|

با این کتاب ها میتونی بری وسط کاخ سفید سخنرانی کنی جوری که همه برات سوت و کف بزنن!

فن بیان و سخنرانی صحیح در دنیای امروزی یکی از مهم ترین مهارت هایی هست که هر کس باید اون ها رو یاد بگیره تا در تعاملات اجتماعیش استفاده کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- از حیاتی ترین و ضروری ترین مهارت های هر فردی باید اون رو یاد بگیره، مهارت فن بیان و سخنرانی هستش، چرا که اولین راه ارتباطی ما با انسان های دیگه از طریق صحبت کردن هست؛ به همین علت طرز بیان شما نقش حساسی توی پیشرفت همه جانبه ی روابط گوناگون شما داره و میتونه به طور کلی زندگی شما رو دگرگون کنه و دستخوش تغییر قرار بده، با کسب مهارت در زمینه ی سخنرانی میتونید در هر زمینه ای فارغ از شغل و فعالیتی که دارید با آدم ها ارتباط برقرار کنید و به نوعی خیلی جذاب تر به نظر برسید. شاید بعضیاتون بگید که حرف زدن ذدیگه این همه قر و فر نداره ولی باید بگیم که انسان باید برای کوچیک ترین کارهاش از مسواک زدن گرفته، الی آخر آموزش ببینه و شیوه ی صحیح صحبت کردن و افزایش اثربخشی اون هم نیاز به آموزش داره.

مثلا این سخنران های انگیزشی رو دیدید که برای حتی لحظه ای کوتاه چنان شور و انرژی درون آدم ایجاد میکنن که ضربان قلب آدم ناخودآگاه میره رو هزار و اون لحظه فکر میکنه که میتونه از پس هر کاری بربیاد و این ها همه و همه قدرت کلمات و شیوه ی بیان کردن اون هاست که اون بار معنایی و مثبتشون رو کاملا دریافت و حس میکنیم. جدا از همه ی این مسائل شما خیلی از وقت ها توی جامعه ناچار به درخواست حقتون میشید که اگر به قولی بی زبون باشید و نتونید از حقتون دفاع کنید، چیزی عایدتون نخواهد شد که این هم برمیگرده به سیاست کلامی و بیانی شما! تا به امروز کتاب های آموزشی زیادی در زمینه فن بیان و سخنرانی نوشته شده، علاوه بر اون هم توی دنیای امروز با فهمیدن اهمیت و جایگاه فن بیان سمینارهای مختلفی برگزار میشه، حالا ما هم در این مقاله سعی کردیم که چند تا کتاب خوب در این زمینه بهتون معرفی کنیم که نیازی به خوندن همش نیست و کافیه که یکیش رو بخونید و طبق دستورهای کتاب پیش برید تا به چیزی که می خواهید برسید، پس با ما همراه باشید.

سخن2

کتاب خودآموز سخنرانی

کتاب خودآموز سخنرانی به قلم استیو باویستر و آماندا ویکرز یکی از بهترین کتاب ها برای مهارت آموزی در زمینه ی فن بیان است، نویسندگان این کتاب سعی خودشون رو کردند تا تمامی اصول یک سخنرانی موفق رو به مخاطب ارائه کنند و معتقد هستن که سخنرانی از مهارت های حیاتی زندگی هستش. نویسندگان این کتاب معتقد هستد که برای یه سخنرانی خوب لازمه که با اعتماد به نفس و تاثیرگزار باشید، در موقعیت های مختلف ارتباط های خوب ایجاد کنید و در مواقع سخنرانی مخاطب هاتون رو بشناسید. اگر خواستار این هستید که اعتماد به نفس خودتون رو موقع سخنرانی افزایش بدید، قدرت ارتباطی خودتون را ارتقا و بهبود ببخشید و سخنرانی های فوق العاده ای ارائه کنید توصیه می کنیم که حتما این کتاب رو مطالعه کنید.

کتاب8

کتاب نقشه راه سخنرانی

این کتاب دارای یک اسم فرعی هم هست با این عنوان (هر آنچه که برای یک سخنرانی حرفه ای نیاز دارید) و به قلم نویسنده خوش ذوق و توانمند ایرانی، احمد دباغیان به تحریر در اومده و با توجه به عنوان فرعی کتاب مشخص هست که نویسنده تمام قواعد لازم برای یک سخنران حرفه ای شدن رو بیان کرده و معتقد هست که برای موفق شدن در سخنرانی تنها یک راه وجود داره که اون هم آموزش دیدن هستش. نکته ی جالبی که در خصوص این کتاب وجود داره و اون رو نسبت به سایر کتاب ها در این زمینه متمایز میکنه این هست که برای درک بهتر تمرینات و مطالب گفته شده داخل این کتاب، فیلم ها و هدایایی برای مخاطب در نظر گرفته شده که با خریدن کتاب میتونید اون ها رو داشته باشید.

به عقیده ی احمد دباغیان برای انتخاب موضوع سخنرانی، سخنران باید به سراغ علایقش و زمینه هایی که توی اون ها علم و دانش کافی رو داره، بره و از طرف دیگه، مخاطب هم باید به اون موضوعات علاقمند باشه تا با اشتیاق گوش کنه، بنابراین شناختن علایق خودتون و در نظر گرفتن قشری که برای اون ها میخواهید سخنرانی کنید خیلی مهمه.

سخن3

 کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش تد

نویسنده ی این کتاب یعنی کریس اندرسون که مدیر عامل موسسه ی آموزشی تد هست، در طول سال های بسیار با سخنران های اثر گذار و معروف زیادی در ارتباط بود و کار کرده که حاصل این تجربیات رو داخل این کتاب با ما به اشتراک گذاشته و میشه گفت که صفر تا صد نقشه ی راه رو برای مخاطب مشخص کرده؛ از شیوه تولید محتوا برای سخنرانی تا تاثیرگزاری هر چه بیشتر روی صحنه. این کتاب رو دستور العمل نوین قرن حاضر برای برقراری ارتباط موثر میدونن و خوندن این کتاب رو به هرکسی که مایل به پیشرفت در تجارت و کسب کارش هست و میخواد که اعتبار خودش رو بین عموم مردم و حتی خانواده بیشتر کنه، توصیه میکنن.

کتاب4

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها