|

کرم، ژل کرم و سرم

تفاوت کرم، ژل کرم و سرم؛ به نظرت کدومش برای روتین پوستی و نوع پوستت مناسبه؟

کرم، ژل کرم و سرم

جالب است که بدانید همه این محصولات پوستی به چهار دسته پماد، کرم، لوسیون و ژل تقسیم می شوند که هر یک از آنها از بافت متفاوتی برخوردار هستند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- به طور معمول نوعی محصولات بهداشتی هستند که جهت درمان مشکلات پوستی و یا مراقبت کلی از پوست استفاده می شوند. جالب است که بدانید همه این محصولات پوستی به چهار دسته پماد، کرم، لوسیون، سرم پوست و ژل کرم تقسیم می شوند که هر یک از آنها از بافت متفاوتی برخوردار هستند. حال اگر برایتان سوال شده است که کدامیک از این ها برای پوست شما مناسب است و یا در روتین پوستی شما استفاده از آن واجب است باید بگوییم که بهتر است ابتدا هر کدام از این محصولات را باویژگی هایی که دارند بشناسید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. انتخاب بین پماد، کرم، لوسیون و ژل بستگی به این دارد که چه چیزی را می خواهید درمان کنید. البته مساله مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید نوع پوست شما است، زیرا بعضی از محصولات سنگین تر از محصولات دیگر هستند. به همین علت ممکن است گاهی برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود ناچار به کمی آزمون و خطا باشید.

داشتن پوستی نرم، لطیف و شفاف خواسته هر خانم با سلیقه ای در هر موقعیت اجتماعی و فرهنگی و با هر سنی است که این مهم با مراقبت از پوست عملی می‌ شود. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با انواع کرم و ژل کرم و تفاوت هایشان آشنا شوید.

تفاوت کرم و کرم ژل

تفاوت کرم و کرم ژل

تفاوت بین کرم و پماد؛ به سلامت پوست خود اهمیت دهید

هم کرم‌ ها و هم پماد ها می‌ توانند کاربرد های دارویی یا آرایشی داشته باشند. تفاوت اصلی بین این دو در نسبت بین روغن و آب نهفته است. در حالی که یک کرم دارای مقادیر مساوی روغن و آب است، پمادها حاوی حدود 80 درصد روغن می‌ باشند. البته خوب است که بدانید کرم‌ ها به دلیل آب زیاد به راحتی جذب می‌ شوند، در حالی که پمادها به جای اینکه بلافاصله جذب شوند، روی پوست شما می‌ مانند تا محافظت بیشتری در برابر از دست دادن رطوبت و عناصری مانند هوای سرد یا خشک ارائه دهند. پس بهترین زمان استفاده پمادها را می توان در شب و قبل از خواب دانست؛ در حالی که کرم ها را هر موقع از طول روز می توانید استفاده کنید.

تفاوت کرم و کرم ژل

تفاوت کرم و کرم ژل

تفاوت بین کرم و ژل کرم؛ با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید

اگر پوست چرب‌ تری دارید یا می‌خواهید سوختگی را درمان کنید، بهتر است از یک محصول مبتنی بر ژل استفاده نمایید. نرخ جذب بالای ژل‌ ها می‌ واند به طور کلی احساس چربی کمتری در پوست شما ایجاد کند و به کاهش احتمال جوش کمک نماید. در عوض فراموش نکنید که اگر پوست حساس یا خشکی دارید، به طور کلی بهتر است از استفاده ژل به عنوان مرطوب کننده معمولی خود اجتناب کنید و به سراغ کرم های مرطوب کننده با درصد چربی بالاتر بروید. زیرا فراموش نکنید که محصولات ژل مانند ممکن است باعث تحریک و خشکی بیش از حد شوند.

تفاوت کرم و کرم ژل

تفاوت کرم و کرم ژل

تفاوت سرم پوست با کرم؛ چه کسانی سرم پوست بزنند؟

به طور کلی، تمام کسانی که قصد مراقبت از پوست خود را دارند، لازم است از سرم پوست استفاده کنند. بسیاری از افراد از سرم پوست به عنوان یک جایگزین برای کرم‌ های مرطوب کننده و نرم کننده استفاده می‌ کنند.  اما باید در نظر داشت که این محصول نمی‌ تواند تمام احتیاجات یک پوست خشک را برطرف سازد، پس به تنهایی جایگزین مناسبی برای کرم نمی باشد. در نتیجه کسانی که پوست خشک دارند، می‌ توانند در کنار سایر نرم کننده‌ های کرمی، از سرم پوست برای جلوگیری از چین و چروک و پیری استفاده کنند.

تفاوت کرم و کرم ژل

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها