|

دلت یه غذا میخواد که همزمان هم ترش باشه و هم شیرین، خورشت هلو عالیه، نخوری از دست دادی

خورشت هلو یه غذای فصلی هست و طعم بی نظیر و عالی داره که شما میتونید در فصل سرما هم با استفاده از کمپوت هلو اون رو طبخ کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همیشه تست کردن غذاهای جدید میتونه برای آدم هیجان انگیز باشه، خصوصا اگر موادی که باهاش غذا رو درست کردند به نظرتون عجیب بیاد، شاید در وهله ی اول، آدم نسبت به امتحان کردن اون غذا از خودش مقاوت نشون بده ولی یه سری از غذاها هستن که بعد از این که اولین بار مزه شون رو تست میکنی با خودت میگی که چرا زودتر از این ها، این لعنتی جذاب رو نشناختم و احساس میکنی که تا اون لحظه، عمرت بر فنا بوده! حالا امروز توی این مقاله میخواییم یه غذایی رو بهتون معرفی کنیم که هم مناسب فصل هست و هم یه غذای لذیذ و با طعم فوق العاده هست.

شما می تونید این خورشت رو در دیگر ایام سال با کمپوت هلو هم طبخ کنید و لذت ببرید. با پختن این غذا علاوه بر این که یه طعم تازه رو تجربه میکنید، میتونید از خواص هلو مثل تقویت موی سر، جوانسازی پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت اعصاب و دستگاه گوارش هم بهره مند بشید. این خورشت در اکثر مواقع با مرغ پخته میشه اما شما می تونید اون رو با گوشت قرمز هم طبخ کنید و یا با حذف گوشت و مرغ از اون، این خورشت رو به یه غذای گیاهی و وگان تبدیل کنید. پس بریم که داشته باشیم طرز تهیه این غذای خوشمزه و ایرانی پسند رو.

هلوتن

مواد لازم برای تهیه خورشت هلو

  • آلو بخارا: شش تا
  • پیاز بزرگ: یه دونه
  • هلوی متوسط: چهارتا
  • آرد: یه قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: دو قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: به میزان لازم
  • شکر: یه قاشق چای خوری
  • زعفران دم کرده: یه عاشق غذا خوری
  • گوشت مرغ: 800 گرم
  • ادویه: به میزان دلخواه

هلو5896

طرز تهیه خورشت هلو

اول مرغتون رو  خوب بشورید و اون رو به قطعه های کوچیک تقسیم کنید، بعد این قطعات را با استفاده از روغن مایع ماساژ بدید، طوری که همه ی قسمت های مرغ کاملا به روغن مایع آغشته بشه و حالا یه مقدار نمک روی تیکه های مرغ بریزید اون ها رو درون یه ظرف و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار بدید.

توی این فاصله، پیاز رو به شکل نگینی و ریز خورد کنید و یک قابلمه با اندازه ی مناسب رو، روی حرارت قرار بدید و یه مقدار روغن داخل اون بریزید و بعد از این که روغن داغ شد، پیاز رو به اون اضافه کنید و یکم تفتش بدید تا پیازتون شفاف و نرم بشه و حالا توی این مرحله به پیاز یه مقدار زردچوبه اضافه کنید.

به تفت دادن ادامه بدید تا مخلوط زردچوبه و پیازتون یکدست بشه، حالا وقتش رسیده تیکه های مرغ رو از یخچال بیرون بیارید و داخل قابلمه بذاریدشون و کمی با پیاز تفتشون بدید تا تیکه های مرغتون تغییر رنگ بدن و سرخ بشن که بعد از این مرحله باید چند لیوان آب جوش داخل قابلمه و روی مرغ ها بریزید.

هلو789

حالا در قابلمه رو بذارید تا مرغ هاتون به آرومی و با حرارت متوسط بپزن. بعد از این که مرغ ها به طور کامل پختن، آبلیمو رو همراه زعفرون دم کرده و شکر داخل قابلمه اضافه کنید و بعد یه قاشق آردی رو که تهیه کردید، داخل یه مقدار کم آب جوش حل کنید و بعد به ترکیبات داخل قابلمه تون اضافه کنید.

حالا توی این مرحله آلو بخاراها رو به مدت ده دقیقه داخل آب بذارید تا خیس بشه و بعد از اون به خورشتتون اضافشون کنید و بعد پوست هلوها رو جدا کنید و هسته شون را دربیارید و در اندازه هایی که دوس دارید خوردشون کنید و بعد از اون داخل یه تابه، خیلی کم روغن بریزید و اون رو بذارید روی حرارت و بعد از داغ شدن روغن، هلو ها رو اضافه کنید و یکم تفت بدید تا کمی سرخ بشن، این کار رو به این دلیل باید انجام بدیم که زمان اضافه کردن هلوها به خورشت که داغ هستش، هلوها خیلی راحت له نشن، پس بعد از این که هلو ها رو کامل سرخ کردید، داخل قابلمه اضافه شون کنید، می تونید ادویه های دلخواهتون رو هم در این مرحله به خورشت اضافه کنید. 

در نهایت حرارت زیر خورشت رو کم کنین تا غذا به آرومی و کامل جا بیفته. این نکته رو هم فراموش نکنید که هلوها رو به مدت زیادی داخل قابلمه خورشت نذارید، چون با توجه به بافت نرمی که هلو داره امکان داره که له بشه و ظاهر خورشتتون رو بد جلوه بده، این غذا رو میتونید هم با برنج و هم با نون سرو کنید، نوش جان.

هلو2659

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها