|

مگه داریم بهتر از کروسان توت فرنگی؛ بیا تا بهت یه دسر توپ، خاص و دهن پر کن یاد بدم!

هوس یک نان متفاوت و جدید برای صبحانه کرده‌اید؟ با نان کروسان عزیزانتان را سورپرایز کنید. کروسان، یک نان نسبتا برشته است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هوس یک نان متفاوت و جدید برای صبحانه کرده‌اید؟ با نان کروسان عزیزانتان را سورپرایز کنید. کروسان، یک نان یا شیرینی کره‌ای و نسبتا برشته است. اصلیت کروسان به کشور اتریش برمی‌گردد و نام آن از روی شکل هلالی باستانی آن برداشته شده است. کروسان‌ها از یک خمیر متشکل از آرد و خمیر مایه درست می‌شوند. خمیر این نان با به‌کارگیری کره، به‌صورت خمیر هزارلا آماده می‌شود.کروسان‌ها در منوی صبحانه قاره‌ای بیشتر کشورهای اروپایی دیده می‌شوند.صبحانه قاره‌ای، صبحانه‌ای سبک شامل نان، کره، مربا و قهوه است. کروسان از آن دسته نان‌هایی است که سفره متفاوتی برای شما می‌سازد. طبخ کروسان ساده نیست و زمان بسیار زیادی از شما می‌گیرد، اما با این وجود، طعم و ظاهر منحصربه‌فرد آن، ارزش زحمتی که می‌کشید و زمانی که می‌گذارید را خواهد داشت همه ی طرفداران سرسخت توت فرنگی هستیم چه جذاب تر می شود فیلینگ گروسان را توت فرنگی کنیم با شایانیوز همراه باشید!

Untitled

زمان آماده سازی: 45 دقیقه

زمان پخت: 25 دقیقه

زمان کل: 1 ساعت و 10 دقیقه

مواد لازم

اول از همه، ما کاسترد را درست می کنیم! شما فقط به 6 ماده نیاز دارید:

یک لیوان شیر

یک قاشق مربا خوری عصاره وانیل

یک لیوان نشاسته ذرت

نصف قاشق مربا خوری نمک

سه عدد زرده تخم مرغ

250 گرم کره

آماده سازی کاسترد داخل کروسان

در یک کاسه شکر، نشاسته ذرت و نمک را با هم مخلوط کنید. زرده تخم مرغ را اضافه کنید و با همزن بزنید تا رنگ آن روشن شود. کنار بگذارید. در قابلمه ای روی حرارت متوسط، شیر و عصاره وانیل را اضافه کنید توجه کنید که شیر نباید جوش بیاید فقط گرم شود. شیر گرم را به آرامی به خمیر اضافه کنید و با همزن بزنید تا یکدست شود. در حین هم زدن به آرامی شیر گرم بیشتری اضافه کنید  و رو شعله قرار دهید تا کمی غلیظ و کاملا یکدست شود و سپس در یخچال قرار دهید.

1

آماده سازی خمیر

شیر گرم 1 لیوان
آب گرم 1 لیوان
روغن مایع 1 استکان
سفیده تخم مرغ 1 عدد
خمیر مایه 1 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق چای خوری
نمک 1 قاشق چای خوری
آرد4 تا 5 لیوان
برای درست کردن نان کروسان ابتدا آب گرم، شیر گرم، روغن، سفیده تخم مرغ، خمیر مایه فوری، شکر و نمک را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و مخلوط می کنیم.سپس آرد را به صورت کم کم به موادمون اضافه کرده و با دست شروع به ورز دادن می کنیم تا جایی که خمیر نرم و لطیفی درست شود و به دست نچسبد.حالا خمیر را چانه می کنیم و در یک کاسه چرب شده می گذاریم و روی آن را با پارچه می پوشانیم تا در یک محیط نسبتاً گرم به مدت 1 ساعت استراحت کند و حجمش دو برابر شود.بعد اسراحت خمیر، آن را به 8 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و می توانید به شکل دلخواه برش دهید در این دستور عمل به شکل مثلثی میباشد اول خمیر را وردنه پهن میکنیم سپس به صورت مربعی برش زده و در انتها مثلثی تا می کنیم و داخل فر به مدت 25 دقیقه قرار دهید تا خمیرتان پف کند و بعد پخته شدن در فضای آزاد قرار داده تا خنک شوند.

2

 

3

پس از خنک شدن، کروسان ها را برش بزنید تا باز شوند و با کاسترد پر کنید. می توانید به مقدار دلخواه یا کم اضافه کنید. سپس توت فرنگی های ورقه شده را اضافه کنید و ببندید. روی آن را با پودر قند بپاشید و حدود یک ساعت اجازه دهید تا همگیر شود.

5

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها