|

تابستونا از دست پشه ها ذله میشی؟ اینا رو اگه انجام بدی، امسال گودبای پارتی پشه میگیری

فصل گرما که میشه به قدر ی تعداد پشه ها زیاد میشه که آدم رو حسابی عاصی میکنه، خصوصا موقع خواب که شدیدا وجود این حشرات آزار دهنده حس میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فک کنم روزی که انسان ها برای اولین بار روی کره ی زمین پا گذاشتن، تنها موجوداتی که به استقبالشون اومدن و حسابی ازشون پذیرایی کردن، پشه ها و مگس ها بودن! از بس که این لعنتی ها به ما آدما علاقه دارن، البته حق هم دارن خب ما منبع غذاشون هستیم و به ما به چشم سفره های پهن نگاه میکنن ولی در کل این بند انگشتی ها خیلی روی مخ و اعصابن، بابا جان باشید، زندگی کنید، کیف کنید ولی تو خونه های ما نه، لطفا!

تازه میگن از این کوچولوهای وز وزی امکان انتقال مریضی هم هست به خاطره نیش زدن آدمای مختلف! یکم دیگه هم که تابستونه و گرما و در نتیجه  بیشتر شدن این حشرات، قسمت بد ماجرا هم اینجاست که مهم نیست خونت رو چقد تمیز نگه داری، وسواس داشته باشی و خونه مثل دسته ی گل باشه، این مهمون های ناخونده که میان یه دفعه اصلا آدم مور مورش میشه و احساس کثیفی بهش دست میده و از زندگی سیر میشه و هی ازخودش میپرسه خدایا من کجای راه رو اشتباه اومدم! آخه من که اینهمه رعایت کردم، خونه تمیز، آشغالا همیشه سر وقت تو آشغالی، پس این چه وضعیه؟ ترفند از بین بردن اینا چیه؟

خوشبختانه توی این موضوع آدمیزاد مقصر نیست و پشه های نازنین طبق یه الگوی زیگزاگی و باتوجه به حجم CO۲ توی هوا حرکت میکنن، تا منبع اون رو پیدا کنن، در جریان هم هستید که ما انسان ها تولید کنندگان متحرک CO۲ هستیم، پس بله کار تمومه! پشه های نازنین چترشون رو باز میکنن و حسابی از خودشون پذیرایی میکنن! ولی اصلا نگران نباشید چون قراره در طول این مقاله یه سری راهکار و ترفند طبیعی بهتون یاد بدیم که با کمک اون ها میتونید از شر این حشرات مزاحم در امان باشید، پس با ما همراه باشید.

پشه7

خداحافظی با پشه ها با سیر

سیر بجز بوی بدی که داره، هزارتا خواص داره که یکی از اون ها فراری دادن پشه هاست؛ برای این کار کافیه که چندتا حبه سیر رو توی آب بجوشونید و بعد از این که خنک شد آب رو توی یه بطری اسپری بریزید و تو محل هایی که پشه ها در حال جولان دادن بودن، اسپری کنید، می بینید که پشه ها دمشون رو میذارن روی کولشون و میرن. در ضمن نگران بوی سیر نباشید، چون این بو مثل وقتی که اون رو میخوریم موندگار نیست.

سیر حبه

تموم شدن مهمونی پشه ها با روغن اسطوخودوس 

اسطوخودوس همونطور که اسمش عجیبه، کارایی های عجیبی هم داره؛ اگر میخواهید که از شر پشه ها خلاص بشید فقط کافیه که کمی روغن اسطوخودوس توی خونتون بپاشید یا از طریق عصاره سوز بوش رو تو هوا پخش کنید، پشه های محترم از عطر این روغن نفرت دارن و با وجوده این عطر حاضر نیستن تو اون مکان بمونن! برای دور موندن از گزیدگی توی طبیعت هم حتی میتونید این روغن رو، روی پوستتون بمالید.

پشه6

یخ خشک برای بدرقه ی پشه ها

استفاده از یخ خشک برای از بین بردن پشه ها خیلی روش موثری هست اما میشه گفت که یه ذره دردسر داره! برای این کار باید یخ خشک رو داخل یه ظرف قرار بدید و کمین بشینید، می بینید که پشه ها به سمت کربن دی اکسیدی که یخ خشک از خودش منتشر میکنه، حرکت میکنن و توی دام میفتن و میمیرن، یه جورایی میشه گفت که با دست خودشون خودکشی میکنن! فقط حواستون باشه به خاطر سرمای زیادی که یخ خشک داره باعث میشه پوستتون خشک بشه، پس حتما برای برداشتن اون از دستکش استفاده کنید.

پشه 5

برگ ریحون، رفیق نارفیق پشه ها

کلا پشه های عزیز دل از خیلی از سبزی های معطر بیزار و فراری هستن! حالا چه سبزی معطر تر از ریحون؟ اصلا جناب ریحون به از بین بردن لارو پشه ها شهره هستند و حسابی از خجالت پشه ها درمیان فقط کافیه که یه گلدون ریحون رو داخل خونه و یا ورودی قرار بدید و با پشه ها برای همیشه خداحافظی کنید، همچنین اسپری کردن روغن ریحون هم به کنج ها و دیوارهای خونه هم میتونه همین تاثیر رو  داشته باشه.

پشه 3

روغن درخت چای و نارو زدنش به پشه ها

روغن درخت چای بسیار مفید و خفنه، این روغن خاصیت ضد باکتریایی داره و برای درمان بیماری ها و آسیب های مختلفی استفاده میشه، این روغن عزیز هم مثل روغن اسطوخودوس عمل میکنه و پشه ها رو حسابی کفری میکنه و فرار ی میده، فقط کافیه که چند قطره از این روغن رو با آب مخلوط کنید و داخل یه بطری بریزید و در مواقع لزوم داخل خونه اسپری کنید، می بینید که پشه ها به سرعت محل رو ترک میکنن.

پشه1

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها