|

ایتالیا به پیتزاها و مافیاش معروفه ولی امروز قراره به استرامبولیش

یه فینگر فود ایتالیایی یادت میدم که رو دست نداره؛ استرامبولی، یه بار بپزی عاشقش میشی

استرامبولی ایتالیایی یه غذای لذیذ هست که در کوتاه ترین زمان و با مواد کم درست میشه و طعم بی نظیر و فوق العاده ای داره.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روز ها حسابی باب شده مردم غذاهای کشورهای دیگه رو میل کنن و نظرشون رو راجبش با مردم دنیا به اشتراک بذارن، مثلا تازگی ها یه تیستر آمریکایی، قرمه سبزی ایرانی تهیه کرده بود و حسابی با این غذای ایرانی عشق کرده بود و تعریف های زیادی هم ازش توی فضای مجازی کرد و به همه توصیه کرده بود که حتی برای یکبار هم که شده، قورمه سبزی رو تست کنن. حالا غذای امروز ما ایتالیایی هست؛ میگن غذاهای ایتالیایی همشون با عشق درست میشن به خاطره همین طرفدارهای زیادی تو سرتاسر دنیا دارن و خفن تریناش هم پاستا و پیتزا هستن که کمتری کسی پیدا میشه که دوسشون نداشته باشه، نکته ی جالبی هم که راجبه غذاهای ایتالیایی معروف وجود داره، آسونی و راحتی توی طبخ اون هاست که در نهایت چیزی که عایدمون میشه هم خوشمزه هست و هم باعث صرفه جویی توی زمانمون شده که این موضوع برای افرادی که شاغل هستند و مجبورن که خودشون غذا بپزن خیلی مهمه، برای همین توی این مقاله قصد داریم یه غذای خوشمزه که توی کمترین زمان، پخته میشه و طعم بینظیری هم داره رو بهتون معرفی کنیم.

غذای امروزمون استرامبولی ایتالیایی هست که شباهت زیادی به اشترودل داره و مثل اون داخل یه خمیر رو از گوشت یا ژامبون به همراه پنیر و سبزیجات خوش عطر پر میکنن، رولش میکنن و داخل فر میذارن، بعد از این که پخت هم به قسمت های کوچیک تقسیم می کننش که میشه ازش به عنوان فینگرفود هم یاد کرد، نکته ای که در مورد این غذا وجود داره، شما اون رو می تونید با خمیر نون باگت و یا بربری درست کنید، اما داخلش رو حتما باید پر ملات کنید چون به صورت رولی هستش این غذا و اگر مواد داخل رول کم باشه، مثل یه نون ساده میپزه که طعم خاصی نخواهد داشت، حالا بریم سراغ طرز تهیه این دلبر جذاب.

ایتالی7

مواد لازم برای استرامبولی ایتالیایی

  • اسفناج: در حد پنجاه گرم
  • جعفری: چهار شاخه
  • سیر: دو حبه
  • فلفل: تند هشت تا
  • گوشت چرخ کرده مرغوب: صد و پنجاه گرم
  • سس گوجهک به میزان لازم
  • پنیر موزارلا رنده شده: به میزان دلخواه
  • کره: سه قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه خمیر در خانه

  • آب گرم: یک پیمانه
  • مخمر: یک قاشق غذا خوری
  • شکر: خیلی کم
  • نمک: یک قاشق چای خوری
  • روغن مایع: دو قاشق غذا خوری
  • آرد: چهار پیمانه

ایتالی9

طرز تهیه ی استرامبولی ایتالیایی

اگر عجله دارید، میتونید خمیر رو آماده تهیه کنید و در غیر این صورت و علاقمند بودن به تهیه ی خمیر داخل خونه، در قدم اول باید مخمر رو داخل یک ظرف به همراه مقدار کمی آب گرم و شکر، هم بزنیم و 10 دقیقه به اون فرصت بدیم تا عمل بیاد و در این مرحله نمک رو اضاف کنید، بعد از این زمان داخل یه ظرف گود و بزرگ روغن و مایع مخمری که درست کردیم رو میریزیم و یه مقداری هم میزنیم، بعد آرد رو به آرومی و کم کم به اون اضافه میکنیم تا خمیرمون گوله گوله نشه بعد از این مرحله ظرفمون رو سلفون پیچی می کنیم و میذاریم که خمیر توی جای گرم استراحت کنه.

بعد از این که خمیر به مدت یک ساعت استراحت کرد و به قولی ور اومد، پف اون رو با دستمون می گیریم و حدود ده دقیقه ورز میدیمش و بعد از اون خمیر رو به دو قسمت مساوی تقسیم میکنیم و باز هم بهش به مدت ده دقیقه استراحت میدیم. حالا نوبت آماده سازی مواد داخل رول هست که میتونید زمانی که منتظر عمل اومدن خمیر هستید هم بپزیدشون، برای آماده سازی مواد داخل رول استرامبولی، سیر ها رو له کنید بعد جعفری و اسفناج رو به همراه هم خورد کنید و فلفل ها رو هم حلقه ای برش بدید. کف ظرف مورد نظرتون رو کمی چرب کنید و گوشت چرخ کرده رو پنج الی شش دقیقه تفت بدید و بعد زیرش رو خاموش کنید.

حالا وقت صاف کردن خمیر هایی هست که درست کردید، خمیرها رو با وردنه صاف کنید و اون هار و به شکل مستطیل دربیارید.

ایتالی10

حالا خمیر های صاف شده رو روی سینی فر پهن کنید و اگر فویل ندارید برای این که خمیر به کف سینی نچسبه روی اون آرد بریزید، حالا روی هر کدوم از خمیر ها رو با سس گوجه آغشته کنید و مواد داخل رول یعنی گوشت، پنیر، فلفل و سبزی ها رو به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و روی خمیرهاتون بریزید و در انتهای کار یه مقدار دیگه هم سس روی مواد بریزید.

ایتالی11

دور تا دور خمیرها رو بجز بالا و پایین اون به فاصله ی یک سانتیمتر برش بدید و برای بستنشون اول قسمت بالایی و پایینی خمیر رو تا کنید و بعد هم قسمت هایی وسط رو مثل بافت مو، یه برش از راست و یه برش از چپ تا کنید.

ایتالی15

حالا رول ها رو داخل فر قرار بدید و 15 دقیقه به اون ها زمان بدید و توی این فاصله سیر و کره رو باهم تفت بدید و استرامبولی ها رو از داخل فر دربیارید با برس رول ها رو به سیر و کره آغشته کنید و مجددا داخل فر قرار بدید، بعد از ده دقیقه غذا ی شما آماده هست، نوش جان.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی