرکز و توسعه فردی از روی مطالعه ی کتاب های مرتبط هستش؛ این روزها برای هر چیزی که به ذهنتون میرسه کتاب نوشته شده که شکست عاطفی و جدایی هم یکی از اوناست که اتفاقا کتاب های خوبی هم براش به تالیف در اومده چون نویسنده ها هم به عنوان انسان مسلما شکست های عشقی داشتن و خواستن از طریق اشتراک اون ها با ما، راه رو برای بقیه ی هم نوعان خودشون هموار کنن. توی این سری از مقالات قصد داریم که در هر شماره کتاب های مفید در این باب رو بهتون معرفی کنیم. 

شکست3

برای این لحظه متشکرم

این کتاب بر اساس واقعیت نوشته شده و داستان شکست عشقی نویسنده (والری تریرویلر) که همسر سابق رئیس جمهور سابقه فرانسه یعنی فرانسوا اولاند بوده رو شرح میده؛ نویسنده بعد از متوجه شدن رابطه ی مخفیانه شوهرش با فردی دیگه در سکوت همسرش رو ترک کرده بود و بعد  از اون شروع به نوشتن این کتاب کرده که تمامی زوایای پنهان این رابطه رو آشکار میکنه، والری خودش جایگزین همسر قبلی آقای رئیس جمهور شده بود و نمیتونست باور کنه همون بلایی که به سر زن قبلی فرانسوا اومده داره به سر خودش هم میاد و به نوعی تاریخ داره دوباره تکرار میشه.

به گفته تریرویلر، اون برای این که از وضع موجود پیش اومده خارج بشه و دوباره کنترل زندگیش رو به دست بگیره تصمیم به روایت این شکست گرفته. این کتاب در دو روز اولی که عرضه شد، بیشتر از ۲۰۰ هزار نسخه در فرانسه فروخت. در یکی از فصل های کتاب نویسنده اینطور میگه که: «چرا به اینجا رسیدیم؟ چه اتفاقی افتاد که در مدت بسیار کوتاهی این‌طور از هم دور شدیم؟ قدرت مثل اسید عمل کرد و از درون عشق ما را خورد.» یعنی در بهت و چرایی تموم شدن این رابطه هست و به دنبال دلیل میگرده، شکست عشقی این نویسنده نه تنها زندگی فردی نویسنده رو دچار چالش کرد بلکه به علت معروفیت این زوج، توجه جهان هم به این جدایی جلب شد.

شکست دو

دوستش داشتم

نویسنده این کتاب (آنا گاوالدا) سعی کرده در کنار ستایش عشق، نگاه واقع بینانه ای نسبت به اون ارائه کنه؛ شخصیت اصلی داستان زنی هستش که همسرش، اون و بچه هاش رو به علت بودن با معشوقش رها کرده و رفته و انگار یه بمب وسط زندگی این زن ترکیده؛ بعد از این ماجرا این زن به همراه بچه هاش به منزل پدر و مادر همسرش میره و اونجا با پدرشوهرش راجبه عشق و مصائب اون صحبت میکنن و داستان حول محور صحبت های این دو میچرخه، آقای پدرشوهر از روابط عاشقانش و دوراهی بین عشق و تعهد میگه و در این بین شخصیت اصلی متوجه میشه، بیشتر از این که نیاز داشته باشه که زندگیش رو به حالت قبل برگردونه، لازمه شرایطی که داره رو ببینه و بشناسه و از زوایای مختلفی به این شکست نگاه کنه.

سعی کلی نویسنده توی این کتاب روی این موضوع هست که هیچ زندگی بعد از جدایی عاطفی خاتمه پیدا نمیکنه و این یه بن بست و آخره دنیا نیست و مسیره زیادی پیش روی شما خواهد بود.

شکست

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی