|

اگه میخوای تو آشپزی دست همه رو از پشت ببندی خورشت غوره بادمجون رو بیار رو کار!

خورشت بادمجان

ما به شما خورش بادمجان را معرفی می کنیم که یکی از انواع خورشت ها می باشد که بسیار خوشمزه است و برای طرفداران طعم بادمجان بسیار خوشمزه است!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- از خوردن غذاهای تکراری خسته نشدی؟ دلت یه غذای هیجان انگیز نمیخواد؟ ایجاد تنوع توی برنامه ی غذاییتون میتونه خیلی جالب انگیز باشه که ما به شما خورش بادمجان با مرغ را معرفی می کنیم که یکی از انواع خورشت ها می باشد که بسیار خوشمزه است و برای طرفداران طعم بادمجان بسیار خوشمزه است .برای تهیه این خورشت خوشمزه نیاز به مرغ دارید که می توانید از فیله مرغ یا هر قسمت مرغ به دلخواه استفاده کنید این خورشت بادمجان با مرغ به قدری خوشمزه است که می توانید برای مهمانی نیز تهیه کنید شما می توانید در تهیه این خورشت چند برش گوجه حلقه شده قرار دهید و به دلخواه از چاشنی استفاده کرده و به همراه پلو این خورش بادمجان با مرغ خوشمزه را میل کنید و “خورش غوره بادمجان” یکی از غذاهای محلی استان همدان است و به دلیل رسیدن تازه غوره ها در تابستان این غذا بیشتر صرف می شود.

khoresh-ghore-mosama

مواد لازم برای خورش غوره بادمجان:

  • غوره :2 خوشه
  • بادمجان:6 عدد
  • گوجه گیلاسی: به مقدار لازم
  • مرغ یا جوجه :1 عدد (800 گرمی)
  • پیاز  خرد کرده:1 عدد متوسط
  • نمک ، فلفل و زردچوبه :به میزان لازم

مراحل آماده سازی

بادمجان ها را پوست می گیریم و از وسط به دو نیم تقسیم می کنیم و روی آنها نمک پاشیده،کنار می گذاریم تا حدود یک ساعت بگذرد. بعد از گذشت چند ساعت می توانید بادمجان ها را از آب نمک خارج کنید ولی همان لحظه نباید استفاده کنید چرا که ممکن است غذای شما را شور کند ، پس باید زیر آب سرد بشویید تا نمک اضافه آن گرفته شود و بعد از خشک شدن سرخ کنید.

سرخ-کردن-بادمجان

سپس سینه یا فیله مرغ را کمی زعفران بزنید و داخل روغن سرخ کنید تا طلایی شود برای خوش عطر شدن می توانید فلفل دلمه ای اضافه کنید، سپس از تابه یا قابلمه خارج کنید و در ادامه پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه و رب تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود سپس آب و مرغ را اضافه کرده تا مرغ طبخ شود.

cdedbc27-bae9-44c4-906d-e590250a48ac

وقتی مرغ ها پخته و آب آن کم کم غلیظ شدن غوره را به همراه بادمجان اضافه کنید و برای نیم ساعت دیگر بگذارید روی حرارت باشد سپس در ۱۰ دقیقه آخر گوجه ها را نیز روی خورشت قرار دهید و کمی زعفران اضافه کنید و بگذارید تا کمی خورشت جا افتاده شود سپس به همراه برنج زعفرانی میل کنید نوش جان.

روش-پخت-خورش-غوره-بادمجان

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها