|

بچه ات بهونه گیر و بدغذاست؟ خدا به دادت برسه، با این ترفندها به صراط مستقیم هدایتش کن!

غذا خوردن بچه های بهونه گیر و بد غذا یکی از بزرگترین چالش های والدین هست که با یک سری از ترفندها میشه مشکل رو حل و بچه ها رو عاشق غذا کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دنیای والدین بسیار شلوغ و پر از فکر و خیال هست، چرا که هر پدر مادری از بدو تولد تا بزرگسالی بچش همیشه فکرش درگیر این هست که چیکار کنه بچش راحتی بیشتری داشته باشه و در رفاه باشه، حالا بچه توی سال های اولیه توجه خیلی خیلی مضاعفی میخواد چون یه موجود بدون هیچ مهارتی برای زنده موندن تویه دنیای بزرگه که نیاز به مراقبت داره، تا به قولی بتونه گلیم خودش رو از آب بیرون بکشه، بنابراین والدین باید برای محافظت از اون ها ترفندها و مهارت های لازم رو کسب کنن.

اولین نیاز مادی بچه ها از موقعی که به دنیا میان غذا هست؛ یعنی موتور انسان با غذا کار میکنه حالا فرقی نمیکنه یه نوزاد باشه یا یه آدم بالغ! بعضی از بچه ها توی سنین کم دچار بدغذایی میشن و عادت های غذایی بدی پیدا میکنن و غذا دادن به اون ها میشه بزرگترین چالش برای والدین، چرا که اگه به این موضوع بی توجهی بشه میتونه مشکلات زیادی در زمینه سلامتی اون ها وجود بیاره. حالا اگر بچه ی کوچیک دارید و یا قصد دارید که بچه دار بشید، توصیه میکنیم این مقاله رو تا آخر بخونید و با بعضی از ترفندها که با استفاده از اون ها میتونید فرزند دلبندتون رو به غذا خوردن علاقمند کنید، آشنا بشید.

بچه 3

عجله کردن ممنوع

دقت کنید که بچه ها میتونن بسیار لجباز باشن و اگر قصد غذا دادن به اون ها رو دارید باید صبر ایوب پیشه کنید و هیچ رفتار خشن و عجولانه ای نداشته باشید؛ مثلا اگر بچه غذا رو با دهنش پس زد، تف کرد یا با دستش غذا رو ریخت و رفتارهای اینچنینی نشون داد، اصلا عصبانیت خودتون رو از این موضوع بروز ندید و خاطره ی بد در ذهن بچه ایجاد نکنید! بهتره در این مواقع نفس های عمیق و کش دار بکشید و به خودتون دلداری بدید.

وعده های به موقع و سر وقت

برای غذا دادن به بچه هاتون باید ساعات مشخصی رو انتخاب کنید و سر اون ساعت ها بهشون غذا بدید و هر موقع که دلتون خواست و میلتون کشید غذا ندید؛ پس این موضوع به حوصله داشتن یا نداشتن شما ربطی نداره، چون باید تبدیل به یه روتین بشه و با تکرار این روند منظم و به موقع، مطمئن باشید که اشتهای بچه بیشتر میشه، چرا که فاصله ی زمانی ایجاد شده بین وعده هاش معده اش رو فعال تر میکنه.

بچه2

مجبور کردن بچه ممنوع

بعضی از والدین فکر میکنند که اگر در مقابل بدغذایی بچه اون رو مجبور به خوردن غذا کنند، بهشون مدال افتخار میدن، خیر از این خبرا نیست! اگر بچه ی شما به هر دلیلی از خوردن یه غذا امتناع میکنه و مزه اش رو دوس نداره از مجبور کردن اون به خوردن خودداری کنید، چون در این صورت بچه از غذا خوردن فراری میشه و امکان این که یه بار دیگه لب به اون غذا بزنه صفره!

محیط مناسب برای غذا خوردن

یکی از نکاتی که در این پروسه باید در نظر بگیرید، ایجاد یه محیط آروم و به دور از هیاهو موقع غذا خوردن بچه هستش، یعنی موقعی که تلویزیون با صدای بلند روشنه، لباسشویی کار میکنه و قابلمه روی گاز داره قل میخوره به بچه غذا ندید، چون تو همچین مواقعی بچه حواسش پرت میشه و تمرکزش از دست میره که در نتیجه باعث بی میلیش به غذا میشه.

بچه 4

زرنگ باشید!

شما باید در غذا دادن به بچه ها تا قسمتی هم از هوش و خلاقیتتون استفاده کنید! مثلا اگر بچه ی شما از یه ماده ی غذایی توی غذا خوشش نمیاد که شما میدونید براش ضروری هست که بخوره، اون رو به شکل پنهانی به بچه بدید؛ یعنی شروع کنید با بچه حرف زدن و نگاه اون رو مستقیما روی صورتتون فیکس کنید تا نبینه چی داره میخوره! یا میتونید اون ماده ی غذایی رو به شکل رنده شده و یا له شده توی غذاش استفاده کنید.

استقلال بچه رو ازش نگیرید!

بچه ها هم از جنس انسان اند و علاقمند به استقلال در رفتار! پس مانع این حس توی اونها نشید و برخی از مواقع اجازه بدید که خودشون غذاشون رو به تنهایی بخورن؛ برای این کار یه ملافه زیر بچه بندازید تا از کثیف شدن فرش و زمین جلوگیری کنید، بعد اجازه بدید تا جایی که میتونه کثیف کاری کنه و با لذت غذاش رو بخوره، شما هم در این حین که دارید نگاهش میکنید، میتونید ازش فیلم بگیرید و به لباس هایی که قراره بشورید، فکر کنید!

غذا خوردن با خانواده

بچه ها میتونن غذا خوردن رو مثل بقیه ی کارها از والدینشون یاد بگیرن؛ وقتی بچه ها توی جمعی قرار میگیرن که همه در حال غذا خوردن هستن، اشتهاشون بیشتر میشه و در نتیجه به خوردن غذا راغب تر. در این بین سعی کنید برای بچه ها ظرف های قشنگ و کارتونی و متناسب با سن اون ها تهیه کنید که با ظرف های شما متفاوت باشه، چون این موضوع حس خوبی در اون ها ایجاد میکنه.

بچه55

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها