|

با این ترفند های خونگی و جادویی یه کاری کن که برق تمیزی اجاق گازت چشم حسودا رو کور کنه!

تمیز کردن گاز وقتی که مواد غذایی و لکه ها روی اون خشک میشن کار خیلی سختی میشه، اما با کمک این ترفندهای خونگی میشه اون ها رو پاک کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی که محیطی که توش هستیم تمیز باشه ناخودآگاه حس بهتری درونمون ایجاد میشه؛ مثلا موقعی که میخواهید مطالعه کنین، اگر دور و اطرافتون شلوغ و بهم ریخته باشه تمرکز شما خیلی پایین میاد، ولی برعکس اگه همه چیز سره جای خودش قرار گرفته و باشه و نظم داخل محیط حکمفرما باشه، قطع به یقین توجه و تمرکز شما نسبت به مطلبی که در حال خوندنش هستید خیلی بیشتر میشه. اگر تا حالا تجربه ی آشپزی توی یک آشپزخونه کثیف و بهم ریخته رو داشتید، حتما خیلی خوب معنی نظم رو متوجه میشید، چون آشپزی کردن در حالی که به هر طرف که نگاه میکنی، پر از پوست بادمجون و آشغال و ظرف و ظروف های پخش و پلا هست، واقعا سخته و صبر ایوب میخواد که از کلافگی سرت رو به دیوار نکوبی! که البته برای این که به این مرحله نرسی یه سری از ترفندها هست که باید انجامشون بدی مثل دم دست داشتن یه سطل کوچیک کنارت وقتی که داری پوست مواد غذایی رو جدا میکنی.

در کل میشه گفت که آشپزخونه قلب هر خونه ای هستش و وقتی این قسمت از خونه بهم ریخته و کثیف باشه، انگار کل خونه رو گند برداشته و این که بقیه قسمت های خونه از تمیزی برق میزنن مهم نیست، چون آشپزخونه ی نازنین کثیفه! حالا یکی از مهم ترین وسیله هایی که اگر کثیف باشه، آشپزخونه رو به شدت بهم ریخته نشون میده اجاق گاز هستش، که خب طبیعتا تند تند کثیف میشه و باید تمیز بشه، اما بعضی وقتا آدم سرش شلوغ میشه و این تمیزکاری رو برای یه زمانی که سرش خلوت تر شد نگه میداره که خب تو این فاصله بعضی از موادی که به گاز چسبیدن، خشک میشن و پاک کردنشون کار سختی میشه، اما نگران نباشید چون توی این مقاله یه سری از ترفندها رو که با استفاده از اون ها میتونید گاز رو تمیز کنید رو براتون خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید.

گاز77

استفاده از جوش شیرین و آب اکسیژنه

آب اکسیژنه که نوعی سفید کننده برای از بین بردن مواد معدنی و آلی هستش، برای پاک کردن لکه های غذا، چربی و دوده از روی اجاق گاز، عملکرد فوق العاده ای  داره؛ در ابتدا گاز رو خاموش کنید و تا تمام شدن این پروسه ازش استفاده نکنید، بعد یه ذره جوش شیرین رو توی آب اکسیژنه مخلوط کنید و با کمک یه مسواک تمیز و نرم و یا یه دستمال، تمام سطح اجاق گاز رو به این ترکیب آغشته کنید و بعد از گذشت تقریبا 10 دقیقه که این مایع روی گاز خشک شد، با استفاده از یه دستمال مرطوب و یا حوله ی آشپزخونه، اون رو کامل از روی گاز پاک کنید و اجاق گازتون رو تمیز تحویل بگیرید.

گاز7

استفاده از جوش شیرین و نمک

جوش شیرین و نمک هر کدوم به تنهایی قابلیت این رو دارن که لکه های روغن و چربی رو پاک کنن، به همین خاطر ترکیب این دو ماده برای پاک کردن انواع لکه ها از روی اجاق گازتون میتونه فوق العاده عمل کنه، برای این منظور کافیه که یه مقدار جوش شیرین و نمک رو به همراه چند قطره آب، ترکیب کنید تا یه خمیر بدست بیاد و این خمیر رو به سطح گاز بمالید و صبر کنید تا کامل خشک بشه و در انتها برای پاک کردن این ماده، اول از یه حوله ی خشک و بعد هم از یه دستمال مرطوب استفاده کنید که کاملا اثرات اون از روی گاز پاک بشه.

گاز1

استفاده از سرکه سفید

اگر اجاق گاز شما شیشه ای هست توصیه می کنیم برای پاک کردن اون از سرکه سفید کمک بگیرید چرا که سرکه سفید یه پاک کننده قوی و طبیعی بشمار میره که با استفاده از اون میشه تمامی لکه های چربی و غذا رو از روی صفحه ی شیشه ای گازتون پاک کنید، فقط کافیه که کمی سرکه ی سفید رو به همراه مقداری آب مخلوط کنید و اون رو داخل یک بطری بریزید و اگر گازتون برقی هست اون رو از پریز بکشید و این ترکیب رو روی اون اسپری کنید، بعد با کمک یه دستمال که پرز پس نمیده، گاز رو خشک کنید، الان گازتون از تمیزی برق میزنه.

گاز44

استفاده از جوش شیرین و لیمو

جوش شیرین خاصیت آنتی باکتریالی داره که اجاق گاز شما رو ضدعفونی میکنه و از طرف دیگه لیمو هم یه لکه‌ بر بینظیر برای پاک کردن اجاق گاز استیل محسوب میشه که با ترکیب کردن این دو ماده باهم هم گازتون تمیز و درخشان میشه و هم بوی خوش لیمو خواهد داد. برای پاک کردن گاز با کمک این دو ماده فقط کافیه که مقداری از این مواد رو باهم مخلوط کنید و خمیری که به دست میاد رو روی سطح گاز استیلتون بمالید و بعد از گذشت چن دقیقه با یه حوله ی خشک مواد رو پاک کنید و بعد با یه دستمال مرطوب جلای اون رو بیشتر کنید، حال گاز شما بی نهایت درخشان و تمیز به نظر میرسه.

گاز66

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی